تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

بازداشت مسافران هواپیمای قرقیز تکذیب شد

وزارت خارجه قرقیزستان، خبر بازداشت مسافران هواپیمای مسافربری این کشور از سوی ماموران جمهوری اسلامی را تکذیب کرد.

چهارم اسفندماه، مقام‌های ایران اعلام کردند جت‌های ایرانی، یک هواپیمای مسافربری متعلق به قرقیزستان را که از دوبی عازم بیشکک بوده، وادار به فرود کرده و دو تن از مسافران آن (عبدالمالک ریگی و معاون وی) را دستگیر کردند.


این در حالی است که وزارت خارجه قرقیزستان، امروز دوشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرده است که مدیتکان شریمکولوف، سفیر این کشور در تهران، نسبت به اقدام جمهوری اسلامی در وادار کردن هواپیمای مسافربری این کشور به فرود اجباری در خاک ایران به طور رسمی اعتراض کرده است.

وزارت خارجه قرقیزستان اعلام کرد که سفیر این کشور در تهران، نسبت به اقدام جمهوری اسلامی در وادار کردن هواپیمای مسافربری قرقیز به فرود اجباری در خاک ایران به طور رسمی اعتراض کرده است

بر اساس این بیانیه، رئوف شیبانی، معاون خاورمیانه و مشترک‌المنافع وزارت امور خارجه ایران نیز به طور رسمی از دولت قرقیزستان به علت این اتفاق عذرخواهی کرده است.

اندکی پس از انتشار خبر بازداشت ریگی، رهبر گروه جندالله از سوی رسانه‌های ایران، مقام‌های جمهوری اسلامی درباره نحوه دستگیری وی اظهاراتی ضد و نقیض مطرح کردند.

روابط عمومی وزارت اطلاعات، با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرده بود که ماموران اطلاعاتی در یک «عملیات مهم»، عبدالمالک ریگی رهبر «گروهک تروریستی» جند‌الله را در شرق ایران دستگیر کرده‌اند.

این در حالی است که برخی مقام‌های ایرانی، از دستگیری ریگی در خارج از ایران و انتقال وی به کشور خبر می‌دادند.

بر اساس این بیانیه، معاون خاورمیانه و مشترک‌المنافع وزارت امور خارجه ایران نیز به طور رسمی از دولت قرقیزستان به علت این اتفاق عذرخواهی کرده است

با این حال، حیدر مصلحی، وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی گفت که وزارت اطلاعات، بدون همکاری سازمان‌های اطلاعاتی دیگر کشور‌ها موفق به دستگیری رهبر گروه جند‌الله شده است.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود افزود که وزارت اطلاعات، اسناد و مدارکی در خصوص وابستگی جند‌الله به سرویس‌های جاسوسی اسرائیل، آمریکا و بریتانیا در اختیار دارد.

به گفته مصلحی، دو فروند جت نیروی هوایی جمهوری اسلامی، هواپیمای مسافربری حامل ریگی را مجبور به فرود در خاک ایران کردند.

اما در روزهای بعد از آن، سفیر پاکستان در تهران از همکاری موثر کشور خود در بازداشت عبدالمالک ریگی سخن گفت.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

هر نوع اعلام خبر نظام ریگی است به کفش (در نقاب) آن!!!

-- بدون نام ، Mar 1, 2010

احتمالا كار ك گ ب و قرقيزستان و سازمان امنيت آن است كه توسط ك گ ب ساخته شده٠ وگرنه چرا قرقيزها اول تاييد كردند و به فرود آوردن هواپيما اعتراض نكردند بعد از اعتراف كمتر از ٢٤ ساعت ريگي و چهره خندان او پاي هواپيما و مطالب عجيب امروز پيك نت در دفاع از روسيه و حمله به شعار مرگ بر روسيه (كه فقط از يك مزدور حقوق بگير روسيه انتظار ميرود)
جاي هيچ شكي باقي نمي ماند الا
١) ج ا اينقدر قويست كه همه اين كشورهاي درگير در اين موضوع به آن باج ميدهند !
٢) روسيه و قرقيزستان دو جانبه عمل كرده اند٠
اصلا ريگي براي چه به قرقيزستان رفت و آمد مي كرده از طريق دوبي ؟
تروريست ها نهايتا به قدرتهاي خارجي وابسته مي شوند ٠
بقيه هم براي همين ترسيده اند٠
اين طرح روسي است به ملاها پيشنهاد شده تا كساني را كه ممكن است توسط آمريكا (مثل سني هاي عراق و پشتون هاي طرفدار كرزاي )
عليه رژيم ولايت مدار متكي به روسيه استفاده شوند بدين وسيله نابود كنند تا رد پايي باقي نگذارد

-- tarahi@yahoo.com ، Mar 1, 2010

با سلام
ریگی چند هفته قبل توسط اربابان آخوندا(انگلیسی ها و آمریکایی ها ) دستگیر و تحویل آخوندا داده شد بعد از اعتراف گیری از ریگی در نمایشی بچه گانه ریگی در یک هواپیمای کوچک بدون سرنشین دستگیر و فردای همان روز اعتراف میکند. آنهم چه اعترافی حد اقل 100 بار تصویر قطع و وصل میشود. واقعا یا خوشان احمق هستند و یا دیگران را احمق فرض کرده اند.

-- کاوه ، Mar 2, 2010

سلام
لطفا اطلاع رسانی وسیع کنید:
در سایت (www.whopopular.com) به رییس جمهور موسوی (و دیگر چهره های ایرانی مورد نظرتان) رای دهید وگرنه تا هفته دیگر ایران رتبه نخست جهانی در این وبسایت را از دست خواهد داد. هر ساعت می توان یک بار رای داد. از طریق پراکسی هم می توان وارد سایت شد و رای داد.
راه دیگر دسترسی به این سایت (http://8.8.247.13) است. اهالی ترکیه وکشورهای عربی رقابت شدیدی را برای اشغال رتبه ایران آغاز کرده اند.

-- Arash ، Mar 2, 2010

پس ازیک هفته متوجه شدند که ادعائی که درباره دستگیری ریگی کرده اند خیلی مضحک است .مجبور شدند برای جا انداختن دستگری این تروریست دست به ساختن سریال دیگری ازنوع سریال مهدی نحوی بزنند .چرامسئولین وزارت قرقیزستان پس از گذشت یک هفته یادشان آمده که به راه زنی هوایی اعتراض به فروداجباری یک هواپیمای غیر نطامی در خاک ایران اعتراض نمایند همه شواهد نشان از این واقعیت است که در گرفتن این تروریست کشورهای مجاور دربه دام انداختن ریگی همکاری لازم راکرده اند حال چراخود به محاکمه اونپرداخته اند واوراتحویل جمهوری اسلامی داده اند بجث دیگری است

-- ملکی ، Mar 2, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)