تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۸۸ • چاپ کنید    
هیلاری کلینتون:

«ایران به سمت دیکتاتوری نظامی حرکت می‌کند»

هیلاری کلینتون، وزیر خارجه آمریکا می‌گوید ایران در حال تبدیل شدن به یک دیکتاتوری نظامی است.

به گزارش آسوشیتدپرس، خانم کلینتون که برای تعدادی از دانشجویان دانشگاه کارنگی ملون در قطر سخنرانی می‌کرد، اظهار داشت که مقام‌های ارشد سپاه پاسداران ایران، در حال افزایش قدرت خود و کسب اختیارات دولت هستند.


AP

وی در این سخنرانی که به طور مستقیم از تلویزیون قطر پخش می‌شد، افزود که «ما شاهد دخالت سپاه در همه امور ایران از اختیارات حکومتی، رهبری، رئیس جمهوری و حتی مجلس هستیم که این اتفاق می‌تواند تهدیدی مستقیم برای همه باشد.»

هفته گذشته، وزارت خزانه‌داری ایالات متحده آمریکا در اولین اقدام پس از اظهارات باراک اوباما مبنی بر لزوم افزایش تحریم‌ها علیه ایران، بار دیگر سپاه پاسداران را تحریم کرد.

سردار رستم قاسمی، فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیا (بازوی اقتصادی سپاه) و چهار شرکت (ایمن‌سازان، فاطر، رهاب و مکین) وابسته به سپاه به فهرست افراد و شرکت‌های مورد تحریم آمریکا اضافه شدند.

«ما شاهد دخالت سپاه در همه امور ایران از اختیارات حکومتی، رهبری، رئیس جمهوری و حتی مجلس هستیم که این اتفاق می‌تواند تهدیدی مستقیم برای همه باشد»

قرارگاه خاتم‌الانبیا در پروژه‌های عظیم سدسازی، تونل‌سازی و پروژه‌های بزرگ نفتی و گازی شرکت دارد که مقام‌های آمریکا می‌گویند درآمدهای هنگفت ناشی از این پروژه‌ها را در برنامه‌های موشکی و دفاعی هزینه می‌کند. این قرارگاه، دارای صدها شرکت ثبت‌شده در داخل و خارج ایران است.

به نوشته آسوشیتدپرس، نیروهای شبه نظامی بسیج که در جریان مناقشات داخلی ایران بر سر نتیجه انتخابات نقش مهمی را در سرکوب معترضان بازی کردند، یکی از نیروهای سپاه پاسداران هستند.

با این حال خانم کلینتون، به این سئوال که آیا آمریکا در تدارک حمله نظامی به ایران است، پاسخ منفی داد.

وی افزود که واشینگتن در حال جلب حمایت‌های بین‌المللی برای افزایش تحریم‌ها علیه تهران است که به طور ویژه، بخش‌هایی را که از سوی سپاه اداره می‌شوند، مورد هدف قرار خواهد داد.

«ما نمی‌توانیم بیکار بمانیم تا ایران فعالیت‌های اتمی خود را دنبال کند و به مرحله‌ای برسد که برای همسایگانش و حتی کشورهایی فراتر از منطقه نیز تهدیدی جدی شود»

وزیر خارجه آمریکا با اشاره به این که هنوز هم درهای مذاکره به روی ایران باز است، اظهار داشت: «اما ما نمی‌توانیم بیکار بمانیم تا ایران فعالیت‌های اتمی خود را دنبال کند و به مرحله‌ای برسد که برای همسایگانش و حتی کشورهایی فراتر از منطقه نیز تهدیدی جدی شود.»

وی خطاب به دانشجویانی که برای آنها سخنرانی می‌کرد گفت که گفتگوهایش با سران منطقه، حاکی از نگرانی آنها در خصوص اختلافات داخلی ایران و نیز صلح‌آمیز بودن رفتارهای ایران به عنوان یکی از کشورهای خاورمیانه است.

وی تاکید کرد که همسایگان ایران، «حق دارند نگران باشند.»

کلینتون در ادامه، در خصوص آغاز دوباره مذاکرات صلح میان اسرائیل و فلسطین در سال جاری میلادی نیز ابراز امیدواری کرد.

این مذاکرات از سال گذشته بدنبال ادامه شهرک‌سازی از سوی اسرائیل در مناطق اشغال شده فلسطین متوقف شده است.

Share/Save/Bookmark

در همین رابطه:
آمریکا خواستار تغییر سیاست‌ اتمی ایران شد

نظرهای خوانندگان

بیش از چهار سال و خصوصا از ٨ ماه پیش جنبش سبز و مسیولان حقوق بشر صریحا به دنیا در مورد انحراف ج.ا هشدار میدهد. کشورهای دمکراتیک و خصوصا امریکا با شناخت به این موضوع تا به حال عملکرد قابل لمسی نداشته اند و سالهاست که بی نتیجه خود را متمرکز فعالیتهای اتمی ایران کرده و با این رژیم به روشهای گوناگون در حال لاس زدن هستند.
خوشبختانه در حال حاظر این احساس وجود دارد که بالاخره فعالیتهای داخلی و خارجی سبزها اثر خود را گذاشته و دنیای ازاد بیش از بیش از جنبش حمایت میکند امااین حمایت نمیتواند فقط در کادر تهدید یا تحریمهای بی اثر باشد. دمکراسیهای غرب باید بدانند که این نظام بالاخره رفتنی است و روزی نه چندان دور باید با سبزها سر میز مذاکره بنشینند با توجه به این موضوع همانطور که مسیولان ایرانی حقوق بشر اعلام کرده اند تحریمها نباید مستقیما ایرانیان را زیر فشار بگذارد و در واقع همان سیاستی که در مقابل رژیم اپارتاید افریقای جنوبی اجرا شد در مورد دیکتاتور نظامی/مذهبی اسلامی باید اجرا شود که عبارتند از :
- تحریمهای سیاسی به منظور جلوگیری از مسافرت کودتاچیان به کشورهای غربی و متحدینشان و همینطور جلوگیری از برگزاری مجالس و محافل ج.ا
- کمک به ایرانیان داخل برای دسترسی به اخبار و اینترنت که بدترین کابوس نظام ج.ا میباشد
- هدفمند کردن تحریمهای اقتصادی با هدف ضربه زدن به ساختار اقتصادی سپاه پاسداران
- مقابله اقتصادی و نظامی با سپاه قدس در عراق و لبنان و افغانستان

زنده باد ازادی
زنده باد جمهوری

-- Nam ، Feb 15, 2010

خانم كلينتون حقيقت درستي را ابراز وجهان را از ان اگاه مي نمايند كه نهادينه شدن يك چنين حكومت نظامي ايدولو ژيك متعصب و فرا فكن براي مردم خود وجهان خطرناك خواهد بود كه خط مشي جز سركوب وزور در پي نخواهد داشت كه نمونه هاي بارز اين رفتارها را ما به وضوح در منش اين دولت با مردومش مي بينيم ولي سوال مهم اينجاست كه چرا با همه اين دانايهاي دولتهاي خارجي همانطور كه خود خانم كلينتون در اين بيانات اخرش گفته هنوز حاضر به معامله با معنا با ايران است ايا منتظر هستند انان سر كيسه را شل كنند ولو با حكومت نظامي پس حقوق بشر ومردمداري بهانه وابزار سياسي پس تاسف از اين بازيها.

-- بدون نام ، Feb 15, 2010

افرای که ...... این لابی صهیونست را باور کرده و یا تکرار میکنند،بدانند که دولت امریکا و اروپایی، شبه نظامیان یهودی و نظامیان ادم کش رزیم صهیونیستی را تا به امروز یاری نموده اند.رییس جمهور،نخست وزیر و کل وزرای کابینه رزیم صهیونیستی نضامی بوده و به نظامی بودن خود و کشتار زنان و کودکان فلسطینی هم فخر می فروشند و با خانم کلینتون هم به یاد کشته شده گان فلسطینی شامپاین می نوشند.
ضمنا سپاه و بسیج نیروی محافظ نظام اسلامی می باشند و همه انان به خاطر حفظ نظام و شرایط خاص زمان جنگ و نیز رعایت اصول سلسله مراتب حالت نظامی به خود گرفته اند.بطور مثال یک سپاهی در جهاد سازندگی چه ربطی به ارتش و نظامی گری دارد؟؟و اگر شرکتهای جهاد سازندگی اقداماتی در خارج انجام دهند، چرا باید تحریم و یا مجازات شوند؟؟؟؟؟؟
متاسفانه اشتباهات سیاسی دولتمردان تا اندازه زیادی مردم را از مسوولین جدا و در بین مردم ایجاد تنفر نسبت ه خود کرده اند.
سیاسیون داخل و خارج از کشور هم فقط دنبال سیای کاری و منافع گروهی خود می باشند.لذا امریکاییان و غربیها از این خلع سیاسی علیه مردم ایران سو استفاده نموده و تلاش در مستعمره کردن مجدد ایران را دارند.
امریکاییان و غربی ها هرگز تمایل به ایجاد دمکراسی در کشورهای اسلامی نبوده و نیستند،مخصوصا در ایران که گل سر سبد کشورهای اسلامی منطقه می باشد.

-- بدون نام ، Feb 15, 2010

سخني چند در مورد سخنان وهمچنين اقاي مدافع بسيجي كه گفته خانم كلينتون با نظاميان صهيونيستي شامپاين مي خورد دارم مگر شما سپاهيان وبسيجها هم به اميد ان روزهستيد كه بعد از نظامي گري خانم كلينتون با شما هم از در دوستي ميتواند وارد شود در ضمن اين لشكر كشي و حالت بقول شما تدافعي وجنگي براي مرذم بي دفاع و بي سلاح داخلي است بياد بياور استقرار وارايش سپاه محمد رسول الله يا ثارالله و..... در خيابانهاي ايران را ايا ساكنان ايران هم از دشمنان هستند و نكته ديگر اينكه همه مامي دانييم كه ارگانهاي ديگري همچون جهاد سازنند گي/ مستضعفان/ رفاه /تعاون و تا دلت بخواد از اين شعب بظاهر مردمي در ايران داريم كه همه تحت لواي رهبري اماده چنگ اندازي به جان ومال وحقوق مردمان خود وديگران هستند ودر اين راه از هيچ چيز دريغ واباي به خود ندارندتا چه رسد خوردن مسكرات با حاميان خود براستي اين را قدرتهاي جهان مي دانند فقط مي ترسند از لانه زنبوري كه خود ساخته اند كه نكند يك روزي نيش بر خودشان زند بله شايد انها به معناي واقعي به فكر دموكراسي نيستند ولي اين سبد گل اسلامي منطقه هم واقعي نيست وداراي خار و خاشاك بسياري كه از او به اصطلاح محافظت مي كند ولي نمي داند كه ان را به دست خود پر پر و مي خشكاند.

-- بدون نام ، Feb 15, 2010

آمدی جانم به قربانت ولی حالا چرا . و تازه چشم بسته غیب هم میگوید. خانم عزیز مردم ایران سالهاست که دارند فریاد میکشند که این رژیم تا مغز استخوان دیکتاتور است. اما کو گوش شنوا؟ حالا هم همین مردم درند داد میکشند که این رژیم بمب اتمی دارد . گوش نمیکنید تا کار از کار بگذرد و نیشدارو بعد از مرگ سهراب به درد اکوان دیو میخورد. شمیم

-- shamim ، Feb 16, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)