تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

هشدار نسبت به ادامه بازداشت‌ها در ایران

شورای فعالان ملی‌-‌مذهبی با اعتراض به بازداشت فعالان سیاسی در ایران، هشدار داد که ادامه این روند، منافع ملی را به خطر خواهد انداخت.

این شورا در اطلاعیه خود از مقام‌های جمهوری اسلامی خواسته که هر چه سریع‌تر زندانیان سیاسی را آزاد کنند.


اطلاعیه این شورا در شرایطی منتشر می‌شود که در روز‌های اخیر، ده‌ها تن از فعالان سیاسی و مدنی با تودیع وثیقه به طور موقت از زندان آزاد شده‌اند.

بازداشت‌ها در ایران پس از آغاز اعتراض‌ها به نتیجه انتخابات جنجال برانگیز ۲۲ خرداد ماه شروع شد و همچنان ادامه دارد.

شورای فعالان ملی‌-‌مذهبی اعلام کرده که موج این بازداشت‌ها به شهرستان‌ها نیز کشیده شده است.

این شورا افزوده که ماموران امنیتی، هفته گذشته عده‌ای از وابستگان ملی‌-مذهبی در شهرستان‌ها را احضار و یا بازداشت کرده‌اند.

شورای فعالان ملی‌-‌مذهبی اعلام کرده که برخورد‌های ‌«پلیسی و امنیتی» با مخالفان و منتقدان، «هیچ‌گاه نتایج ماندگاری که در برگیرنده منافع ملی باشد، بدست نخواهد داد»

براساس اعلام این اطلاعیه، عباس پوراظهری، مسعود لدنی، پروین کهزادی، رضا طباطبایی، حسام کاویاری و آرش عارف‌زاده، به تازگی توسط نیروی‌های امنیتی بازداشت شده‌اند.

همچنین فعالان دیگری چون غفار فرزدی، باقر صدری‌نیا و وحید شیخ بگلو نیز دستگیر و زندانی شده‌اند.

بازداشت این این افراد در شهرهای اهواز و تبریز روی داده است.

شورای فعالان ملی‌-‌مذهبی در ادامه اطلاعیه خود آورده که برخورد‌های ‌«پلیسی و امنیتی» با مخالفان و منتقدان، «هیچ‌گاه نتایج ماندگاری که در برگیرنده منافع ملی باشد، بدست نخواهد داد.»

این شورا در عین حال هشدار داده که ادامه بازداشت فعالان سیاسی و مدنی، باعث «خدشه‌دار شدن آرمان‌های همگانی مردم ایران برای دستیابی به آزادی و عدالت و توسعه» خواهد شد.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

این پز سیاسی شورای فعالان ملی مذهبی به چه علت است؟
ج.ا.ا. در حال حاضر مشغول ازاد نمودن زندانیان سیاسی می باشد.لطفا پارازیت نفرستید و مانع ازادی عزیزانمان نشوید.مطمعنا اگر کسی در شرایط کنونی دستگیر می شود،دو علت دارد-١ -به خاطر اعتراف بازداشت شدگان قبلی-٢ -شناسایی افراد از طریق پخش تصاویر انان در پایگاههای بسیج و غیره
درست یا غلط طبق قوانین در ایران، این افراد باید جواب گوی اقدامات خود باشند.
مطمعنا کسانی که از این پس دستگیر می شوند نیز مثل بقیه با دادن ضمانت ازاد خواهند شد و بهتر است ما با چسباندن خودمان به انان برایشان درد سر دست نکنیم.

-- mansour piry khanghah ، Feb 20, 2010

آقای پیر بسیجی ...قاه قاه از کی تا حالا زندانیان عزیزان شما شده اند. با احترام

-- بدون نام ، Feb 20, 2010

جمهوری اسلامی ۳۰ سال این کارها را با شدت و ضعف انجام داده است و ادامه خواهد داد مگر اینکه مردم این غده سرطانی را کامل از بین ببرند. هموطنهای عزیز هم بدانند که آزادی و سربلند و با افتخار زندگی کردن هزینه دارد، ولی ارزش آزادی بسی بیشتر از هزینه ان هست. بدون هزینه آزادی میسر نمیشود و اگر هم بشود به همان آسانی گرفته میشود. به سرنوشت مردم کره شمالی نگاهی کنید و عبرت بگیرید. تا زمانی که امکانش هست برای آزادی خود هزینه کنید که با گذشت زمان توانش را نخواهید داشت و پر هزینه خواهد شد. کارمندان و کارگران اعتصاب کنند، دانشجویان اعتصاب کنند، نه کارمندان با یک ماه اعتصاب میمیرند (فرض کنند که یک ماه بیکار شدند) ونه دانشجویان با یک ترم دیرتر فارغ التحصیل شدن زندگیشان نابود میشود. به امید آزادی ایران.

-- کوشا ، Feb 20, 2010

آقای کوشا تا بینهایت، چطوره از خودتون شروع کنیم؟ بیست و چهار ساعت اعتصاب نوشتن!!! این ...شما ربطی به ایرانی و آزادی نداره!!!

-- بدون نام ، Feb 20, 2010

به نظر میاید که آقای بی نام از اعتصاب ترس دارند چون می دانند که تنها راه حل پیروزی جنبش سبزهست. من ۲۴ ساعت مینویسم چون به اعتصاب باور دارم و میخواهم که افراد بیشتری نظر من را بخوانند و اگر تشخیص دادند نظر درستی هست هم گسترشش دهند هم اجرایش کنند، من هم یکی از آنها!
از سایت زمانه هم میخواهم که نظر من را پست کند، اگر چه ممکن هست که تکراری به نظر بیاید.
به امید ایرانی آزاد (من به عنوان ایرانی میتوانم به ایرانی آزاد امیدوار باشم)

-- کوشا ، Feb 21, 2010

من این احساس را دارم که این آقای بی نام از افراد سایت زمانه هست، البته فکر نمیکردم که سایت زمانه هم مثل سایت الف و... افرادی گمارده باشه برای مخالفت با نظرهایی که دوست ندارند! میشه بگویید اگر اعتصاب راه حل خوبی نیست پس چه راهی را پیشنهاد میکنید! یا اینکه میترسید کشور صلح و آرامش پیدا کند و سایت خبری شما هم بی مشتری شود!!

-- بدون نام ، Feb 21, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)