تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

«ایران در مسیر تسلیحات اتمی حرکت می‌کند»

دریاسالار مایک مولن، رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا می‌گوید که ایران در مسیر دستیابی به سلاح اتمی حرکت می‌کند، اما حمله نظامی به این کشور «موثر» نیست.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، آقای مولن، فشارهای اقتصادی و دیپلماتیک بر ایران را موثرتر دانست و نسبت به «پیامدهای» حمله نظامی به این کشور ابراز نگرانی کرد.


دریاسالار مایک مولن (AFP)

وی روز گذشته (دوشنبه) در کنفرانس خبری مشترکی با رابرت گیتس، وزیر دفاع آمریکا، تلاش ایران برای دستیابی به تسلیحات اتمی را موجب افزایش «بی‌ثباتی» در منطقه خاورمیانه دانست.

مولن بدون اشاره به جزئیات فشارهای اقتصادی علیه ایران اظهار داشت که مقام‌های بلندپایه واشینگتن، مجموعه‌ای از اقدامات را علیه ایران در نظر گرفته‌اند و مقام‌های اجرایی و مردم آمریکا نیز آماده عملی کردن آنها هستند.

خبر دیگری نیز حاکی است که کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعمال تحریم‌های یک‌جانبه علیه ایران از سوی این اتحادیه را رد کرده است.

کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعمال تحریم‌های یک‌جانبه علیه ایران از سوی این اتحادیه را رد کرده است

این در حالی است که ایالات متحده در سال‌های اخیر، علاوه بر همکاری با تحریم‌های جهانی علیه ایران، تحریم‌هایی را نیز به طور یک‌جانبه بر این کشور اعمال کرده است.

خانم اشتون اعلام کرده که اتحادیه اروپا از تحریم‌های احتمالی و اقدامات شورای امنیت سازمان ملل در خصوص فعالیت‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی حمایت خواهد کرد.

وی با انتقاد از آغاز تولید اورانیوم ۲۰ درصد درایران و بی‌اعتنایی مقام‌های این کشور به درخواست‌های جهانی برای اعتمادسازی، بار دیگر در مورد تمایل اتحادیه اروپا برای مذاکره با ایران اعلام آمادگی کرد.

اشتون در عین حال تهدید کرد که در صورت به نتیجه نرسیدن مذاکرات، پرونده ایران باید به شورای امنیت ارسال شود.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

کشورهای غربی از این موقعیت موجود در خاور میانه پیشترین استفاده را میبرند. با بزرگ کردن مساله ایران اتمی‌ ایران دها میلیارد دلار تسلهیات به کشورهای اطراف ایران میفرشند. و امید غربیها این است که این جریان سالها ادامه پیدا کند.

-- نوید ، Feb 23, 2010

تبلیغات غرب دروغ است آنها ایران را به صورت تهدید برای منطقه عنوان می کنند تا به مقاصد ضد بشری خود و منافع سرشار ناشی از آن برسند. بعد از این نه بشعار بلکه به شعور باید گفت " مرگ بر آمریکا"

-- بدون نام ، Feb 23, 2010

مگر در دوران جنگ سرد در منطقه همین مسخره بازی ها را در نیاوردند، که هر چه بیشتر تسهیلات بفروشند. این دولت ایران اگر خیلی ضد امریکایی بود این دیوانه بازیها را در نمیاورد که روسیه و امریکا اینطور راحت در منطقه جولان بدهند.

-- sara ، Feb 24, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)