تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

«بازداشت‌شدگان توبه کنند عفو می‌شوند»

غلام‌حسین محسنی اژه‌ای، دادستان کل کشور می‌گوید اگر بازداشت‌شدگان رخدادهای اخیر ایران «توبه» کنند، مورد «عفو و تخفیف» قرار می‌گیرند.

وی روز پنج‌شنبه، در حاشیه دومین همایش طب و قضا در اصفهان گفت: «اگر کسانی که در اغتشاشات اخیر دستگیر شده‌اند توبه کنند و خساراتی را که وارد کرده‌اند جبران و مسیر گذشته خود را اصلاح کنند، حتماً در دادگاه تجدید نظر مورد کمک قرار خواهند گرفت.»


محسنی اژه‌ای

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، آقای اژه‌ای افزود: «مسئولان جمهوری اسلامی نمی‌خواهند کسی در زندان باشد، مگر کسی که مضر به منافع ملی و آزادی مردم است و وقتی این فرد در بیرون از زندان باشد فساد به بار می‌آورد.»

در هشت ماه گذشته بیش از پنج هزار نفر از معترضان به «تقلب» در انتخابات و سیاست‌های جمهوری اسلامی بازداشت شده‌اند.

دادگاه، شمار زیادی از بازداشت‌شدگان را به اعدام، تبعید و حبس‌های طولانی‌مدت محکوم کرده‌است. شمار زیادی از فعالان سیاسی و مدنی، روزنامه‎نگاران، وکلا و دانشجویان در میان دستگیرشدگان هستند.

دادستان کل کشور با اشاره به «عفو و تخفیف» برای افراد «خطاکاری» که اظهار «ندامت و توبه» کنند افزود: «عفوهای جمهوری اسلامی این‌قدر افزایش یافته که حتی مورد اعتراض مردم قرار گرفته‌است.»

جرس از احتمال تدارک مراسمی برای توبه زندانیان اخیر در حضور آیت‌الله خامنه‌ای خبر داد

تارنمای جنبش راه سبز (جرس)، نیز از احتمال تدارک برنامه «توبه و ندامت» برخی بازداشت‌شدگان اخیر در حضور آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران، خبر داده‌است.

بنا به این گزارش برخی از بازداشت‌شدگانی که «تحت فشار بازجویان تن به مصاحبه داده بودند»، برای حضور در این مراسم و «برائت از فتنه سبز» تحت فشار هستند.

گفته می‌شود شرط آزادی برخی از افرادی که در حال حاضر در زندان هستند، حضور در این مراسم اعلام شده‌است.

هشدار نسبت به ادامه اعتراض‌ها در چهارشنبه‌سوری
دادستان کل کشور همچنین با هشدار نسبت به احتمال ادامه اعتراضات در روزهای پایانی سال افزود: «بعد از اتمام حجت‌ها هر اقدامی که در هر فضایی ادامه یابد، حتماً برخورد شدیدتری با آن خواهد شد.»

گروه‌هایی از معترضان اعلام کرده‌اند که در چهارشنبه‌سوری، آخرین شب چهارشنبه سال خورشیدی، بار دیگر برای بیان مطالبات خود به خیابان خواهند آمد.
هرساله در این مراسم باستانی ایرانی، مردم در خیابان‌های اطراف محل زندگی خود جشن آتش برپا می‌کنند.

گروه‌هایی از معترضان اعلام کرده‌اند که در چهارشنبه‌سوری بار دیگر برای بیان مطالبات خود به خیابان خواهند آمد

دادستان کل کشور، معترضان را «افراد خطاکار» نامید و با تأکید بر دستگیری آن‌ها، از احتمال ادامه بازداشت آن‌ها در ایام تعطیلات عید نوروز سخن گفت.

در هشت ماه اخیر، مخالفان دولت در بسیاری از آیین‌های ملی و مذهبی به خیابان آمده و اعتراض خود را به سیاست‌های دولت پس از انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرده‌اند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

شما آقای اژه ای در مقابل هاشمی خوب ایستادید ولی به دلایلی کوتاه آمدید ولی قطعا می دانید که اوست که در اصل باید توبه کند.

-- بدون نام ، Feb 26, 2010

کسانیکه مضر برای منافع ملی و آزادی مردم هستند، همانا سران فاسد، دزد، سرکوبگر، شکنجه گر و آدم کشان حکومت اسلامی می باشند. ویروس فساد مالی و معنوی، تمام ارگان های این حکومت واپسگرا و خودکامه را فرا گرفته است.
حسنی،

-- Hasani ، Feb 26, 2010

دادستان کل کشور همچنین با هشدار نسبت به احتمال ادامه اعتراضات در روزهای پایانی سال افزود: «بعد از اتمام حجت‌ها هر اقدامی که در هر فضایی ادامه یابد، حتماً برخورد شدیدتری با آن خواهد شد.»
از قدیم گفتن: ترس برادر مرگه آقای اژه‌ای.

-- کاوه ، Feb 26, 2010

كساني دارند دم از توبه مي زنند كه خودشان تا خرخره در منجلاب و فساد و ظلم و جنايت فرو رفته اند وحالا كساني را كه از عدالت وحق خواهي مردم حرف ميزند به توبه فرا ميخواند مگر شما سگ كي باشي كه اينگونه براي صاحبش پارس ميكند فقط مزدور احمق جاهل داريد كه منتظر هستند احمدي پول نفت را دو دستي تقديمشان كند ولابد بادشان هم بزند يا بدتر كساني كه تو را اقاي محسني خطاب مي كنند تا زماني كه چنين احمقهايي در حمايت رژيم اخونديست وضع ايران و ايراني خوب نخواهد شد.

-- بدون نام ، Feb 26, 2010

چشم، ما توبه می کنیم ولی شما بگوید به کدامین دلیل:
توبه کنیم چون رای مردم را دزدیدم؟
توبه کنیم چون به خدا شرک ورزیدیم و دیکتاتورحقیری چون خامنه ای را پرستیدیم؟
توبه کنیم چون فرمان آزار و اذیت و سرکوب مردم را صادر کردیم و وحشیانه شبانه به خانه مردم یورش بردیم؟
توبه کنیم چون مردم بیگناه و بی پناه را ددمنشانه بازداشت و روانه شکنجه گاه کردیم؟
توبه کنیم که جوانان مردم را در خیابانها نشانه گرفتیم و اجازه دفنشان هم به عزیزانشان ندادیم؟
توبه کنیم چون بی گناهان را انقدرشکنجه کردیم که در زیر شکنجه جان دادند؟
توبه کنیم چون سریالی به نام شکنجه، اعتراف و دادگاه درست کردیم؟
توبه کنیم چون سرمایه های ملی مملکت را چپاول کردیم و صاحبان اصلی ان با فقر و گرانی دست و پنجه نرم میکنند؟
توبه کنیم چون بیماران را به جای بیمارستان به زندان می بریم و شکنج فیزیکی و روحی میکنیم؟
توبه کنیم چون نام انسان را به یدک می کشیم ولی از انسانیت بویی نبرده ایم؟
.....
میدانم، قدرت تشخیص، شجاعت ولیاقتش را ندارید که بفهمید که این شمایید که باید توبه کنید و از تمام مردمی که به آنها ستم کرده اید عذربخواهید!!
ولی ما توبه می کنیم به خاطر تمام کارهایی که کردیم و یا نکردیم که باعث شد کشور به دست جنایتکارانی چون تو و امثال تو افتاد. آری، ما قبلا توبه کرده ایم و تا زمانی که ایران را از دست شما آزاد نکنیم ساکت نخواهیم نشست.
به امد ایرانی آزاد.

-- کوشا ، Feb 27, 2010

لعنت بر من مثلا روشن فکر که کشورم را دو دستی تقدیم ملا کردم. لعنت به من که نگاهم یا به آسمان بود و یا به مرده ها به زیرپایم. لعنت به من که فریب این مردگان هزار چهارصد ساله را خوردم واز زنده ها غافل شدم .لعنت به من که مردم ساده دل و نا آگاهم را راه بردم واز چاله به چاه انداختم. فرزندم سی یک سال پیش تو در بغلم در تظاهرات بودیم وهم پای من با همان زبان کودکانه خمینی می گفتی ،خاک بر سر من که ترا به دست ملا دادم . تا خاکت بکنند.ومرا بزنید که چرا برای تو گریانم .

-- مادر عزا دار ، Feb 27, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)