تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

مجمع روحانیون: افراط به زیان نظام است

مجمع روحانیون مبارز هشدار داد چنانچه «خشونت‌ها» و «افراطی‌گری‌ها» در کشور ادامه پیدا کند، «انقلاب، نظام و مردم» زیان خواهند دید.

در بیانیه‌ امروز سه‌شنبه این مجمع آمده است که تشدید خشونت‌ها و طرح شعار‌های «ساختارشکنانه»، خواسته خشونت‌طلبانی است که «با تحریک مردم ستمدیده» به این شعارها دامن می‌زنند تا «بهانه سرکوب» را فراهم کنند.


بعد از درگذشت آیت‌الله حسینعلی منتظری، تنش‌های سیاسی در ایران شدت گرفته است.

در حالی‌که هواداران دولت، خواستار دستگیری و محاکمه رهبران مخالفان هستند، مقام‌های قضایی- امنیتی اعلام کرده‌اند حضور معترضان در خیابان‌ها به معنای «محارب» بودن آنها است.

در بیانیه‌ این مجمع آمده است که تشدید خشونت‌ها و طرح شعار‌های «ساختارشکنانه»، خواسته خشونت‌طلبان است تا «بهانه سرکوب» را فراهم کنند

طی هفته‌های گذشته، نیرو‌های لباس شخصی به دفاتر آیت‌الله یوسف صانعی و آیت‌الله علی‌محمد دستغیب از مراجع تقلید شیعه حمله‌ور شده و اقدام به شکستن شیشه‌های آنها کرده‌اند.

در شب عاشورا نیز گروهی از لباس شخصی‌ها به مراسم سخنرانی محمد خاتمی در حسینیه جماران حمله‌ کرده و شیشه‌های این حسینیه را شکستند.

لباس شخصی‌ها همچنین پنجشنبه گذشته به محل اقامت مهدی کروبی در قزوین حمله‌ور شده و اقدام به تیراندازی به سمت خودروی حامل وی کردند.

مجمع روحانیون مبارز با محکوم کردن این اقدامات، اعلام کرده که این حملات، «سازماندهی» شده است.

مجمع نمایندگان ادوار مجلس، خواستار تعیین «جایگاه لباس شخصی‌های مهاجم و نیروهای خودسر و دیگر عوامل سرکوب‌گر در جنایات کهریزک و کوی دانشگاه و حوادث عاشورا و حمله به بیوت و دفاتر مراجع تقلید» شده است

این مجمع در پایان بیانیه خود، خواستار برخورد با «تندروی‌ها» و مجازات «نیروهای خشن و مشکوکی» شده است که در حوادث پس از انتخابات نقش داشته‌اند.

روز گذشته نیز مجمع نمایندگان ادوار مجلس با انتشار بیانیه‌ای از مقام‌های جمهوری اسلامی خواست تا جایگاه لباس شخصی‌ها در حوادث پس از انتخابات را مشخص کنند.

این مجمع به طور مشخص، خواستار تعیین «جایگاه لباس شخصی‌های مهاجم و نیروهای خودسر و دیگر عوامل سرکوب‌گر در جنایات کهریزک و کوی دانشگاه و حوادث عاشورا و حمله به بیوت و دفاتر مراجع تقلید» شده است.

مجمع ادوار در بیانیه خود پرسیده است که اقدامات این افراد، «بر وفق چه قانونی صورت می‌گیرد و چرا هویت این متجاوزین قانون‌شکن برای مردم مشخص نمی‌شود.»

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)