تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

متکی: آمریکا اسیر دیکتاتوری نظامی است

منوچهر متکی در واکنش به این گفته هیلاری کلینتون که ایران به سوی «دیکتاتوری نظامی» پیش می‌رود، گفت این آمریکا است که «اسیر نوعی دیکتاتوری نظامی» شده است.

خانم کلینتون که در عربستان به سر می‌برد، روز گذشته (دوشنبه) اظهار داشت که سپاه پاسداران، در حال افزایش قدرت خود و کسب اختیارات دولت، رهبری و مجلس است.


به گزارش امروز سه‌شنبه خبرگزاری‌ها، آقای متکی در واکنش به این اظهارات، آمریکا را به «نادیده» گرفتن واقعیت‌های منطقه متهم کرده و از خانم کلینتون خواسته که «به حق و حقیقت‌بینی» روی آورد.

وزیر امور خارجه ایران، اظهارات همتای آمریکایی خود در خصوص مسائل جمهوری اسلامی را نوعی «فریبکاری نوین» دانسته است.

به گفته متکی، وزیر امور خارجه آمریکا «دچار یک شخصیت مجازی و غیر واقعی شده و سعی می‌کند حقایق مواضع خود و دولت آمریکا را با یک سری واژه‌ها و الفاظ تصنعی پنهان کند.»

وزیر امور خارجه ایران افزوده که که آمریکا در حال حاضر، «اسیر نوعی دیکتاتوری نظامی و ترویج و تطبیق رویکردهای نظامی‌گرایانه سابق و دامن‌زدن به تشنج و بی‌ثباتی در منطقه» شده است.

متکی، آمریکا را به «نادیده» گرفتن واقعیت‌های منطقه متهم کرده و از خانم کلینتون خواسته که «به حق و حقیقت‌بینی» روی آورد

اظهارات خانم کلینتون در خصوص مسائل داخلی ایران در شرایطی ایراد شده که بسیاری از مخالفان دولت محمود احمدی‌نژاد و منتقدان جمهوری اسلامی، نسبت به افزایش قدرت سپاه پاسداران در ایران، نگران و معترض هستند.

مهدی کروبی و میرحسین موسوی، دو رهبر مخالفان، در اظهارات خود بارها از دخالت فرماندهان سپاه و نیروهای بسیج در امور سیاسی و اقتصادی انتقاد کرده و خواستار پایان دادن به گسترش نفوذ سپاه در این حوزه‌ها شده‌اند.

فرماندهان سپاه نیز در واکنش به این انتقاد‌ها اعلام کرده‌اند که به وظیفه خود در پاسداری از نظام جمهوری اسلامی عمل می‌کنند و با هرگونه اقدامی که از نظر آنها «براندازانه» باشد، به شدت برخورد خواهند کرد.

سپاه پاسداران طی هشت ماه اخیر، به همراه نیروی انتظامی، نقش موثری در برخورد با معترضان به نتیجه انتخابات داشته است.

فرماندهان این نیرو می‌گویند که آنها با «اغتشاشگران و ضد انقلابیون» مقابله کرده و آنها را سرکوب کرده‌اند.

Share/Save/Bookmark

در همین رابطه:
«ایران به سمت دیکتاتوری نظامی حرکت می‌کند»

نظرهای خوانندگان

جناب آقای متقی ما همه میدانیم که سیستم آمریکا یک سیستم جهان خوار است . ولی‌ سوال من از شما این است که چرا شما در داخل جان مردم را به لبشان رساندید ؟ شما به تمام دنیا نگاه کنید ، من معتقد هستم که در خیلی‌ از کشورها دمکراسی وجود نداره ، ولی‌ شما در ایران به مردم هم ظلم مضأعف می‌کنید . شما با این کاراتون در ایران تبدیل به یک سیستم سکسی‌ شدید.

-- نسیم آزادی ، Feb 16, 2010

آقای متکی،
در آمریکا مردم آزادند، سیستم انتخابات سالم دارند، حق اعتراض دارند، ... ببینید شما در ایران چه بر سر مردم آورده اید؟ شما رفتنی هستید چرا که ظلم و دیکتاتوری پایدار نمی ماند. از صدام و دوست دیرینه تان آقای چائوشسکو عبرت بگیرید.

-- الیاس ، Feb 16, 2010

در این کره خاکی، وقیح تر و فریبکارتر و دروغگو تر از آخوند و آخوند مسلکان وجود ندارد! سخنان سران حکومت اسلامی انکار وقیحانه «حق و حقیقت‌بینی» است.
حسنی،

-- Hasani ، Feb 16, 2010

با آقای حسنی موافقم. کاش مردم هم چشمشان را بیشتر باز می کردند و باز هم دنبال آخوندها راه نمی افتادند. سگ زرد برادر شغاله

-- بدون نام ، Feb 16, 2010

ظاهرا آقای متکی این هشت ماه رو خواب تشریف داشتند و تازه از خواب بیدار شدند . یک نفر براش اوضاع ایران امروز رو تشریح کنه و 20-30 تا از فیلمهای تظاهرات مردم رو بهشون نشون بده تا ببینند که اوضاع از اونی که خانوم کلینتون گفتند فراتر رفته و ایران همین الان دچار دیکتاتوری نظامی شده . کشوری که هر کس حرف مخالفی بزنه بهش میگن ضد انقلاب و سرکوبش میکنن و دولت با زور نیروهای نظامی و انتظامی و قلدری و عربده کشی بر پا مونده باشه ، غیر از دیکتاتوری نظامی چه اسمی میشه روش گذاشت ؟ واقعا عجب رویی دارند اینها !!

-- بهزاد ، Feb 17, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)