تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

هشدار نسبت به «میدان‌داری» برخی افراد

اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجلس خبرگان رهبری، می‌گوید که برخی «افراد ناآگاه» مسئولیت کارهایشان را بر عهده آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران می‌اندازند.

وی که صبح امروز، پنج‌شنبه، در جمع نمایندگان مجلس خبرگان رهبری، در آرامگاه آیت‌الله خمینی، بنیان‌گزار جمهوری اسلامی ایران سخن می‌گفت، افزود: «این افراد با جا خالی دادن و حرف‌های نامربوط، باعث می‌شوند ترکش کارهایی را که مردم از آن‌ها قبول نمی‌کنند، به آن طرف برود.»


هاشمی رفسنجانی در آرامگاه آیت‌الله خمینی

آقای هاشمی رفسنجانی، روز سه‌شنبه جاری در مراسم گشایش هفتمین اجلاس رسمی دوره چهارم مجلس خبرگان رهبری نیز گفت که آیت‌الله خامنه‌ای وقایع اخیر را تحت «مراقبت» داشته‌است و نگذاشت که «روی کسی فشار بیاید.»

هفتمین اجلاس رسمی دوره چهارم مجلس خبرگان رهبری طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه جاری در محل ساختمان قدیمی مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری کار ایران (ایلنا)، رئیس مجمع تشخیص مصلحت با هشدار نسبت به «میدان‌داری» کسانی که در زمان مبارزه «حرفی برای گفتن نداشتند»، گفت: «برخی افراد مانند کسانی هستند که میوه درختان پربار را مصرف می‌کنند و زیر سایه آن آرمیده‌اند، ولی آهسته آهسته درخت را از بیخ می‌زنند.»

رئیس مجلس خبرگان افزود: «افراد نورسیده‌ای نخواهند کار جدیدی را شکل دهند که از عهده آن بر نمی‌آیند، زیرا ممکن است با حسن نیت، بنای تازه‌ای را روی بنایی که تخریب کرده‌اند بسازند که البته اشتباه می‌کنند.»

هاشمی رفسنجانی: برخی افراد با جا خالی دادن و حرف‌های نامربوط، باعث می‌شوند ترکش کارهایی را که مردم از آن‌ها قبول نمی‌کنند، به طرف آیت‌الله خامنه‌ای برود

وی با بیان این‌که «موج فتنه بزرگی علیه انقلاب، اسلام ولایت و تقدس روحانیت» شروع شده‌است، ادامه داد: «ضعف‌های سیاسی و اقتصادی در داخل هم به یاری آن‌ها می‌آید تا آن‌ها را به گذشته مربوط کند.»

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، پیش‌ از این پیشنهاد کرده بود که برای خروج جمهوری اسلامی از وضعیت «بحرانی» فعلی، زندانیان سیاسی آزاد شوند و فضایی باز برای معترضان، فراهم شود.

در جریان اعتراض‌ها به نتیجه دهمین انتخابات ریاست جمهوری در ۲۲ خرداد ماه جاری، بیش از پنج هزار نفر بازداشت و دست‌کم ۴۰ تن کشته شدند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

رفسنجانی؛ «موج فتنه بزرگی علیه انقلاب، اسلام ولایت و تقدس روحانیت» شروع شده‌است! حاج اکبر مصلحتی، باید بداند که، نه اسلام ولایت دیگر مقدس است، و نه روحانیت شیعه!
حکومت اسلامی شیعی در فساد غرق شده است و هیچگونه راه نجاتی برای آن قابل تصور نیست.
فاسدان و فریبکاران حکومت اسلامی،

-- Fati ، Feb 25, 2010

تقدس روحانیت!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

-- بدون نام ، Feb 25, 2010

آقای رفسنجانی، ایکاش کمی ثبات داشتید و برای یکبار هم که شده موضع و نیت واقعی خود را به وضوح بیان می کردید. شما به خاطر همین خصوصیت از یکسو در انتخابات ریاست جمهوری دوره نهم از آقای احمدی نژاد شکست خوردید و از سوی دیگر در آزمون خواص مردود شناخته شدید. اعتماد به شما از هر طرف خطای بزرکی است.

-- بدون نام ، Feb 25, 2010

to ham ye mozdure kasif hasti ke dastet ba un ghatel to ye kase hastesh

-- hamed ، Feb 25, 2010

اقای رفسنجانی اگر اقای احمدی نزاد درخت پر میوه ای را که شما برای استفاده خویش و اطرافیانتان ببار اورده و تنومند نموده اید را اهسته اهسته دارند از بیخ می برند،کار بسیار درستی می کنند.زیاد نگران درختتان نباشید،بلکه به فکر روزی باشید که فرشته نجات شما دیگر در قید حیات نیستند.
شما شانس اوردید ،اگر اقای خامنه ای وساطت شما را نکرده بودند،مردم رنج کشیده ایران نیز در این کار خیر به کمک احمدی نزاد شتافته و ریشه درخت و نیز ریشه کارنده درخت را به یکباره از جا می کندند.ضمنا چنین کنایه ها را ابتدا برای خود و اطرافیانتان بکار گیرید،اقای خامنه ای نیازی به نصایح و پشتیبانی مستقیم و غیر مستقیم شما ندارند.

-- mansour piry khanghah ، Feb 25, 2010

to: Mansoor pir khanghah

In ghabr ke bar sarash geryeh mikoni mordeh toosh nist
Rafsanjani fased . Ahmadi nejad az an fasedtar va khamenei az har do fasedtar.
Ahmadinejad digeh az aghl ham rahateh
mardom khar nistand

-- بدون نام ، Feb 26, 2010

دوست گرامی (بدون نام) و تمام ایرانیان معترض به دولت و نظام ج.ا.ا.
بنده کارشناس مذهبی نیستم که بتوانم مسایل مذهبی را زیر سووال ببرم و مردم و مسوولین را راهنمایی کنم.همچنین مامور امنیتی ایران و یا سیا،موساد هم نیستم که از مسایل پشت پرده خبر داشته باشم.من فقط انچه می بینم و می فهمم را به زبان می اورم و یا می نویسم.
اقای احمدی نزاد ممکن است در رابطه با مسایل مذهبی فردی کم سواد باشد ولی از نظر اجتماعی فاسد نیست و هیچ عمل جنایتکارانه ای در چهارچوب قوانین شرعی و نیز در دایره فهم سیاسی،مذهبی خود هم انجام نداده است و اگر به دلایل سیاسی و امنیتی برخی اشتباهات مسوولین را هم زیر سیبیلی در میکند، به چند دلیل قابل فهم است نه قابل قبول.
متاسفانه سیاستمداران خوب ایرانی مخالف و یا موافق دولت،به این حقیقت که بعضی اوقات باید برای حفظ وحدت جامعه و امنیت کشور و یا منافع ملی دروغ گفت و یا از سیاست نادرستی چشم پوشی کرد و حتی بد را خوب جلوه داد اعتراف نمی کنند که افراد جامعه با این سیاسی کاریها هم اشنایی پیدا کرده و صرفا ایده الیستی برخورد نکنند.
این نوع دغل کاری سیاسی در برخی مواقع بسیار ضروری و اجتناب ناپذیر است و دول غربی هم کم و بیش انرا به کار می برند.در امریکا بیشتر اقدامات سیاسی بر محور دغل بازی و فریب مردم است.اکنون سووال من از تمام مخالفان دولت ج.ا.ا. این است که ایا سیاستمداران امریکایی بیشتر دروغ می گویند و دغل بازی سیاسی می کنند یا اخوندها؟؟؟
من مادرزادی معترض اجتماعی هستم و تا به امروز هم بر حاکمان بوده ام نه با حاکمان .اما کشور داری به همین اسانی که معترضین فکر می کنند نیست.در المان در برخی ایالتها احزاب چپ و کمونیست با احزاب سوسیال دمکرات و لیبرال و حتی با حزب راست مسیحی اتلاف می کنند و برای بهبود اوضاع اقتصادی و سیاسی ایالت و کشورشان به توافقاتی می رسند و به ان عمل می کنند که در برخی مواقع با اصول و اهداف حزبی انان در تضاد است.اما به خاطر مردمشان اینگونه عمل می نمایند.همچنین گه گاه تصمیماتی هم میگیرند که مردمشان با ان تصمیمات مخالفند.مثل همکاری نظامی با امریکا جهت امیال استعماری و جنگ با عراقی ها و یا افغانها و غیره...
امیدوارم دوستان سیاسی موافق و مخالف با ایجاد بحث هایی در این زمینه کمکی به بالا بردن سطح اگاهی سیاسی مردم بنمایند.ضمنا جور موفقیتهای کسب شده اقای احمدی نزاد را تا کنون مردم مسلمان پرداخت کرده اند نه اخوندها و مفت خورانی که به انان چسبیده اند و هیچ کس نمی تواند این هزینه های پرداخت شده سنگین را صرفا به حساب خود و یا نظام اسلامی بگذارد.موفق باشید

-- mansour piry khanghah ، Feb 26, 2010

kasani beh man hamleh mikoonad. az tarifi nezam dar khatar ast. asl-e matlab rafsanjani.not more not less

-- rakoosh ، Feb 26, 2010

آقا منصورـ مردم این را می فهمند و برای همین هم احمدی نژاد را صد مرتبه به هاشمی ترجیح میدهند.

-- بدون نام ، Feb 26, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)