تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

دانشجو: به استادان سکولار نیاز نداریم

کامران دانشجو، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری می‌گوید استادان «سکولار»، برای دانشگاه‌های کشور مناسب نیستند.

آقای دانشجو امروز دوشنبه در مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان سنجش کشور گفت که دانشگاه‌های ایران، به استادانی که جهان‌بینی اسلامی را قبول ندارند، نیازی ندارد و آنها باید در جای دیگری مشغول شوند.


کامران دانشجو، وزیر علوم

به گزارش خبرگزاری فارس، وزیر علوم در عین حال تاکید کرد که دانشگاه‌ها به استادانی نیاز دارند که به ولایت فقیه، التزام داشته و ارزش‌مدار باشند.

به گفته دانشجو، دانشگاهیان ایران، «همراه ولایت و مردم و انقلاب» بوده و آماده «شهادتند.»

دانشجو گفت که دانشگاه‌های ایران، به استادانی که جهان‌بینی اسلامی را قبول ندارند، نیازی ندارد و آنها باید در جای دیگری مشغول شوند

وی در بخش دیگری از اظهارات خود گفت که جناحی عمل کردن را «سمی» برای دانشگاه می‌داند و معتقد است:‌ «دانشگاه اگر جناحی عمل کند، حتما به آموزش عالی کشور خیانت کرده است.»

کامران دانشجو، ۲۲ آذر ماه نیز به روسای دانشگاه‌ها دستور داده بود با «اهانت‌کنندگان» به مقدسات برخورد کنند که در غیر این صورت، «مردم انقلابی»، خود اقدام خواهند کرد.

اظهارات وزیر علوم دولت احمدی‌نژاد در حالی ایراد می‌شود که گزارش‌ها از بازنشستگی حدود ۱۲ استاد دانشگاه علامه طباطبایی حکایت دارد، اما رئیس این دانشگاه این گزارش‌ها را رد کرده است.

مرتضی مردیها، استاد فلسفه دانشگاه علامه طباطبایی و صبا واصفی، پژوهشگر و استاد دانشگاه شهید بهشتی نیز چندی پیش از ادامه تدریس محروم شده‌اند.

دانشجو افزود که جناحی عمل کردن را «سمی» برای دانشگاه می‌داند و معتقد است:‌ «دانشگاه اگر جناحی عمل کند، حتما به آموزش عالی کشور خیانت کرده است»

از زمان به قدرت رسیدن محمود احمدی‌نژاد در سال ۱۳۸۴، بیش از ۵۰ استاد برجسته دانشگاه‌های ایران بازنشسته و یا از کار برکنار شده‌اند.

«بازنشستگی اجباری» این استادان با اعتراض برخی از دانشگاهیان و منتقدان دولت‌های نهم و دهم مواجه شده است؛ اما مسئولان وزارت علوم همچنان بر تدوام این سیاست تاکید دارند.

از زمان اجرای طرح «بازنشستگی اجباری» اساتید دانشگاه‌ها، تاکنون استادان برجسته‌ای هم‌چون امیرناصر کاتوزیان، حسین بشیریه، ایرج گلدوزیان، محمود عرفانی، ابوالقاسم گرجی، محمد آشوری، جمشید ممتاز و عزت‌الله عراقی، که همگی آنها در دانشگاه تهران مشغول به تدریس بودند، از سوی معاونت اداری این دانشگاه بازنشسته شده‌اند.

کریم مجتهدی، علی شیخ‌الا‌سلا‌می، غلا‌محسین ابراهیمی‌دینانی، محمدرضا شفیعی‌کدکنی، رضا داوری، محسن جهانگیری و ابراهیم باستانی‌پاریزی از دیگر استادی هستند که با اجرای این طرح، به اجبار بازنشسته شده‌اند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

امام فرموده اسلام یعنی آخوند ایشان نگفته اند اسلام یعنی استاد پس دانشگاه, ملاء می خواهد تا طلاب دانشگاهی تربیت بدهد .

-- همینه ، Feb 22, 2010

««بجای «سکولار» بودن داشتن مدرک «سه کلاس» ابتدایی با تایید مقام «معظم» برای استاد ودکتر شدن کافی است همانند آقای کردان و احمدی نژاد و خود بنده دانشجو که مقامی تشریفاتی دارم»».

-- بدون نام ، Feb 22, 2010

لابد دانشگاههاي ما به اساتيد متقلبي چون جنابعالي نياز دارند.

-- بدون نام ، Feb 22, 2010

کامران دانشجو: به استادان سکولار نیاز نداریم.
---------------------------------------------------------
دانشجویان ایرانی: به استادان فاشیست بی سواد نیاز نداریم.

-- علی ، Feb 22, 2010

پس اینکه حضرت امیر می فرمایند حق اگر در دهان سگ بود بگیر و آنرا آب بکش و استفاده کن و یا اینکه پیامبر اسلام فرمود طلب علم کنید حتی اگر مجبور باشید به چین (بی دین) برویدو باز حضرت امیر می فرمایند نگاه نکن به گوینده ببین چه گفته می شود. با توجه به سخنان گوهر بار آقای دانشجو همه این توصیه ها ما عهد بوق است و ایشان اسلام جدیدی آورده اند که اگر امام زمان هم بیاید بجرم محارب دستیگر و مجازات خواهد شد

-- بدون نام ، Feb 23, 2010

به نظر می آید که میخواهند به جای ساندیس کرسی استادی به بسیجیها اهدا کنند. ولی فکر کنم آنها همان ساندیس را ترجیح میدهند!! خوب دانشگاهها را تبدیل به حوزه کنید، هر چند که در حوزه هم کسی ولایت فقیه آن هم از نوع خامنه ای اش را قبول ندارد.

-- کوشا ، Feb 23, 2010

استادای بسیجی حق مسلم ماست.

-- حزب ا... ، Feb 23, 2010

وب این به نفع ماست. ما که نمیایم وسط کلاس بگیم ما سکولار هستیم. اما بلدیم چجوری به دانشجویان بفهمانیم که آخوندیسم 100 سال بیشتر است که با کمک غربی ها مثل خوره ای به جان این مملکت افتاده است. هر چه شما بیشتر سخت گیری کنید ما هم بهتر براتون نقش بازی می کنیم. اما این تفکراتمون را انتقال می دیم.

-- رضا ، Feb 23, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)