تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

آیت‌الله خامنه‌ای: اعتقادی به بمب اتم نداریم

آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر نظام جمهوری اسلامی، امروز جمعه در واکنش به گزارش جدید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مورد احتمال کار بر روی کلاهک جنگی هسته‌ای در ایران محتوای این گزارش را «حرف‌های کهنه و مهمل» نامید.

به گزارش «واحد مرکزی خبر» ایران وی که در مراسم به آب انداختن ناوشکن «ساخت ایران» موسوم به ناوشکن جماران در خلیج فارس سخن می‌گفت اظهار داشت:
«حرف‌های کهنه و مهمل درباره ساخت سلاح اتمی در ایران، نشان می‌دهد دشمنان ملت حتی در زمینه تبلیغاتی نیز در نهایت ناتوانی، به تکرار افتاده‌اند.» وی افزود:

«جمهوری اسلامی در پاسخ به این گونه مهملات، احساساتی نخواهد شد.» «ما هیچ اعتقادی به سلاح و بمب اتم نداریم و دنبال آن نمی‌رویم.»


آیت‌الله خامنه‌ای بر روی ناو جماران

علی‌اصغر سلطانیه نیز در واکنش به گزارش جدید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مورد احتمال کاربرد نظامی برنامه هسته‌ای ایران، آن را «بی‌اساس» خواند.
نماینده ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی این مطلب را امروز جمعه، در مصاحبه با خبرگزاری فارس بیان کرد.

«حرف‌های کهنه و مهمل درباره ساخت سلاح اتمی در ایران، نشان می‌دهد دشمنان ملت حتی در زمینه تبلیغاتی نیز در نهایت ناتوانی، به تکرار افتاده‌اند»

یوکیا آمانو، دبیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در نخستین گزارش خود در شورای حکام آورده‌است:
«داده‌های رسیده به آژانس این نگرانی را ایجاد کرده که ایران ممکن است فعالیت‌هایی فاش‌نشده در گذشته و یا در حال حاضر در ارتباط با قرار دادن بار هسته‌ای بر روی موشک‌ها اجرا کرده‌باشد.»

آقای سلطانیه در واکنش به این سخن یوکیا آمانو این موضوع را «موضوع کاملاً تکراری گذشته» نامید و افزود:
«آمانو در این گزارش مجدداً موضوع اتهامات بی‌اساس لپ‌تاپ آمریکایی را در یک پاراگراف توضیح داده‌است.»

اشاره آقای سلطانیه به لپ‌‌تاپ یک مهندس ایرانی است که به گفته نیویورک تایمز محتوای آن در یکی از جلسات به دست سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا افتاده‌است.
به گفته این منبع، این اطلاعات «نشان می‌دهد مقام‌های بلندپایه نظامی ایران در اواخر سال ۲۰۰۳، از تصمیم مافوق‌‌های خود برای متوقف کردن طرحی پیچیده برای تولید یک کلاهک هسته‌ای، به شدت ناخوشنود بوده‌اند.»


علی‌اصغر سلطانیه

نماینده ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مصاحبه امروز خود افزود:
«آقای البرادعی هم در چند گزارش پیشین خود صادقانه ذکر کرده که این مدارک اصالت ندارد و این بسیار حائز اهمیت بود که مدیرکل قبل بارها اصالت این مدارک را مورد سوال قرار داد و ضمناً بنده هم بارها گفتم زمانی‌که این مدارک را به ما نشان دادند مشخص شد که هیچکدام دارای مهر خیلی محرمانه و سری نیست بنابراین ثابت شد که اینها کاملاً ساختگی و بی‌اساس است و هیچ‌گونه اعتباری ندارد.»

گزارش جدید آژانس هم‌چنین از غنی‌سازی اورانیوم تا سطح ۱۹٫۸ درصد در نطنز خبر داده‌است.
غنی‌سازی در سطوح بالاتر، می‌تواند امکان استفاده اورانیوم برای ساخت بمب اتم را فراهم کند.

«زمانی‌که این مدارک را به ما نشان دادند مشخص شد که هیچکدام دارای مهر خیلی محرمانه و سری نیست بنابراین ثابت شد که اینها کاملاً ساختگی و بی‌اساس است و هیچ‌گونه اعتباری ندارد»

آقای سلطانیه در واکنش به این بخش از گزارش آژانس گفت:
«پیام بسیار مهم گزارش غنی‌سازی ۲۰ درصد این است که جمهوری اسلامی ایران هیچگاه وقفه‌ای در فعالیت‌های غنی‌سازی‌اش نداشته و نخواهد داشت و در عین حال آژانس را نسبت به هرنوع فعالیت و تغییراتی مطلع می‌کند» و بدین جهت بهانه‌ای برای کسی نیست.»

قدرت‌های غربی همواره از فراهم شدن امکان ساخت بمب اتم در جمهوری اسلامی ایران ابراز نگرانی کرده‌اند. این نگرانی‌ها با تشدید لحن محمود احمدی‌نژاد علیه موجودیت کشور اسرائیل افزایش یافت.
ایران این نگرانی‌ها را بی‌پایه می‌داند.

Share/Save/Bookmark

در همین رابطه:
آژانس: ایران ممکن است کار سلاح هسته‌ای را آغاز کرده باشد

نظرهای خوانندگان

خدا چند کیلو عقل سالم به این سیدعلی بدهد و این بلیط بخت ازمایی من هم برنده بشه و کلی پولدار بشم الهین امین

-- بی پول ، Feb 19, 2010

جمهوري اسلامي ورهبرش از ارزشهاي يك كشور اتمي براي كنترل وقدرتنمائي در جهان بخوبي اگاه است وانديشه داشتن يك قدرت اتمي را يك اصول انقلابي واسلامي براي خود مي داند واين انديشه از بدو انقلاب دردستور كار رژيم قرارگر فته والبته هم خيلي طبيعي است كه الظاهر و رو درو از ان سر باز زندوتوجيح اين امر هم براي يك حكومتي كه كتمان عقيده را به عنوان يك اصول شرعي و سياسي ميدانداسان است وما نبابد به اين فكر كنيم كه افراد صاحب نظام چه مي گويند اين خانه از پايه ويران است وسرمايه ملي ان صرف ادوات جنگي وادم كشي وبهره كشي مي شود تا ساختن ايراني اباد وسر بلند از دانش وارزشهاي انساني

-- بدون نام ، Feb 19, 2010

تمام رسانه های کاسه لیس صهیونیستی فقط دارند جنجال می کنند تا اباما خریت کند و با فریب خوردن از این هوچی بازی صهیونیستی دست به اغاز جنگ جهانی سوم بزند.
عجیب است که تحلیلگران سیاسی بجای پرداختن به این فاجعه سازی توسط مسوولین اروپایی و امریکایی و صهیونیستها تمام نیر,ی خود را برای حذف احمدی نزاد بکار گرفته اند.ایا این تحلیلگران هنوز نفهمیده اند که امریکا برای انتقال بحران مالی و سیاسی خود و سرگرم کردن مردم در جهان سوم همیشه نیاز به یک لو لو خور خوره دارد و با حذف احمد نزاد،هیولای جدید پیدا خواهند کرد.
پس از فرو ریختن بلوک شرق،سرهنگ قذافی و سپس صدام و بن لادن و موگابه و کره شمالی و بلاروس و اینک نوبت ایران رسیده است.

-- mansour piry khanghah ، Feb 19, 2010

بمب اتمی :
ما هم اعتقادی به شما نداریم.


-- بدون نام ، Feb 19, 2010

مردم ایران هر چه زودتر از دست این دولت خلاص نشوند امریکا فرصت را غنیمت شمرده و به ایران حمله خواهد کرد. با منصور بیر خانقاه موافقم، تمام این جنجالها از طرف غرب نه برای دلسوزی از مردم ایران است، بلکه تلاش برای بیرون امدن از بهرانهای مالی و سیاسی خودشان هست.

-- سارا ، Feb 19, 2010

««اعتقادی به آخرت و روز جزا و پاداش هم نداریم!!!!!!»»» طیب الله انفاسکم؟؟؟؟

-- بدون نام ، Feb 19, 2010

30 سال دروغ میگویند جنایت میکنند وسپس کلاه شرعی میسازنند /تقیه //

-- behnam ، Feb 19, 2010

فصل الخطاب ورشكسته تو به چي اعتقاد داشتي و داري. كه به اتم متم اعتقاد داشته باشي.

-- بدون نام ، Feb 19, 2010

تقیه و دروغ از فضیلت این مکتب است. اگر غربیها معنی تقیه که همان تنقیه ی واقعیت است فهمیده بودند بسیاری از مکشگلاتشان با مسلمانان حل می شد. اما افسوس که آنها خیلی دیر می فهمند، ولی وقتی فهمیدند دیگر برایش قانون خواهد شد.
تنها راه ایران ایرانی شدن است، دست برداشتن از این مکتب کثیف است و پاک شدن از آن و برای همین دم دستی لازم است تا ابتداء یک رفراندوم بشود تا بعد بقیه ی ماجرا!
زنده باد رفراندوم
مرگ بر سیاهی
زنده باد انقلاب سبز

-- بدون نام ، Feb 19, 2010

به اقای منصور پیری خانقاه، که این بالا کامنت گذاشته:
مشکل شما و افرادی مثل شما این است که همه چیز را این منظر می بینید که مبادا به نفع آمریکا نباشد. تمام وجود شما انباشته از نفرت و دشمنی با آمریکاست. به همین خاطر رنج ها و دردها و مشکلات مردم خودتان را نمی بینید. به قول شما چون آمریکا با جمهوری اسلامی مشکل دارد، پس ما باید چشم روی مشکلات و در حقیقت چشم روی فجایع حقوق بشری در ایران ببندیم. آقا جان، به درک که آمریکا خوشش می آید یا بدش می آید، مردم بیچاره شده اند، مردم امید و زندگی و انسانیت شان تباه شد. جوانها گلوله خوردند، کشته شدند، شکنجه شدند، هزاران هزار نفر در به در و تبعیدی شدند، دل شما فقط خوش است که ما با آمریکا دشمن هستیم؟ نخیر ما با خودمان دشمن هستیم. ما با ملتمان دشمن هستیم.

-- بدون نام ، Feb 19, 2010

Ena hamash .... hast ,va America agar metavanest be Iran hamleh koneh eh kar ra kardeh bood,va dele hech gharbi baraye Irani ya Araghi ye Afgahni nemisozeh,gharbiha faghat deleshon baray manafe khodeshon mesozeh,va America dar hale ofool kardan hast .

-- sagharian ، Feb 19, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)