تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۸۸ • چاپ کنید    
دفتر تحکیم وحدت:

«بازداشت دانشجویان نشانه سقوط است»

دفتر تحکیم وحدت با صدور بیانیه‌ای، «حمله خصمانه» به دانشجویان مشهد و بازداشت گسترده دانشجویان در سراسر ایران را نشانه «بی‌ثباتی و سقوط مرگ‌آور دستگاه قدرت» دانست.

گروهی از نیروهای لباس شخصی، روز چهارشنبه با حمله به تجمع دانشجویان دانشگاه آزاد مشهد، دست‌کم هشت تن از آنها را با «چاقو» روانه بیمارستان کردند.

در بیانیه دفتر تحکیم وحدت آمده‌ است: «اینکه عده‌ای به نام مذهب و در دفاع از قدرت، حریم دانشگاه را نشانه رفته‌اند و با نام حسین، اقدام یزیدی در کربلای ایران یعنی دانشگاه می‌کنند، مگر به جز زدن آخرین میخ بر تابوت این استبداد است؟»

«اینکه عده‌ای به نام مذهب و در دفاع از قدرت، حریم دانشگاه را نشانه رفته‌اند و با نام حسین، اقدام یزیدی در کربلای ایران یعنی دانشگاه می‌کنند، مگر به جز زدن آخرین میخ بر تابوت این استبداد است»

دفتر تحکیم در این بیانیه پرسیده است: «این‌که هر که با ما نیست، بر ماست، منطقی به جز استبداد فرعونی یزید را تداعی می‌کند؟»

این بیانیه خطاب به «مستبدان» آورده است: «مقاومت برای آزادی تا انتها ادامه دارد و ماجرا به پایان خود نزدیک است.»

دفتر تحکیم وحدت می‌گوید که بازداشت افرای چون بهاره هدایت، سخنگوی این دفتر و مهدی عربشاهی، دبیر تشکیلات این سازمان دانشجویی، «داستان تازه‌ای در شکستن حریم قانون و انصاف» نیست و عده‌ای گمان می‌کنند که با «کشتار، بازداشت و تهدید مکرر دانشجویان» می‌توانند «مسئله عیان شده استبداد» را فراموش کنند.

بهاره هدایت، مسئول روابط عمومی دفتر تحکیم شب گذشته، چهارشنبه بازداشت شد. ماموران وزارت اطلاعات، پس از تفتیش منزل این عضو شورای مرکزی تحکیم وحدت و توقیف لوازم شخصی‌اش، وی را بازداشت کردند.

مهدی عربشاهی و میلاد اسدی از دیگر اعضای بازداشت‌شده شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت در روزهای اخیر هستند.

دفتر تحکیم در این بیانیه پرسیده است: «این‌که هر که با ما نیست، بر ماست، منطقی به جز استبداد فرعونی یزید را تداعی می‌کند»

نفیسه اصغری، دانشجوی دانشگاه شریف نیز سه‌شنبه جاری بازداشت شد.

به گزارش تارنمای جنبش راه سبز(جرس)، از وضعیت این فعال دانشجویی که روز سه‌شنبه، در پی احضار ماموران امنیتی به دفتر پیگیری وزارات اطلاعات مراجعه کرده بود، اطلاعی در دست نیست. مسئولان زندان اوین به خانواده این دانشجو گفته‎اند که اطلاعی از وضعیت وی ندارند.

به گزارش خبرنامه امیرکبیر، هشت دانشجوی دانشگاه امیرکبیر، نزدیک به ۲۰ دانشجوی دانشگاه علم و صنعت، سه دانشجوی دانشگاه علوم و فنون مازندران، ۱۱ دانشجوی دانشگاه رازی کرمانشاه، دست‌کم چهار دانشجوی دانشگاه تهران، حداقل دو دانشجوی دانشگاه شریف و بیش از ۳۰ دانشجوی دانشگاه آزاد مشهد از دیگر بازداشت‌شدگان هفته جاری هستند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

بين اين كودن ها رفسنجاني از همه با هوش تر و ...تره .ايشان سالهاي قبل در حكومت خودش تمام ترسش اين بود كه كار به دانشگاها نكشد به گفته اين چموش سياسي اگر كار به دانشگاه رسيد ديگر نميشود جمعش كرد چون پشتش مردم وايمیستن !!
پس نتيجه مي گيرم كه ......بله

-- بدون نام ، Dec 31, 2009

سر دبیر محترم زمانه!
مطلبی راجع به مقاله جالبی نوشه بودم که متاسفانه لینک را حذف کردید و بنا بر این این مطلب بی معنا شده است. در آینده بهتر است خود آن مطلب را نیز به چاپ نرسانید. حالا خواهشمندم دوباره این مطالب و لینک ان را نیز چاپ کنید.
http://www.roozonline.com/persian/opinion/opinion-article/article/2009/december/30//-b0911da84f.html
در تمام این مدت اخیر متنی به این زیبایی نخوانده بودم . من که خود به همان نسل انقلاب ۵۷ تعلق دارم از فرزند جوان خودم بسیار آموخته ام. این نسل جوان خود را از پدرسالاری و مادرسالاری با همه جلوه های پنهان و آشکارش رها میکند. بگذاریم راهشان را خود انتخاب کنند. کنارشان بمانیم تا بدانند که هستیم اما راحتشان بگذاریم. دست همه شما امیدان آینده جهان را به گرمی میفشارم .

-- ستاره ت ، Dec 31, 2009

با سلام ، قدرت گيري طبقه نظاميان-روحانيون ما را به سقوط كشانده همانطور كه موبدان زرتشتي از بين رفتند . در هر اداره و شركت ايي روحاني وجود دارد كه نزديكترين فرد به مدير عامل و مسوول آن دستگاه است و به خاطر اين نزديكي از اسرار شركت و بالاترين امتيازها برخوردار است ، اين قشر براي محافظت از منافع خود به شدت به نظاميان وابسته شده و بنوعي داستان قديمي استاد شريعتي ارباب و آخوند تكرار شده است.
گند كار چنان بالا آمده در حاليكه در دبيرستانها و دانشگاهها سياست تفكيك جنسيتي اعمال مي شود و به شدت تاكيد مي شود ، خود دفاتر ازدواج و همسر يابي داير و دختران را گلچين مي كنند ؛ در حقيقت به منابع ثروت ، زن و قدرت چنگ انداخته اند ودر حال بهره برداري هستند.

-- سعيد پور مراد ، Jan 2, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)