تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

خطر «بیکاری» ۹۰۰ هزار کارگر در ایران

رئیس هیات مدیره سندیکای صنعت برق هشدار داد که ۹۰۰ هزار کارگر این صنعت در آستانه بیکاری قرار دارند.

محمد پارسا امروز دوشنبه به خبرگزاری ایلنا گفت که در حال حاضر، فعالیت بسیاری از تولیدکنندگان در صنعت برق متوقف شده است و برخی دیگر از تولید‌کنندگان نیز با بخش اندکی از ظرفیت خود کار می‌کنند.


آقای پارسا مهمترین علت رکود در صنعت برق را «بدهی‌های دولت» به تولید‌کنندگان این صنعت عنوان کرده و هشدار داد که در صورت ادامه این روند، بیش از ۹۰۰ هزار نفر بیکار خواهند شد.

«خریدار ۹۹ درصد از تولیدات ما دولت است. وزارت نفت و نیرو عمده‌ترین مشتریان ما هستند، اما وقتی کالا را می‌خرند و پول نمی‌دهند، تعادل ما بر هم می‌خورد»

وی افزود که تاخیر دولت در پرداخت مطالبات تولید‌کنندگان، موجب تاخیر در بازپرداخت اقساط وام و افزایش بدهی‌های بانکی در این صنعت شده است.

رئیس هیات مدیره سندیکای صنعت برق، میزان بدهی دولت به تولید‌کنندگان در این صنعت را پنج هزار میلیارد تومان اعلام کرده است.

میزان بدهی تولید‌کنندگان صنعت برق به بانک‌ها نیز بر اساس اعلام پارسا، بیش از پنج هزار میلیارد تومان اعلام شده است.

وی افزوده که «خریدار ۹۹ درصد از تولیدات ما دولت است. وزارت نفت و نیرو عمده‌ترین مشتریان ما هستند، اما وقتی کالا را می‌خرند و پول نمی‌دهند، تعادل ما بر هم می‌خورد.»

رئیس هیات مدیره سندیکای صنعت برق هشدار داد که اگر مشکلات صنعت برق به زودی حل و فصل نشود، ایران دچار بحران خاموشی خواهد شد

پارسا همچنین اظهار داشت: «اگر وضعیت به همین منوال ادامه یابد، نمی‌توانیم از پس تعهداتمان برآییم و بازارهای خارجی را نیز از دست می‌دهیم.»

وی در عین حال هشدار داد که اگر مشکلات صنعت برق به زودی حل و فصل نشود، ایران دچار بحران خاموشی خواهد شد.

پیش‌تر نمایندگان مجلس شورای اسلامی به نقل از مقام‌های وزارت نیرو، از کسری شش هزار میلیارد تومانی این وزارتخانه خبر داده بودند.

مقام‌های وزارت نیرو تائید کرده‌اند که پنج هزار میلیارد تومان به تولید‌کنندگان در این صنعت بدهکار هستند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

این دولت به معنای واقعی‌ بی‌ لیاقت‌ ترین دولت در دوران ۳۰ سال حکومت نحس جمهوری اسلامی در ایران هست. افسوس که این دولت بی‌ برنامه ونظامی زمانی‌ روی کار آمده که کشور از بیشترین درامد حاصل از فروش نفت در تاریخ بر خوردار گشته. دریغ که اینهمه درامد جز فقط و بیکاری هیچ حاصلی برای مردم ایران نداشته.

-- mehrnoosh ، Feb 15, 2010

... خدا رحمت کند پدرانمان را،وقتی ما بچه بودیم و هر وقت در تحلیل و انجام کاری به قول امروزی ها کم می آوردیم و گاف می زدیم، در حالی که پدر عالمانه سر تکان می داد ، زمرمه می کرد که "من نمی دانم شما آن همه درس را برای چه خوانده اید"
حال روایت ایلنا و سایرین است که من به پرسم که "شما آن همه سیاست و درس خبر نگاری را برای چه خوانده اید "
دولتی می خواهد که پول هزینه برق را سال آینده گران کند و از حالا دارد ضمینه چینی می کند و ننه من غریب در آورده شما هم که به قول آقا دائی مخبر السطنه هدایت که در وصف شاه جدید جانشین شاه شهید پرسیده بودند، گفته بود ماشاالله ماشاالله.
دولت برای گران کردن آبونمان ها باید توجیه داشته باشد یا که نه. حالا ایلنا جان" ماشاالله ماشاالله

-- صرافی ، Feb 16, 2010

کاملا موافق با نظر mehrnoosh.

-- سارا ، Feb 16, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)