تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

بی‌خبری از بازداشت‌شدگان نهضت آزادی

خانواده‌های بازداشت‌شدگان نهضت آزادی از بی‌خبری از وضعیت فرزندان و بستگانشان ابراز نگرانی کرده‌اند.

به گزارش تارنمای شبکه جنبش راه سبز (جرس)، این خانواده‌ها تا کنون موفق به ملاقات با زندانیان خود نشده‌اند و در مراجعه به زندان و دادگاه انقلاب با پاسخ منفی مسئولان روبه‌رو می‌شوند.

مسئولان زندان اوین می‌گویند که اسامی بازداشت‌شدگان نهضت آزادی در فهرست زندانیان اوین نیست. این در حالی است که در تماس تلفنی برخی از بازداشت‌شدگان با خانواده‌های خود پیش‌شماره‌های این زندان منعکس شده‌است.

دادستان تهران: سایت کمیته وابسته به منافقین است و هرگونه همکاری با سایت جرم محسوب می‌شود

در دی‌ماه ۱۳۸۸ ابراهیم یزدی دبیر کل نهضت آزادی ایران، مهدی قلی‌زاده و سلماز علی‌مرادی از اعضای شاخه جوانان، محسن محققی، امیر خرم، فرید طاهری از اعضای شورای مرکزی، مهدی معتمدی مهر، خسرو قشقایی و محمود نعیم‌پور از اعضای نهضت آزادی ایران و لیلا و سارا توسلی فرزندان محمد توسلی رئیس دفتر سیاسی نهضت آزادی ایران توسط مقامات امنیتی بازداشت شده‌اند.

فاطمه ملکی، همسر محمد نوری‌زاد، روزنامه‌نگار بازداشتی نیز می‌گوید دادستان تهران به وی گفته‌است تا زمانی که افکار محمد نوری‎زاد «مهار» نشود، به هیچ یک از تقاضاهای خانواده‌اش پاسخ داده نخواهد شد.

با گذشت بیش از یک ماه از بازداشت روزنامه‌نگار سابق روزنامه کیهان، وی تا کنون هیچ تماسی با خانواده‌اش نداشته و اخباری مبنی بر اعتصاب غذای او منتشر شده‌ است.

برگزاری دادگاه عرب‌سرخی و آقایی در هفته آینده
همسر فیض‌الله عرب سرخی، عضو سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی نیز در گفتگو با روزنامه بهار از احتمال برگزاری جلسه محاکمه همسرش در هفته آینده خبر داده‌است. دادگاه این فعال سیاسی که قرار بود روز یکشنبه هفته جاری برگزار شود، به تعویق افتاده‌است.

به گزارش تارنمای ندای سبز آزادی، بهزاد نبوی، مصطفی تاج‌زاده، محسن امین‌زاده، فیض‌الله عرب‌سرخی و کیان تاجبخش در یک مکان مشترک در زندان اوین نگهداری می‌شوند.

وبلاگ «تا آزادی روزنامه‌نگاران زندانی»، نیز نوشته‌است که دادگاه ساسان آقایی، روزنامه‌نگار نیز طی ۱۰ روز آینده برگزار خواهد شد.

بنا به این گزارش خانواده ساسان آقایی روز گذشته، پنج‌شنبه موفق به دیدار با فرزندشان شدند. وکیل این روزنامه‌نگار زندانی تا کنون موفق به خواندن پرونده و دیدار با موکلش نشده‌است.

ساسان آقایی اول آذرماه جاری از سوی ماموران امنیتی در منزل شخصی خود بازداشت شد.
ادوار نیوز نیز از دیدار خانواده شیوا نظرآهاری، فعال حقوق بشر با دادستان تهران به منظور درخواست رسیدگی به وضعیت فرزندشان خبر داده‌است.

دادستان تهران با بیان این‌که شیوا نظرآهاری تا زمان برگزاری دادگاه و اعلان حکمش آزاد نخواهد شد، گفت: «بنابر گزارش کارشناسان پرونده، سایت کمیته وابسته به منافقین است و هرگونه همکاری با سایت جرم محسوب می‌شود.»

شیوا نظرآهاری به همراه کوهیار گودرزی و سعید حائری، دوتن دیگر از اعضای کمیته گزارشگران حقوق بشر، ۲۹ آذرماه جاری در اتوبوس عازم به مراسم تشیع پیکر آیت‌الله منتظری بازداشت شدند.

در حال حاضر هفت نفر از اعضای کمیته گزارشگران حقوق بشر در بازداشت هستند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

من نمیدونم که چرا آقای موسوی در مورد زندانیها بیشتر و مکررا اعتراض نمیکنند. ایشان باید اعلامیه های بیشتری راجح به این موضوع بدهند. همیشه که نباید قبل یا بعد ازراهپیمایی اعلامیه داد. نشان بدهند که کسی هست که در برابر مردم در مقابل زورگوییها دفاع کند. اگر تا حالا ایشان را نگرفتند نشان میدهد که از پشتوانه مردمی که دارند حساب میبرند. بنابرین خوب هست که ایشان از این پشتوانه در راه خیری هم استفاده کنند.

-- کوشا ، Jan 23, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)