تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

ارسال ۱۷ پرونده قتل «بی‌متهم» به دادگاه

دادستانی تهران، پرونده ۱۷ تن از کشته‌شدگان حوادث پس از انتخابات را بدون آنکه «متهمی» داشته باشند، برای رسیدگی به شعب ۷۴ و ۱۱۳ دادگاه کیفری تهران ارسال کرده است.

قاضی حسن تردست، رئیس شعبه ۷۴ دادگاه کیفری تهران گفته که پرونده این افراد به خاطر «شناسایی» نشدن متهمان، برای پرداخت دیه به دادگاه ارسال شده است.


به گزارش امروز یکشنبه روزنامه اعتماد، پرونده قتل ۹ نفر از کشته‌شدگان حوادث پس از انتخابات، به شعبه ۷۴ و پرونده قتل هشت دیگر نیز به شعبه ۱۱۳ در دست بررسی است.

پرونده این ۱۷ نفر، پیش‌تر به خاطر ناتوانی در شناسایی متهمان، از سوی دادستانی به دادگاه عمومی جزایی تهران ارسال شده بود که این دادگاه با اعلام اینکه قتل این افراد از نوع «عمد» است، رسیدگی به آن را در صلاحیت دادگاه کیفری دانسته بود.

هویت هیچ‌یک از این ۱۷ نفر از سوی مقام‌های قضایی اعلام نشده است.

پرونده این ۱۷ نفر، پیش‌تر به خاطر ناتوانی در شناسایی متهمان، از سوی دادستانی به دادگاه عمومی جزایی تهران ارسال شده بود که این دادگاه با اعلام اینکه قتل این افراد از نوع «عمد» است، رسیدگی به آن را در صلاحیت دادگاه کیفری دانسته بود

در جریان حوادث پس از انتخابات آن‌طور که مقام‌های رسمی ایران می‌گویند حدود ۴۰ نفر جان باخته‌اند، اما نهاد‌های مدافع حقوق بشر، تعداد کشته‌شدگان را بیشتر از آمار‌های رسمی می‌دانند.

پیش‌تر عباس جعفری دولت‌آبادی دادستان تهران گفته بود اکثریت خانواده‌های جان‌باختگان حوادث پس از انتخابات، خواستار دریافت دیه هستند که درخواست آنها در حال بررسی است.

این در حالی است که آقای تردست گفته که خانواده‌های این افراد در شکایت‌نامه خود خواسته‌اند تا عوامل قتل شناسایی و مجازات شوند.

این قاضی زمان رسیدگی به این پرونده‌ها را اعلام نکرده است.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

خودشان هم میدانند که قاتل اصلی‌ خامنه‌ای و احمدی نژاد هستند.

-- sasan ، Jan 17, 2010

اخذ توبه نامه از حامیان میرحسین موسوی در بروجرد
شبکه جنبش راه سبز (جرس): اداره اطلاعات سپاه پاسداران شهرستان بروجرد با احضار برخی از چهره های فعال هوادار میرحسین موسوی از آنها خواسته است تا متنی شبیه به اعلام برائت از برنامه ها و دیدگاههای موسوی را امضا کنند.

به گزارش جرس، در این برگه محکوم کردن حوادث روز عاشورا، تبری از دیدگاههای موسوی و حمایت و پیروی از رهبری قید شده است.

برخی از فعالان اصلاح طلب بروجرد بر این باورند که سپاه با این اقدام در حال تدارک مقدمات انجام یک حرکت تبلیغاتی گسترده و در جهت تشویش ذهن هواداران جنبش سبز است.

-- اخذ توبه نامه از حامیان میرحسین موسوی در بروجرد ، Jan 17, 2010

روسیه و چین و ونزوئلا و ..... نمیگذارند تحریم موفق شود. در داخل و خارج هم توده ای فدایی ها دارند بحث سرنگونی را به قانون اساسی و بحث های فرعی دیگر مثل این که بیانیه ۵ نفر بهتر بود یا ۵۴ نفر یا موسوی یا سکولار ها یا کروبی یا ...کاهش میدهند . فتیله پایین کشیده شده . لابی روسها نمیگزارد این رژیم متکی به روسیه به یک رژیم نزدیک به غرب و امریکا تبدیل شود .
رییس دانا بعد از عاشورا و زر افشان بعد از ۱۶ آذر پروژه را کلید زده بودند ولی کسی آنها را جدی نگرفت .
حالا مسلم شده تغییرات جزیی برای سازش بین خط امام و خط ولایت صورت گرفته فقط تند روهای پشت احمدی موافق نیستند که آنها هم راضی خوا هند شد. در ۲۲ بهمن نتیجه همه این پروژه ها مشخص خواهد شد .

-- shila ، Jan 18, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)