تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

آیت‌الله خامنه‌ای: همه باید به دولت کمک کنند

آیت‌الله علی خامنه‌ای، با اعلام اینکه دولت در «وسط کار‌های اجرایی» قرار دارد، از همه دستگاه‌ها خواست که با در نظر گرفتن «مصالح»، در اجرای قانون هدفمندکردن یارانه‌ها به دولت کمک کنند.

آقای خامنه‌ای امروز دوشنبه در جمع گروهی از مقام‌های حکومتی و دولتی، خواستار «حفظ یکپارچگی و هماهنگی» سه قوه شد و افزود: «منظور از یکپارچگی مسئولان، چشم‌پوشی از اختلاف سلیقه‌ها و نظرها نیست.»


رهبر جمهوری اسلامی اظهار داشت: «اختلاف دیدگاه‌ها نباید باعث توقف حرکت کشور و یا جدا شدن مسیر حرکت افراد شود.»

رهبر جمهوری اسلامی اظهار داشت: «اختلاف دیدگاه‌ها نباید باعث توقف حرکت کشور و یا جدا شدن مسیر حرکت افراد شود.»

وی در عین حال اظهار امیدواری کرد که دولت و مجلس بر سر قانون هدفمندکردن یارانه‌ها به توافق برسند و «مردم بتوانند طعم تدابیر و تلاش‌های مسئولان را بچشند.»

اظهارات آقای خامنه‌ای در شرایطی ایراد می‌شود که دولت حاضر به اجرای مصوبه دولت در مورد طرح هدفمندکردن یارانه‌ها نیست.

کارگروه مشترکی با حضور برخی اعضای دولت و مجلس برای حل و فصل اختلاف‌ها میان دو قوه تشکیل شده که قرار است فردا (سه‌شنبه) نخستین جلسه آن برگزار شود.

آیت‌الله خامنه‌ای اظهار امیدواری کرد که دولت و مجلس بر سر قانون هدفمندکردن یارانه‌ها به توافق برسند و «مردم بتوانند طعم تدابیر و تلاش‌های مسئولان را بچشند»

محمود احمدی‌نژاد نیز در نامه‌ای خطاب به علی لاریجانی، مصوبه مجلس درباره طرح هدفمندکردن یارانه‌ها را «پیچیده و دارای اشکالات اساسی» دانسته که «امکان تدبیر امور و مهار تبعات منفی را از مدیران سلب» می‌کند.

علی لاریجانی هم در واکنش به این نامه نوشته که اظهارات احمدی‌نژاد درباره اجرا نکردن مصوبه مجلس را در ««منزلت نظام اسلامی» نمی‌داند.

لاریجانی همچنین طرح موضوع برگزاری همه‌پرسی از سوی احمدی‌نژاد را از وظایف مجلس عنوان کرده و نوشته که ورود به این «مقوله، به مصلحت کشور نبود.»

مجلس ایران، سال گذشته تصویب کرد که دولت از محل حذف یارانه‌ها ۲۰ هزار میلیارد تومان درآمد داشته باشد، اما دولت خواستار تحقق درآمد ۴۰ هزار میلیارد تومانی است.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

همه باید به "دولت کودتا" کمک کنند ؛ همه !

-- بدون نام ، Apr 5, 2010

همه باید به رهبر....کمک کنند تا ریشه ی ایران را بکند.
مرگ بر دیکتاتور
زنده باد انقلاب سبز

-- بدون نام ، Apr 5, 2010

دوست خوبمان آقای مقيم کانادا!
مطمئنأ نا آگاهی شما از اين جنايات از خود رژيم ميايد يعنی سانسور و عوض کردن حقيقت. روزی در کشوری با يک خانواده ايرانی آشنا شدم و خانمی که کمتر از 40 سال داشت لرزان و ترسان ميگفت پسر دوازده سالۀ مرا همکلاسيهاش لو دادن زندانی سياسی است. آيا شما اين جمله را از زبان يک زن کانادائی خواهيد شنيد؟ کودک 12 ساله که ميتواند پايۀ يک حکومت را بلرزاند. دختره نابغه ای را ميگيرند زندان و شکنجه و بعد آزاد ميشه و بار دوم که ميگيرنش باردار است و او را اعدام ميکنند. چندين و چند تن باردار را اعدام کردند! بيائيم آنچه را که ديدهايم و شنيده ايم بيان کنيم و آنرا به نسل بعد منتقل کنيم. من فکر ميکنم ما برنامه ريزی صحيحی نداريم و گرنه جانها و انرژيها هدر نميرفت. من مشکل سياسی ندارم آدم سياسی هم نيستم برای من آنکس که ميداند و واکنش نشان نميدهد همان است که سعدی گفت :" تو که از محنت دگران بی غمی نشايد که نامتنهند آدمي" شايد درکها فرق بکند ولی من سکوت نخواهم کرد.

-- jahan ، Apr 6, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)