تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

۱۷ کشته در شبیخون طالبان به مرکز کابل

در یک رشته حملات انتحاری و درگیری در دو محل اقامت شهروندان خارجی در مرکز شهر کابل، ۱۷ نفر از جمله ۵ شهروند هندی کشته و ۳۴ نفر دیگر زخمی شده‌اند.

ذبیح‌الله مجاهد یک سخنگوی طالبان گفت این حملات از سوی ۵ عضو این گروه که مجهز به سلاح و کمربند انتحاری بودند، صورت گرفته‌است.


مرکز شهر کابل پس از حمله امروز (عکس از AP)

ژنرال عبدالغفار سیدزاده رئیس اداره تحقیقات جنایی پلیس کابل گفت به‌جز سه پلیس، بیشتر قربانیان این رویداد غیر نظامیان بوده‌اند.

وی مشخص نکرد که چه تعداد از این افراد شهروندان هندی هستند اما یک منبع امنیتی افغان گفت محل اقامت ۱۲ نفر از شهروندان هندوستان که شماری از آنان کارکنان یک واحد درمانی این کشور در کابل بودند، هدف اصلی این حملات بوده‌است.
به گفته این منبع از این تعداد، ۵ نفر کشته و ۷ نفر دیگر زخمی شده‌اند.

پلیس حوالی ظهر اعلام کرد که اوضاع را تحت کنترل دارد اما شاهدان عینی می‌گویند در این حملات هتل چهار ستاره «صافی»، «مرکز تجارتی کابل» و شماری از خانه‌ها و وسایط نقلیه به شدت خسارت دیده‌اند.

رئیس اداره تحقیقات جنایی پلیس کابل گفت به‌جز سه پلیس، بیشتر قربانیان این رویداد غیر نظامیان بوده‌اند

پیش از این نیز حملات مشابهی در کابل سازماندهی شده بود، از آن جمله در ۱۸ ژانویه سال جاری ۱۲ نفر که ۷ تن از حمله‌کنندگان نیز در میان آن‌ها بودند، کشته شدند و البته پیش‌تر از آن در ماه اکتبر ۲۰۰۹ حمله انتحاری دیگری به سفارت هندوستان در کابل، ۱۷ کشته بر جای گذاشت.

هندوستان از جمله کمک‌کنندگان بزرگ به بازسازی افغانستان است و تحلیلگران بر این باورند که تندروان مذهبی و سازمان اطلاعات ارتش پاکستان از روابط نزدیک این کشور با افغانستان رضایت ندارند و همواره در تلاشند این روابط را تحت تأثیر قرار دهند.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)