تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

کشته شدن یک فرماندار محلی افغان

مسئولین محلی ولایت هرات در غرب افغانستان می‌گویند، افراد مسلح ناشناس، فرماندار شهرستان «چشت شریف» و پنج نفر دیگر از جمله سه افسر پلیس را کشتند.

شعیب معصومی، مسئول امور شهرستان‌های هرات به زمانه گفت این حادثه بعد از ظهر یکشنبه در منطقه «تگاب غزه» در ۹ کیلومتری مرکز این شهرستان رخ داده است.

به گفته وی، در این حادثه، علاوه بر «عبدالقدوس قیام» فرماندار، مدیر اداره جنایی، دو افسر و دو سرباز کشته و یک سرباز دیگر زخمی شده است .

سرهنگ نورخان نیکزاد، سخنگوی پلیس هرات اعلام کرد این حادثه زمانی رخ داد که فرماندار و هیات همراه به طرف شهر هرات در حرکت بودند.

وی افزود که یک تیم ویژه به محل اعزام شده‌اند تا چگونگی بروز این واقعه را بررسی کنند.

قاری یوسف احمدی، سخنگوی طالبان با ارسال پیامی گفت که این حمله از سوی طالبان سازماندهی شده بود و طی آن ۱۰ نفر از کارکنان دولت از جمله فرماندار را کشته‌اند.

فرمانداری چشت شریف در ۱۶۰ کیلومتری شرق شهر هرات قرار دارد که همواره مورد تهدید مخالفین مسلح از جمله طالبان قرار داشته است.

سد بزرگ آبی-برقی «سلما» بزرگترین پروژه زیربنایی افغانستان، به کمک هندوستان در این شهرستان ساخته می‌شود و شماری براین باورند که گونه حملات با هدف ایجاد هراس و جلوگیری از تکمیل عملیات ساخت این سد صورت می‌گیرد.

طی دو سال گذشته، این سومین مورد از قتل مسئولین ارشد حکومتی در هرات است.

پیش از این، فرمانداران «گلران» و «گذره»، سه فرمانده پلیس فرمانداری‌های این ولایت و دو فرمانده امنیتی سد سلما بر اثر حمله افراد مسلح کشته شده بودند.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)