تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۸۸ • چاپ کنید    
میرحسین موسوی:

«گسترش آگاهی‌، استراتژی اصلی جنبش است»

میرحسین موسوی، گسترش آگاهی‌ها و شبکه‌های اجتماعی را اصلی‌ترین استراتژی جنبش سبز دانست و گفت که طرفداران این جنبش، در چهارچوب «هر شهروند، یک رسانه»، باید اقشار مستضعف را آگاه کنند.

آقای موسوی امروز شنبه در گفتگو با وب‌سایت کلمه، خواستار اعطای مجوز راهپیمایی به هواداران جنبش سبز و انتشار مجدد روزنامه‌های «کلمه‌ سبز» و «اعتماد ملی» شده است.


این دو روزنامه، در جریان وقایع پس از انتخابات توقیف شدند.

موسوی، «انحراف» صدا و سیما، توقیف مطبوعات و زندانی شدن روزنامه‌نگاران را مهمترین علت ادامه استراتژی «هر شهروند، یک رسانه» عنوان کرده است.

میرحسین موسوی همچنین وجود کانال‌های رادیویی و تلویزیونی برای جنبش سبز را باعث «تقویت نظام و وحدت ملی» دانسته و افزوده که پخش پارازیت، هک و فیلتر کردن سایت‌ها اقدامی «مضحک» است.

موسوی، «انحراف» صدا و سیما، توقیف مطبوعات و زندانی شدن روزنامه‌نگاران را مهمترین علت ادامه استراتژی «هر شهروند، یک رسانه» عنوان کرده است

این رهبر مخالفان دولت همچنین هشدار داد که جنبش سبز نباید اهداف خود را فراموش کند و دچار «روزمره‌گی و انفعال» شود.

وی در عین حال افزوده که «سبزها باید بدانند موضع‌گیری چند نفر روحانی تندرو و مغرض»، نظر همه روحانیت و مراجع نیست و آنها باید مراقب باشند که «در دام تبلیغاتی که می‌خواهد روحانیت را به جنبش بی‌اعتماد کند» نیفتند.

آقای موسوی اظهار داشته که روحانیت اصیل، مردم را با الفاظ «رکیک» خطاب نمی‌کند، از قتل و ریختن خون و زندانی کردن حمایت نمی‌کند و «مصالح اسلامی و ملی را از منافع فرقه‌ای و جناحی تشخیص می‌دهد.»

به گفته رئیس سابق فرهنگستان هنر، «حضور روحانیون در جنبش سبز، جنبه حیاتی دارد.»

راهپیمایی «مهندسی» شده روز ۲۲ بهمن
موسوی در بخش دیگری از این گفتگو، راهپمایی روز ۲۲ بهمن را «مهندسی» شده خواند و گفت که نمی‌توان به این گونه راهپیمایی‌ها «دل خوش» کرد.

به گفته این رهبر مخالفان دولت، این گونه «مهندسی اجتماعات نه تنها افتخاری ندارد، بلکه شبیه همان ذهنیت استبدادی و رویه‌های پیش از انقلاب است.»

موسوی اظهار داشته که روحانیت اصیل، مردم را با الفاظ «رکیک» خطاب نمی‌کند، از قتل و ریختن خون و زندانی کردن حمایت نمی‌کند و «مصالح اسلامی و ملی را از منافع فرقه‌ای و جناحی تشخیص می‌دهد»

به گفته موسوی «دولت با هزینه گزاف و بسیج اتوبوس‌ها و قطارها از سراسر کشور و شکل‌های خاص اداری، سعی کرد اثرات حضور جنبش سبز را در آن روز خنثی کند.»

وی در عین حال اظهار داشته که حضور گسترده نیرو‌های انتظامی و نظامی در مراسم راهپمایی روز ۲۲ بهمن امسال و برخورد‌های «خشن و وحشیانه» آنها با معترضان بی‌سابقه بوده است.

آقای موسوی، حمله عده‌ای چماقدار و قمه به دست به مهدی کروبی و محمد خاتمی در روز ۲۲ بهمن را اقدامی «فضاحت بار» خوانده و پرسیده که «آیا حکومت می‌تواند راه حل را در ترساندن ملت بداند؟»

موسوی، حمله عده‌ای چماقدار و قمه به دست به مهدی کروبی و محمد خاتمی در روز ۲۲ بهمن را اقدامی «فضاحت بار» خوانده و پرسیده که «آیا حکومت می‌تواند راه حل را در ترساندن ملت بداند»

رئیس سابق فرهنگستان هنر اضافه کرده که «هنوز جوابی برای خالی بودن میدان و این که چرا دوربین‌ها فقط نقاط محدود نزدیک به جایگاه را رصد می‌کرده، داده نشده است.»

به اعتقاد موسوی، «اگر برای نظام تخمین وزن جمعیتی جنبش سبز اهمیت داشت، جلوی ابراز هویت جمعیت‌های سبز را نمی‌گرفت. ولی وحشت از آشکار شدن این هویت و دامنه آن، این فرصت تاریخی را گرفت.»

پخش فیلم حمله به کوی دانشگاه تهران
میرحسین موسوی در بخش دیگری از اظهارات خود به پخش فیلم حمله گارد ویژه و لباس شخصی‌ها به کوی دانشگاه تهران اشاره کرده و گفت که آنها «فرزندان این ملت را از حیوانات هم کم ارزش‌تر» می‌دانند.

آقای موسوی این گفته مسئولان جمهوری اسلامی که نمی‌دانند چه کسانی به کوی دانشگاه تهران حمله کرده‌اند را «فاجعه‌بار» دانسته و آن را «توهین به شعور دانشجویان و مردم» ارزیابی کرده است.

موسوی به پخش فیلم حمله گارد ویژه و لباس شخصی‌ها به کوی دانشگاه تهران اشاره کرده و گفت که آنها «فرزندان این ملت را از حیوانات هم کم ارزش‌تر» می‌دانند

این رهبر مخالفان دولت بار دیگر تاکید کرده که «تضمین انتخابات آزاد، رقابتی، غیرگزینشی و سالم» کلیدی‌ترین راه برای حل و فصل بحران‌ کنونی جامعه است.

به گفته موسوی، «آزادی زندانی‌ها، آزادی رسانه‌ها و برچیده شدن فضای امنیتی» از دیگر مسائل مهم است که اگر تحقق نیابد، باعث افزایش سرعت ریزش مشروعیت نظام خواهد شد.

رئیس سابق فرهنگستان هنر یادآور شده که هر اقدامی که در جهت احقاق حقوق مردم صورت گیرد، نه تنها نشانه «ضعف» حاکمیت نیست، بلکه نشانه قدرت جمهوری اسلامی است.

هشدار در مورد حاکمیت یک فرقه
آقای موسوی در بخش دیگری از سخنان خود گفت که «مردم ما به خوبی فرق میان دینداری رحمانی و قدرت‌طلبی در لباس دین را می‌فهمند.»

وی افزود که در شرایط کنونی یک فرقه مشغول «دزدیدن مفهوم ایرانیت و حس ملی» است که این مسئله «خطرناک‌ترین راهبردی است که ما اکنون در مقابل آن قرار داریم.»

موسوی افزود که در شرایط کنونی یک فرقه مشغول «دزدیدن مفهوم ایرانیت و حس ملی» است که این مسئله «خطرناک‌ترین راهبردی است که ما اکنون در مقابل آن قرار داریم»

موسوی افزود: «به تغییر رنگ پرچم کشورمان به شدت مشکوک هستیم و آن را محکم‌ترین دلیل برای عدم علاقه یک فرقه به منافع و ارزش‌ها و فرهنگ ملی می‌دانیم.»

میرحسین موسوی ادامه داده که مردم ایران «دوست ندارد که این چنین نامه‌هایش، پیام‌هایش، گفتگوهای تلفنی‌اش و پیامک‌هایش در معرض شنود قرار گیرد.»

به گفته این رهبر مخالفان دولت، ملت ایران نمی‌خواهد تحت عنوان خصوصی‌سازی، بیشترین پروژه‌ها و فعالیت‌های اقتصادی در بنگاه‌های شبه دولتی و نیز سپاه جمع شود.

«ملت ما می‌خواهد معلمان کشور بابت درخواست حقوق خود کتک نخورند، کارگران بابت درخواست حق خود مورد تهاجم قرار نگیرند و زنان بابت درخواست رفع تبعیض، مورد هجوم تهمت‌های گوناگون قرار نگیرند»

وی افزوده که «ملت ما می‌خواهد معلمان کشور بابت درخواست حقوق خود کتک نخورند، کارگران بابت درخواست حق خود مورد تهاجم قرار نگیرند و زنان بابت درخواست رفع تبعیض، مورد هجوم تهمت‌های گوناگون قرار نگیرند.»

میرحسین موسوی همچنین مراسم روز چهارشنبه سوری (چهارشنبه آخر سال) را یادمان جشنواره «نور علیه تاریکی» دانست.

وی افزود که علاقمندان به جنبش سبز، با آن که به نمادها و مراسم ملی و مذهبی دلبستگی دارند، حاضر نیستند که این نوع مراسم‌ها باعث «اذیت و آزار» مردم بشود.

تعدادی از معترضان به نتیجه انتخابات، چهارشنبه اخر سال را فرصتی دوباره برای بیان اعتراض‌هایشان اعلام کرده‌اند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

آرام و محکم تا پیروزی ایستاده ایم.
V

-- بدون نام ، Feb 27, 2010

میرحسین موسوی همچنین مراسم روز چهارشنبه سوری (چهارشنبه آخر سال) را یادمان جشنواره «نور علیه تاریکی» دانست.
-------------------------------------------------------
امسال مراسم چهارشنبه سوری را مدنی تر و با شکوه تر از همیشه برگزار خواهیم کرد و همچنین سعی بر افزایش آگاهی مردم برای خروج از تاریکی جهل و نادانی خواهیم داشت.

-- چهارشنبه سوری سبز ، Feb 27, 2010

آگاهی رسانی و اگاه نمودن گسترده قشرهای گوناگون مردم در سطح کشور پایه برپا نمودن اعتصاب سراسری میباشد که ج.ا. را عملأ باطل کرده و از کار خواهد انداخت.

تا زمانیکه آقای موسوی ایستاده و به مبارزه ادامه دهد جنبش سبز در سراسر دنیا نیز با او خواهد بود.

-- سبز سیستان ، Feb 27, 2010

درود بر این ستارخان دیگر
آگاهی و نور علم همان چیز یست که همه دیکتاتورها از آن می ترسند. در این میان همانطور که موسوی می گوید روحانیت جا یگاه ویژه ای دارد. فهم و شعور سیاسی می بایست بتواند بین آخوند خون خوار و روحانی مردمی فرق بگذارد. همین امشب این بیانیه موسوی را دوباره و چندباره با دوستان خود مرور می کنم و آن را تحلیل خواهیم کرد. از همین امروز آگاه خواهم شد و آگاه خواهم کرد. تا هنگامی که تیراژ کتاب ها اندک و میل به آموختن کم است این زالوها از خون ما سیراب می شوند. بیایید نخست بساط جهل و دیکتاتوری را از خانه و کوچه ی خود براندازیم و به دیکتاتوری های کوچک خود پایان بخشیم که آنگاه سحر بسیار نزدیک است.

-- رضا ، Feb 27, 2010

.........فردوسی بزرگ میگوید:
به یزدان که گر ما خرد داشتیم
کجا این سر انجام بد داشتیم

بسوزد در آتش گرت جان و تن
به از زندگی کردن و زیستن

اگر مایه زندگی بندگی است
دو صد بار مردن به از زندگی است

بیا تا بکوشیم و جنگ آوریم
برون سر از این بار ننگ آوریم
چو مھر و وفا بود خود کیششان
گنه بود آزار کس پیششان

ھمه بنده ناب یزدان پاک
ھمه دل پر از مھر این آب و خاک

پدر در پدر آریایی نژاد
ز پشت فریدون نیکو نھاد

بزرگی به مردی و فرھنگ بود
گدایی در این بوم و بر ننگ بود

کجا رفت آن دانش و ھوش ما
چه شد مھر میھن فراموش ما

که انداخت آتش در این بوستان
کز آن سوخت جان و دل دوستان

چه کردیم کین گونه گشتیم خوار؟
خرد را فکندیم این سان زکار

نبود این چنین کشور و دین ما
کجا رفت آیین دیرین ما؟

به یزدان که این کشور آباد بود
ھمه جای مردان آزاد بود

در این کشور آزادگی ارز داشت
کشاورز خود خانه و مرز داشت

گرانمایه بود آنکه بودی دبیر
گرامی بد آنکس که بودی دلیر

نه دشمن دراین بوم و بر لانه داشت
نه بیگانه جایی در این خانه داشت

از آنروز دشمن بما چیره گشت
که ما را روان و خرد تیره گشت

از آنروز این خانه ویرانه شد
که نان آورش مرد بیگانه شد

چو ناکس به ده کدخدایی کند
کشاورز باید گدایی کند

به یزدان که گر ما خرد داشتیم
کجا این سر انجام بد داشتیم

بسوزد در آتش گرت جان و تن
به از زندگی کردن و زیستن

اگر مایه زندگی بندگی است
دو صد بار مردن به از زندگی است

بیا تا بکوشیم و جنگ آوریم
برون سر از این بار ننگ آوریم

-- Neda ، Feb 27, 2010

زنده باد موسوی V

-- hamed ، Feb 27, 2010

ما پاسخ اقاي كروبي راقاطعتر وشفاف تر از صحبتهاي مهندس موسوي مي دانيم البته بازهم خوب است كه لب به سخن گشود. اماهنوز بخاطر حفظ يك سري مباني نظام جمهوري اسلامي دست به گريبان است همان اصولي كه مانع شد او بتواند در 25 خرداد وبا انهمه جمعيت مليوني وپشتوانه مردمي كارجرثومه رژيم را يكسره كند وپايه ظلم وفساد نظام را به زير بكشد وتغيير بنيادين را براي مردم رقم بزندو الا در مملكتي كه بويي از قانون وجود ندارد حرف از التزام بقانون پوچ و بي ربط مي شود يا در كشوري كه خود قانونگذارانش و مجريانش و در راس همه رهبر فاسد و دروغگو و ظالمش برسر كار است چطور انتظار مي رود كه با چند اصلاح جزي چيزي عوض شود تازه انهم تغيير افراد ومنا صب است در صورتي كه بنيان اين رژيم خراب است وان هم بقول اقاي كروبي با رفراندوم مردمي وانتخاب مردم است كه چه مي خواهند اميدوارم در اين راه همه يك دل و يك صدا شويم و كشورمان را از تار و پود هاي حكومت اسلامي كه فقط نام اسلام را يدك مي كشد پاك كنيم.

-- بدون نام ، Feb 27, 2010

«««و اگر بخواهيم هرآينه ايشان را در جاى خود مسخ مى‏كنيم [به گونه‏اى] كه نه بتوانند بروند و نه برگردند (آیه ٦٧ از سوره ٣٦ در قرآن)»»»
موسوی و خامنه ای و رفسنجانی و کروبی و غیره و غیره از زمان خم شدن و بوسیدن دست خمینی در زمان یخ زدند و اکنون بشکل فسیلهای متکلم در آمده اند. از فسیل منجمد مگر می توان آگاهی کسب کرد و یا انتظار حرکتی را داشت؟؟؟؟؟؟؟ ٣٠ سال به بطالت تلف گشت.

-- بدون نام ، Feb 27, 2010

برای فلج کردن دولت غا صب اعتصاب کلیه کارگران بخصوص شرکت نفت و ارتشیان لا زم است.این جماعت خونخوار با این اسانیها و حرف حساب افسار را رها نخواهند کرد ولو اگر شده صد هزار نفر را گلوله باران کنند.اینها همان جنایتکارانی هستند که چهارصد نفر از هم وطنان ما را در سینمای رکس ابادان در کمال شقاوت و بی رحمی زنده زنده سوزاندند و ایت الله طالقانی را بی سرو صدا مسموم کردند و ایت الله بهشتی و پنجاه و چند نفر دیگر را با بمب منفجرکرذند و و و....جنایتهای دیگری که همگان به انها واقف هستیم. اینها می دانند که اگر شل بدهند دکان دغل انها برای همیشه تخته خواهد شد ولی غافل از اینکه مقاومت در مقابل یک ملت خشمگین و مصمم عملی بی حاصل و ناقوس مرگشان بهر جهت بصدا در امده است.

-- بدون نام ، Feb 27, 2010

احتمالا حاکمیت روز چهارشنبه سوری تمام سطل زباله ها راازسطح شهر جمع آوری می کند. روزنامه های باطله بویژه روزنامه ضاله کیهان وبی خاصیت اطلاعات وروزنامه همشهری را که نسبتا ارزان هم هست برای روز چهارشنبه سوری جمع آوری کنیم .منتظر سطل زباله نباشیم هرچه می توانیم چوب وکاغذ و..ذخیره کنیم .

-- آرش ، Feb 27, 2010

آقایان و خانمهای محترمی که دل گروی اعتلای ایران و ایرانی دارید. ای متفکرین، ای دانشمندان، ای دانشگاهیان، ای قلم بدستان، ای فرزانگان، ای فرهیختگان، ای خردمندان، ای عقلا با هر نظر، اعتقاد، ایده و مرامی که دارید وقت آنست که به مردم بپیوندید و متفق و همراه با مردم به دنبال و پشت سر یگانه رهبر جنبش سبزآقای مهندس میر حسین موسوی و همراه صدیق ایشان آقای کروبی حرکت فرموده و بیان نظرات وعقاید قطعا ارزشمند شخصی خود را به بعد موکول کرده و بزرگوارانه در حال حاضرقلم و قدم پر توان خود را در پشتیبانی از رهبری جنبش به کار گیرید.

-- بدون نام ، Feb 27, 2010

به قول "بدون نام" در بالا، بیاید یک بار دیگه هم ذوب در ولایت بشید... و به ریسمان الهی چنگ بزنید. هرکی‌ دنبال اینجور حرفاست معلومه که آدرس عوضی‌ به مردم میده.

-- mohsen ، Feb 27, 2010

موسوی باید احساس مسئولیت بکند. واگرقصد انجام رسالت تاریخی اش را دارد. خودش را مسئولانه "رهبرجنبش" تعریف ومعرفی کند.
این فرمایشات همان طرحات- باعرض معذرت باید بی رحم وصریح باشیم با خودمان- آگاهی قبل از آزادی دکترشریعتی وسید محمد خاتمی است که مارا به وادی "پروسه ونه پروژه" پرتاب می کند ودیگر هیچ!
تحلیل تفصیلی را خواهم نوشت دروبلاگم. ولی این مقدمه را داشته باشیم که هرحرکت مدنی بانام اصلاحات، انقلاب، جنبش و...یک پروژه است ونه یک پروسه!
پروسه جریانی مدام پیش رونده است درجبر تغییر تاریخ. درحالی که اقدام مشخص درزمان مشخص قطعاً یک پروژه خواهد بود با زمان بندی وانتظار نتایج معین. یا...هو

-- Dalghak.Irani ، Feb 27, 2010

سلام بر موسوی سلام بر سبزی . سلام بر دوست عزیزی که شعر فردوسی رو خوب انتخاب کرده سلام بر جمهوری ایرانی مرگ بر هیچ کس

-- بدون نام ، Feb 27, 2010

صدهزاران پوست از پشت بهایم برکنند
تایکی گردد دروش کاویان اندر میان
زنده باد میرحسین که مثل سواری چابک در حال فتح قلوب مدم تشنه ی آزادی ست. زنده باد جمهوری ایرانی

-- بدون نام ، Feb 27, 2010

اگر ملت زیادی آگاه بشن- ایدئولوژی شما و خانم چارقد به سرتون هم خیلی زیر سوال میره. پس بهتره حرف از آگاهی زیاد نزنید. همین الان هم خیلی از ما می دونیم که سالیان ساله که با اون مذهبتون چه گندی به مملکت ما زدین. جالبه که ملت هنوز هم نمی خوان باور کنن که اسلام واقعی چیه!! هی خودشون رو گول می زنن و به قیمه پلو خوردن سر خودشون رو گرم می کنن که بدبختی هاشون ( که زیر سر همین مذهب و ناآگاهیه) از یادشون بره!!

-- خون من مباح است ، Feb 27, 2010

خدا ازت نگذره موسوی که با رسانه های وابسته ای مثل رادیو زمانه مصاحبه میکنی

-- بدون نام ، Feb 27, 2010

رهبری به گماشته ی خود اژه ای دستور داده که هر طور شده برای خلاص شدن از زندانیان سیاسی چند نفر بیایند توبه کنند، تا ایشان متمایل به میل شوند و عفو انزال کنند. واقعن که چه رهبر متخنثی داریم و حتا بدتر و پست تر و مگر می شود. یک لحظه این مرد بزرگ موسوی را با این رهبر ....مقایسه کنید....و اما
اینها همه از سر ضعف و نا توانی ست که توبه طلب میکنند. و گرنه در این مهرورزان کجا و مهربانی. در ضمن از ابیات بیوت خبر می رسد که با اینهمه زندانی حالا چه کنیم ! برای همین هم دست به دامان زندانیان بیگناه شده اند تا توبه کنند در پیشگاه احدیت!
زنده باد جمهوری ایرانی
زنده باد جمهوری ایرانی
زنده باد جمهوری ایرانی
زنده باد جمهوری ایرانی
زنده باد جمهوری ایرانی
زنده باد جمهوری ایرانی
زنده باد جمهوری ایرانی
زنده باد جمهوری ایرانی
زنده باد جمهوری ایرانی
زنده باد جمهوری ایرانی
زنده باد جمهوری ایرانی
زنده باد جمهوری ایرانی
زنده باد جمهوری ایرانی

-- بدون نام ، Feb 27, 2010

درود بر موسوی درود بر موسوی درود بر موسوی درود بر موسوی X هفتاد میلیون

-- امیر ، Feb 27, 2010

گسترش آگاهی مردم و بر گزاری رفراندوم آزاد جمهوری اسلامی آری یا خیر!! مگر نه اینکه ۴۰-۵۰ میلیون طرفدار نظام هست، پس از چه میترسند؟؟؟؟

-- کوشا ، Feb 27, 2010

ملت خواب آلودهٔ ایران!!! میر حسین کی‌ از خط امام به جمهوری ایرانی‌ قراره برسه؟؟ اینقدر متوههم نباشید. هی‌ مثل فال حافظ هرچی‌ دلتون میخواد تو حرفای این آدم می‌بینید و میخونید. اگر به ترکستان رفتید بدانید که مقصر خودتانید و بس. مردیم از عدم خرد و زیاد بود احساسات آبکی.

-- mohsen ، Feb 27, 2010

با اراذل جمهوری اسلامی هیچ چیز بجز آوردن همه ماشینها در خیابانها و اعتصاب همگانی یا حمله هوایی اسرائیل به س‍پاه و حمله همزمان مردم به صدا و سیما و اوین جواب نمیدهد. این همه فلسفه بافتنها و لفاظی ها فقط رهایی ایرانیان را به عقب می اندازد. حالا من کی گفتم.

-- بهروان ، Feb 28, 2010

دشمن غلط میکند که در سیاست دخالت میکند. دشمنی با آمریکا عین منافع ملی ما است.
امام خ

-- بدون نام ، Feb 28, 2010

بدترین کاری که یک دولت ظالم با مظلومان می کند، این است که آنها را مشابه خودش می کند. ما می توانیم درست مانند ظالم بشویم، فحاشی کنیم، خشونت کنیم، بد بگوییم، عصبانی بشویم، حرص خودمان را در بدگویی از بدترین بدها خالی کنیم. آنوقت است که بدی کاملا موفق شده است، چون خودش را در وجود خود ما، یعنی دشمنان خودش، پایدار و ابدی کرده است. مهمترین راهی که ظلم زندگی خودش را ادامه می دهد، این است که مظلومان را به ظالمان بعدی تبدیل می کند. ما مردم ایران بارها و بارها از مظلوم به ظالم و از ظالم به مظلوم تبدیل شده ایم. کجاست عقل آرام و منش متینی که در مقابل خشونت و بیداد و ظلم، راه مروت و قانونمداری و تمسک که حقیقت و مدارا را در پیش بگیرد. آیا واقعا ما از این چرخه ظالم و مظلوم بودن خارج می شویم این بار یا اینکه دوباره انقلاب خونینی می کنیم که نسل بعدی ظالمانمان از آن زاده شوند؟

-- دوربین ، Feb 28, 2010

میرحسین مادام که شجاعانه و مدبرانه به رهبری جنبش ادامه میدهد ما پیرو او هستیم و به سابقه قبلی او کاری نداریم.ما واقع گرا هستیم و در رویاهای رنگی خودمان را غرق نمی کنیم.

-- hooshang ، Mar 1, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)