تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

«تقویت عزم آمریکا با انتشار گزارش آژانس»

ایالات متحده اعلام کرد که گزارش اخیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره فعالیت‌های اتمی ایران، عزم واشینگتن برای پیگیری افزایش تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی را تقویت کرده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، فیلیپ جی کراولی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در عین حال گفته است که گزارش آژانس نشان داد که ایران باید برای تن دادن به مذاکره، تحت فشار بیشتری قرار بگیرد.


نمایی از نیروگاه هسته‌ای بوشهر(AFP)

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارشی که روز پنجشنبه منتشر شد، فعالیت‌های اتمی اخیر ایران را موجب افزایش نگرانی‌های جهانی درباره تلاش جمهوری اسلامی برای دستیابی به سلاح هسته‌ای اعلام کرده است.

کراولی در ادامه افزوده است که ایران نه تنها تعامل سازنده‌ای با جامعه بین‌المللی نداشته، بلکه به پرسش‌های مطرح در خصوص فعالیت‌های هسته‌ای خود نیز پاسخ نداده است.

به گفته وی، گزارش آژانس، نشان‌دهنده اهمیت نگرانی‌های جهانی در زمینه برنامه اتمی تهران است.

کراولی گفته که ایران نه تنها تعامل سازنده‌ای با جامعه بین‌المللی نداشته، بلکه به پرسش‌های مطرح در خصوص فعالیت‌های هسته‌ای خود نیز پاسخ نداده است

سوزان رایس، نماینده آمریکا در آژانس هم گزارش تازه این سازمان درباره ایران را سندی مبنی بر خودداری تهران از عمل به تعهدات بین‌المللی و بی‌اعتنایی به درخواست‌های جهانی برای اثبات صلح‌آمیز بودن برنامه اتمی‌اش دانست.

کشورهای غربی و به ویژه اعضای گروه ۱+۵ پس از اعلام تولید اورانیوم با غنای ۲۰ درصد از سوی ایران، بر لزوم افزایش تحریم‌های جهانی علیه این کشور تاکید کرده‌اند.

این در حالی است که آیت‌الله علی خامنه‌ای، محتوای گزارش جدید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را «حرف‌های کهنه و مهمل» نامیده است.

وی در سخنانی که در رسانه‌های غربی بازتاب گسترده‌ای یافت، افزود: «ما هیچ اعتقادی به سلاح و بمب اتم نداریم و دنبال آن نمی‌رویم.»

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)