تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

بررسی سفر خانواده‌های سه آمریکایی به ایران

محمدجواد لاریجانی می‌گوید جمهوری اسلامی در حال بررسی امکان ملاقات خانواده‌های سه آمریکایی بازداشت شده در ایران با آنها است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، آقای لاریجانی که به عنوان رئیس هیات ایرانی، در اجلاس دوره‌ای شورای حقوق بشر سازمان ملل حضور یافته، این خبر را اعلام کرده است.


وی به خبرنگاران در ژنو گفته که سفیر سوئیس این درخواست را به وی ارائه کرده و ایران در حال بررسی این موضوع از سوی نیروهای امنیتی و قضات خود است.

لاریجانی زمان طرح این درخواست را دو یا سه هفته پیش از این اعلام کرده و افزوده که ما به مقام‌های قضایی پیشنهاد کرده‌ایم که اجازه ملاقات خانواده‌های این سه آمریکایی به آنها داده شود.

سفارت سوئیس هنوز در این خصوص اظهارنظری نکرده است.

مادران این سه نفر نیز در نامه‌ای سرگشاده به محمود احمدی‌نژاد، از وی خواسته‌اند به آنها برای دریافت «زودهنگام» ویزای سفر به ایران و ملاقات با فرزندانشان کمک کند

اظهارات لاریجانی در اوج تنش‌ها میان ایران و ایالات متحده مطرح می‌شود. هیلاری کلینتون، وزیر خارجه آمریکا در روزهای اخیر برای جلب همکاری اعراب در همراهی با افزایش تحریم‌های جهانی علیه ایران و نیز اعمال فشار بر چین برای موافقت با این اقدام، به قطر و عربستان سعودی سفر کرده است.

شین باور، جاشوا فتال و سارا شورد، نزدیک به ۲۰۰ روز پیش از این، به اتهام ورود غیرقانونی به ایران، از سوی ماموران مرزبانی جمهوری اسلامی دستگیر شدند. ایران چندین بار اعلام کرده است که آنها به اتهام «جاسوسی» محاکمه خواهند شد.

مادران این سه نفر نیز در نامه‌ای سرگشاده به محمود احمدی‌نژاد، از وی خواسته‌اند به آنها برای دریافت «زودهنگام» ویزای سفر به ایران و ملاقات با فرزندانشان کمک کند.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)