تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۸۸ • چاپ کنید    
آیت‌الله خامنه‌ای:

معترضان صلاحیت حضور در چارچوب نظام را ندارند

آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران، می‌گوید افرادی که حاضر نیستند نتیجه دهمین انتخابات ریاست جمهوری را قبول کنند، «صلاحیت» حضور در «چارچوب نظام» را از دست داده‌اند.

به گزارش خبرگزاری کار ایران (ایلنا)، وی امروز، پنج‌شنبه در جمع نمایندگان مجلس خبرگان گفت: «افرادی که نقطه قوتی همچون انتخابات افتخارآفرین چهل میلیونی را تبدیل به نقطه ضعف می‌کنند، عملاً خود را از این کشتی نجات خارج می‌کنند.»

آقای خامنه‌ای در جمع نمایندگان مجلس خبرگان، آیه‌ای از قرآن که به مسلمانان دستور می‌دهد از خدا و پیامبر اطاعت کنند را «اساس و مبنای نظام اسلامی» دانست

میرحسین موسوی و مهدی کروبی، دو نامزد معترض به نتایج انتخابات می‌گویند که در انتخابات «تقلب» شده‌است و نتایج حاصل از آن را به رسمیت نمی‌شناسند.

برخی چهره‌های شناخته شده جمهوری اسلامی، همچون محمد خاتمی، رئیس جمهوری پیشین ایران نیز از جمله معترضان به نتایج انتخابات هستند.

آقای خامنه‌ای در جمع نمایندگان مجلس خبرگان رهبری، آیه‌ای از قرآن که به مسلمانان دستور می‌دهد از خدا و پیامبر اطاعت کنند را «اساس و مبنای نظام اسلامی» دانست و افزود: «اطاعت از خط و نقشه پروردگار برای سعادت جوامع انسانی، مرتبه‌ای بالاتر از اطاعت در مسائل و عبادات فردی دارد.»


طرفداران نظریه «ولایت فقیه» اعتقاد دارند که اطاعت از ولی فقیه در زمان غیبت امام دوازدهم شیعیان، هم‌چون اطاعت از پیامبر اسلام، واجب است.

آقای خامنه‌ای در ادامه سخنانش، انتخابات در جمهوری اسلامی، را «امری واقعی» خواند و افزود: «در نظام اسلامی برخلاف غالب کشورهای مدعی دمکراسی، باندهای قدرت و ثروت، تعیین‌کننده آرای مردم نیستند و ملت به تشخیص خود تصمیم می‌گیرد.»

در هشت ماه گذشته شهرهای مختلف ایران شاهد اعتراض‌های گسترده به نتایج انتخابات بوده‌است. نیروهای امنیتی و انتظامی تا کنون بیش از پنج هزار نفر از معترضان را بازداشت کرده‌اند و دست کم چهل نفر از معترضان کشته شده‌اند.

«در نظام اسلامی برخلاف غالب کشورهای مدعی دمکراسی، باندهای قدرت و ثروت، تعیین‌کننده آرای مردم نیستند»

رهبر جمهوری اسلامی، با «فتنه» خواندن اعتراض‌های مخالفان دولت، «اتهام به نظام و نفی آرای مردم» را اساس «فتنه» پس از انتخابات عنوان کرد و گفت: «افرادی با ارتکاب این گناه بزرگ حاضر نشدند در مقابل قانون، داور و شیوه داوری که قانون تعیین کرده‌است، تسلیم شوند.»

پیش از این نیز برخی مقامات جمهوری اسلامی، مخالفان دولت را به دلیل انتشار اسناد «سرکوب خشونت‌آمیز» معترضان، به «هتک حرمت نظام» متهم کرده بودند.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، برخی از بازداشت‌شدگان اخیر در زندان مورد «شکنجه و تجاوز» قرار گرفته‌اند.

گزارش کمیته ویژه مجلس شورای اسلامی، کشته شدن سه نفر در بازداشت‌گاه کهریزک را تائید کرده‌است. ویدئوهای منتشر شده در اینترنت حاکی از ضرب و شتم شدید معترضان از سوی نیروهای دولتی است.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

از نظر ایشان اطاعت از خدا و رسول یعنی اطاعت از شخص خامنه ای !

-- احمد ، Feb 25, 2010

مشک آن است که خود ببوید نه آنکه عطار بگوید حضرت آقا! حتی اگر این تخته پاره را کشتی نجات بنامید شما را از منجلاب استبداد نجات نمی دهد. فاعتبرو یا اولی الابصار

-- ابراهیم حیدری ، Feb 25, 2010

رسید مژده که ایام غم نخواهد ماند
چنان نماند و چنین نیز هم نخواهد ماند/
من ار چه در نظر یار خاکسار شدم
رقیب نیز چنین محترم نخواهد ماند/
چو پرده دار به شمشیر می‌زند همه را
کسی مقیم حریم حرم نخواهد ماند/
چه جای شکر و شکایت ز نقش نیک و بد است
چو بر صحیفه هستی رقم نخواهد ماند/
سرود مجلس جمشید گفته‌اند این بود
که جام باده بیاور که جم نخواهد ماند/
غنیمتی شمر ای شمع وصل پروانه
که این معامله تا صبحدم نخواهد ماند/
توانگرا دل درویش خود به دست آور
که مخزن زر و گنج درم نخواهد ماند/
بدین رواق زبرجد نوشته‌اند به زر
که جز نکویی اهل کرم نخواهد ماند/
ز مهربانی جانان طمع مبر حافظ
که نقش جور و نشان ستم نخواهد ماند.

-- ما پیروز خواهیم شدV ، Feb 25, 2010

پدرجان،
فعلاً به لطف دوپینگ نظامی – امنیتی سرمست قدرتی، اما مطمئن باش این خماری طولی نخواهد کشید.
التماس تو و کارگزاران بی سوادت طی هشت ماه گذشته نشان از فضاحت کودتای انتخاباتی دارد و این ملت علی رغم شکنجه ها و اسارت ها و کشتارها؛ حسرت تائید را بر دل تو نشانده است و از همین روست که به نمایشی بچهگانه دل خوش کرده ای و شرمت شده ای!!
بی وجود مجلسیانی که تو باید وامدار آنان باشی، بسان دریوزگان به کاسه لیسی منتخب خود آمده اند که مراتب بندگی خود را اعلام دارند و ابله مردمانی که دل به شرف این نامردان خوش دارند که دادشان بستانند.
این ملت خود داد از تو این نظام و همۀ کارگزارانت خواهد ستاند.

-- زوربای یونانی ، Feb 25, 2010

خوب باید دید هاشمی رفسنجانی خیال فرار به کجا را دارد..... البته اگر زکاوت فرار را داشته باشد ..... چون اولین کسی که قربانی خواهدشد خود اوست!!!!!!!

-- بدون نام ، Feb 25, 2010

شیطان مجسم یعنی رفسنجانی که هر چه فتنه است از اوست.

-- بدون نام ، Feb 25, 2010

فتنه سران ندارد، فقط یک سر دارد که آنهم رفسنجانی است

-- بدون نام ، Feb 25, 2010

مرگ بر دیکتاتور

-- کاوه ، Feb 25, 2010

شما با اين حاکميتتان مذهب، اقتصاد، رفاه، اميد، اعتماد، دانش، پژوهش، هنر، لذت از زندگی، و مفهوم جامعه مدنی را به پست‌ترين درجات کشانديد. يک کار را هنوز به موفقيت نرسانديد و آن ايرانی بودن ماست. با همان، طوری بپا خيزيم و حق خود را طلب کنيم که تاريخ بماتمش بماند.

-- محمد ، Feb 25, 2010

هي خامنه اي اي يزيد اين زمان بدان كه ديگر حنايت پيش مردم رنگي ندارد حتي اگر از قران نام خودت را بنام ولي فقيه يا امام زمان بيرون اوري .همان بهتر است كه براي ان مگسهاي دور ورت از قران ودين خدا حرف بزني ما خدا وقران ديگري داريم حا لا تا ميتونيد دور ورداريد زمان زمانه سرطان اخونديست ولي يك روز ريشكن ميشود واين دكان ديني عمامه بپايان ميرسد وايران از شر تو و امثالت وپا پتيهاي چاقو كشت راحت خواهد گشت وقتي ما نگاه به شماها ميكنيم بالا مياريم چه برسد بخواهيم در نظام كثيفتان كاره اي باشيم نظام ارزونيتون ما اگر بر گورتان هم خود را راحت كنيم بهتر از مال و مقام دنياست كه تو داري.

-- بدون نام ، Feb 25, 2010

منظور ایشان احتمالاً عبارتی است که بعد از خدا و رسول می آید "اطیعو الله و اطیعو الرسول و اولی الامر منکم": از خدا و رسول اطاعت کنید و کسانی از شما که در راس امور هستند.

-- احسان اخباری ، Feb 25, 2010

عکس آقا و اولیای او خود حکایت همه چیز است!!!!!!!!!!!
««در برابر خداوند نه از اموالشان و نه از اولادشان هرگز كارى ساخته نيست آنها دوزخى‏اند [و] در آن جاودانه [مى‏مانند].
روزى كه خدا همه آنان را برمى‏انگيزد همان‏گونه كه براى شما سوگند ياد مى‏كردند براى او [نيز] سوگند ياد مى‏كنند و چنان پندارند كه حق به جانب آنهاست آگاه باش كه آنان همان دروغگويانند.
شيطان بر آنان چيره شده و خدا را از يادشان برده است آنان حزب شيطانند آگاه باش كه حزب شيطان همان زيانكارانند (آیه های ١٧ و ١٨و ١٩ از سوره ٥٨ در قرآن)»»

-- بدون نام ، Feb 25, 2010

I just wanted to praise the comments that previous people made here about this article. It seems to me like commentators of this article are more competent than current governors

-- بدون نام ، Feb 25, 2010

مگر براي نظام چارچوبي هم مانده است كه كسي بخواهد در داخل آن بماند. آن چارچوب توهمي خيلي وقت است كه در ذهن مردم ايران فرو پاشيده است.

-- بدون نام ، Feb 25, 2010

سردار قاسمی: قاطبه مردم تهران با "آقا" نیستند.

-- بسیجی آگاه ، Feb 25, 2010

خامنه ای رهبر ابتر است ! ... از چنان ... و شناعتی برخوردار است که انک ربکم العلی می گوید. ما ترا همچمن محتوای عطسه بزی از اریکه ی قدرت بزیرت خواهیم کشید.

-- بدون نام ، Feb 25, 2010

منظورش چیه؟ مگر معترضان نظام که یکی از آنها من می باشم نظام دیکتاتوری ولی فقیه را قبول دارند که بخواهند داخل یا خارج چارچوبش باشند؟؟ این آقا هنوز نمیخواهد قبول کند که اکثریت آن ۴۰ میلیون بر خلاف نظر او رای دادند. این آقا دیکتاتور از نوع شیاد، دروغگو، بزدل و حقیرش هست. هنوز قدرت مردم را ندیده فکر میکنه که می تواند تا آخر با زور اسلحه و باتون حکومت کند. هنوز مردم از راه های اساسی برای پیروزی استفاده نکرده اند. کشور را میشود با چند اعتصاب همزمان فلج کرد. تهران را فقط با ترافیک میشود فلج کرد. کافی هست که به مدت ۱۰ روز هر روز مردم با ماشین بیایند تو خیابان و ترافیک ایجاد کنند. کافی هست که صد هزار نفر در ورزشگاه آزادی شعار مرگ بر خامنه ای سر دهند و بسیاری کارهای کم هزینه ولی موثر.
به امید ایرانی آزاد.

-- کوشا ، Feb 26, 2010

به فرض این که آقای خامنه ای جای پیامبر باشد و اطاعت از او مثل اطاعت از خدا باشد، و ماهم در مکه و مدینه 1400 سال زندگی می کردیم، تازه اما آقای خامنه ای نصف ماجرای وَأَطِيعُوا اللَّهَ وَأَطِيعُوا الرَّسُولَ را گفت. چرا که در برخی از همین آیه ها آمده است که اگر از پیامبر روی برگردانید، پیامبر وظیفه ای جز ابلاغ پیام ( آن چه به او وحی می شده) ندارد:

مائدة آيه 92
وَأَطِيعُواْ اللّهَ وَأَطِيعُواْ الرَّسُولَ وَاحْذَرُواْ فَإِن تَوَلَّيْتُمْ فَاعْلَمُواْ أَنَّمَا عَلَى رَسُولِنَا الْبَلاَغُ الْمُبِينُ
و از خداوند و پيامبر اطاعت كنيد و پروا داشته باشيد، و اگر رويگردان شديد بدانيد كه وظيفه پيامبر ما پيام‏رسانى آشكار است‏.

نور آيه 54
قُلْ أَطِيعُوا اللَّهَ وَأَطِيعُوا الرَّسُولَ فَإِن تَوَلَّوا فَإِنَّمَا عَلَيْهِ مَا حُمِّلَ وَعَلَيْكُم مَّا حُمِّلْتُمْ وَإِن تُطِيعُوهُ تَهْتَدُوا وَمَا عَلَى الرَّسُولِ إِلَّا الْبَلَاغُ الْمُبِينُ
بگو از خداوند اطاعت كنيد و از پيامبر (هم‏) اطاعت كنيد؛ و اگر روى بگردانيد، بر عهده او (پيامبر) تكليف خود اوست‏، و بر شما تكليف خود شماست‏؛ و اگر از او اطاعت كنيد هدايت مى‏يابيد، و بر پيامبر جز پيام‏ رسانى آشكار نيست‏.

تغابن آيه 12
وَأَطِيعُوا اللَّهَ وَأَطِيعُوا الرَّسُولَ فَإِن تَوَلَّيْتُمْ فَإِنَّمَا عَلَى رَسُولِنَا الْبَلَاغُ الْمُبِينُ
و از خداوند اطاعت كنيد، و از پيامبر (هم‏) اطاعت كنيد، اما اگر روى برتابيد (بدانيد) كه بر پيامبر ما فقط پيام‏رسانى آشكار است‏.

آقای خامنه ای حتی اگر پیامبر هم باشید، وظیفه تان ابلاغ پیام خداست. لطفاً ما را نکشید.

-- آرش ، Feb 26, 2010

در شرع اسلام اگر مسلمان می شدی دست کم مالیات کمتر می دادی ، حالا اگر از خدا و ولی خدا اطاعت کنیم به ما چی می ماسه؟ سهام کارخانه ای! چیزی یا همان یارانه ها برای ما از سرمان هم زیاد است؟ چهار چوب نظام هم پیش کش خودت و رییس جمهورمنتخبت
و برادران لاریجانی و شرکا !

-- ستاره ت ، Feb 26, 2010

تمام دردسرها از نظام است

هر کس از نظام باشد از مردم نیست

-- علی ، Feb 26, 2010

آقای خامنه ای! خوشا به حال تمام انسان‌های آزاده ای که از نظر جناب عالی‌ "صلاحیت صلاحیت حضور در چارچوب نظام" را ندارند. چنان از این نظام صحبت می‌کنید که گویی چه بهشتی‌ برای مردم بوجود آورده اید، نظامی که پس از ۳۰ سال تنها فقر، فساد، عقب ماندگی. و افسردگی را برای ملتش به ارمغان آورده ارزانی‌ شما و سایر مگسان دور و اطرافتان باد,فقط هر چه سریع تر یا خود شرتان را از سر این ملت بکنید یا منتظر باشید تا روزی هم چون صدام از زیرزمین بیرون کشانده شوید.

مرگ بر دیکتاتور

-- mehrnoosh ، Feb 26, 2010


پخش تصاویر دهشتناک سرکوب خونین کوی دانشگاه و ضرب و شتم وحشیانه پاک ترین فرزندان این ملت که با دوربین نیروی انتظامی تصویربرداری شده بود همانند سطل نجاستی بر سر و روی خامنه ای خالی شد. صحنه های دلخراشی که دنیا را تکان داد، توسط خود جنایتکاران برای نمایش نزد رهبر حقیرشان تهیه شده بود تا دیکتاتور با دیدن آنها آرامش پیدا کند، ولی همین تصاویر، ملت ایران را بآتش کشید.
خامنه ای پیشاپیش برای سرپوش گذاشتن بر جنایاتی که خود دستور دهنده اش بوده در اظهارات سفیهانه ای گفته بود: «سازماندهی اعتراض ها به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری منجر به هتک آبروی نظام در مقابل ملت ها شد و عده ای سعی دارند به جای این موضوع، نحوه برخورد با زندانیان در بازداشتگاه کهریزک و حمله به کوی دانشگاه را به عنوان موضوع اصلی مطرح کنند. هتک آبروی نظام در مقابل ملتها مسئله اصلی است نه "کهریزک یا کوی دانشگاه".»
مردم کشورمان در این چند ماهی که بفرمان خامنه ای بخاک و خون کشیده شدند، القاب و صفتهای مناسبی که شأن واقعی رهبر را نشان می داد بر علیه وی بکار بردند ولی تصاویر مستند فاجعه کوی دانشگاه نشان می دهد که مردم تا چه حد نسبت به وی ارفاق نموده و ادب بخرج داده اند.
قبلاً هم در مطلبی چند ماه پیش بیان شده بود که دستور حمله به کوی دانشگاه و سرکوب خونین فرزندان راستین میهن، تصمیم شخص خامنه ای بوده که خواستار نابودی «جلودارهای دشمن» شده بود. هم او در شهریورماه برای فریب افکار عمومی و تطهیر دستان خونینش، حمله به کوی دانشگاه را جنایت نامیده و وعده برخورد با عاملان آنرا داد. در حالیکه زیردستان رهبر همواره طوطی وار اظهارات وی را تکرار می کنند، اینبار بطور غیر منتظره ای همه ملیجک های رهبری بجای نشخوار فرمایشات سرکرده اشان، بر خلاف جهت وی حرکت کرده و اولین نفر فرمانده سپاه بود که اعلام کرد سپاه هیچ نقشی در حمله به کوی دانشگاه نداشته است، بلافاصله فرمانده نیروی انتظامی اظهارات مشابهی را تکرار نمود و دست آخر دو روز بعد از افاضات رهبری، رئیس دولت کودتا بدون برنامه قبلی به نماز جمعه رفت تا اعلام کند که هیچ کدام از نیروهای نظامی و انتظامی و امنیتی نظام در حمله به کوی دانشگاه شرکت نداشته اند و به این ترتیب یکپارچه در مقابل مانور خامنه ای برای یافتن قربانی و انداختن مسئولیت این جنایت ننگین بر گردن دیگران ایستادند و با این حرکت به وی فهمانیدند که نمی تواند از زیر بار مسنولیت فرمان صادره اش شانه خالی نموده و خود را به نفهمی بزند، فدائیان رهبر حاضر نشدند ننگ حمله به کوی دانشگاه را بپذیرند.
نیروی انتظامی و نیروهای نظامی، حتی در کوچکترین تصمیمات خود نظر بیت رهبری را جویا می شوند و تا نظر مثبت رهبر را بصورت کتبی نگیرند اقدامی نمی کنند. حتی فرماندهان ارشد نیز در مقابل دادسرای نظامی که تحت نظر مستقیم رهبری است مصونیتی ندارند و از دیرباز هیچ فرمانده ای از ترس سازمان قضائی نیروهای مسلح، بدون ابلاغ کتبی، کاری را انجام نمی دهد تا بعداً برایش پرونده سازی نشود.
نیروی انتظامی بدون دستور کتبی خامنه ای هرگز وارد چنین عملیات گسترده و خطرناکی نمی شود که به کوی دانشگاه حمله نماید. اما خامنه ای در مقام یک دیکتاتور باید حداقل اینقدر شهامت داشته باشد که پای اعمال خود بایستد. دیکتاتور بودن قابل افتخار نیست ولی دیکتاتور بزدل بودن واقعاً مایه ننگ است.
خامنه ای مطمئن باشد که حتماً یکی از جلسات محاکمه اش، علاوه بر کهریزک و اوین، در کوی دانشگاه برگزار خواهد شد و آنروز دور نیست.

http://sohrabestann.blogspot.com/2010/02/blog-post_23.html

-- به نقل از بالاترین -سهرابستان ، Feb 26, 2010

حضرت آیت الله عظمی نشان دهنده اسلام حقیقی به معنای کلمه!
خیال جنابعالی و پیروانتان آسوده باشد. انسان واقعی و خرد مند خود را از چاله به چاه نیندازد. یک اشتباه مردم ایران داشتند و امروز 30 سال است که هزینه اش را می پردازند!
همکاری در چارچوب نظام بیفایده است.

وارد شدن به وادی کارهای حکومت اسلامی که شما زین زدیده اید و سوار هستید آنچنان تلخ است که دل نمی کشد نگاه به اسبت بیندازد چه رسد به تو و چارچوب نظام تهی و غیر انسانی که شما بنا نهاده اید.

آخه نگاه کن ! حساب کن! چه اندازه آدم کشتی؟ چه اندازه آدم به سبب کارهای شماها به دیار همیشگی شتافته اند و جام زهر را نوشیده اند تا راحت شوند از این زندگی و کلاه خودت را قاضی کن!

برای تو راه برگشت هست . بنشینی یک گوشه ای از شهر مشهد و در خانه ای زندگی کنی مانند مردم عادی داشته باشی!
چه قدر خوب است! کار دولت را رها کنی و به صف مردم عادی بپیوندی! کار کشور داری را به یک سیستم مدرن مردم دار بسپار!

-- مسعود ازپارس ، Feb 26, 2010

مرگ بر ديكتاتور.مرگ بر اجانب حاكم بر ايران كوروش

-- ali ، Feb 26, 2010

اي اقا جون الان دارم گريه ميكنم كه چرا لاكن اينها كه به موسوي راي دادند نميفهمند كه حرف اقاجون رو كه نماينده تام الاختيار وغير قابل تعويض خداهست رو بايد زمين نندازند.اقاجون دستور بده ما لشگريان به همه از پير و جوان در ره حفظ ارمانهاي انقلاب تجاوز كرده و انها را به راه انقلاب بر ميگردانيم.اقاجون فقط تو ميفهمي كه چي به درد اينها ميخوره و بايد راه بهشت رو به انها نشان بدهي و با اينكه عقل شان نميرسد.اقا جو مشك اشكم خالي شد برم پرش كنم برگردم.

-- a ، Feb 26, 2010

اقا در حضور فسيلهاي خبره گفتند.اين 30 مليون فتنه گر اگر بگن ماست سفيده من ميگم سياه است. گريه حضار. اينهارا تجاوزكنيد و ازقطار انقلاب پايين بياندازيد.گريه حضار.ازچارچوب بيرون رفتن اينها و فقط تجاوز انها را بر ميگرداند.گريه هاي هاي.

-- ali ، Feb 26, 2010

آقای خامنه که اینقدر به خواص می گوید شفاف وصریح موضع گیری نمائید چرا خودش هیچگاه جرات نکرده است درمورد آقای موسوی وکروبی و هاشمی رفسنجانی وخاتمی بصراحت سخن بگوید .این امر ناشی ازترس وهراس رهبر از واکنش های احتمالی است .ورهبری تا این اندازه زبون چطور خود را فصل الخطاب ومعیار تعیین صلاحیت می داند؟ توکه خودت جرات نداری درمورد هیچ کس بصراحت اظهار نظر کنی چطور خود را نماینده خدا بر روی زمین می دانی .ابله !

-- ارش ، Feb 26, 2010

"برای دشمنی ابدی با هر نوع ستمگری بر ذهن انسانی در پیشگاه خدا قسم خورده ام!" - توماس جفرسون، 1800 میلادی

"I have sworn upon the altar of God eternal hostility against every form of tyranny over the mind of man." - 1800

-- آمریکایی کفر ستیز و ایران پناه ، Feb 26, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)