تاریخ انتشار: ۲ دی ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

خاتمی: به آیت‌الله خامنه‌ای نامه ننوشته‌ام

محمد خاتمی گزارش‌ها درباره ارسال نامه از سوی وی به آیت‌الله علی خامنه‌ای را «جعلی» خواند.

در روز‌های اخیر، رسانه‌های نزدیک به محافظه‌کاران ادعا کرده‌اند که آقای خاتمی در نامه‌ای به رهبر جمهوری اسلامی، از مواضع مهدی کروبی و میرحسین موسوی انتقاد کرده است.

رئیس جمهوری پیشین ایران با «دروغ و جعلی» خواندن این گزارش‌ها گفت که «نمی‌دانم به چه دليلی و با چه جراتی هر دروغی را می‌گويند.»


آقای خاتمی که امروز چهارشنبه در جمع گروهی از دانشجویان دانشگاه تهران سخن می‌گفت، افزود: «آدم بايد پناه ببرد به خدا از اين دروغ و جعل و بدتر اينکه به نام نظام انجام شود.»

امیر محبیان عضو شورای سردبیری روزنامه رسالت نیز آذرماه گذشته ادعا کرده بود که خاتمی نامه‌ای به آیت‌الله خامنه‌ای نوشته است.

آقای محبیان نامه مورد ادعای خود را نشانه درک «واقع‌بینانه» محمد خاتمی از شرایط سیاسی ایران دانسته بود.

تجلیل از آیت‌الله منتظری
خاتمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مراسم تشییع پیکر آیت‌الله منتظری در قم گفت که «اگر فضا مناسب‌تر بود، خيلی وسيع‌تر از آنی که ديديم، مردم از ايشان تجليل می‌کردند.»

خاتمی، آیت‌الله منتظری را انسانی «بزرگ و شریف» دانست و گفت که وی «يکی از ارکان مبارزه با وابستگی، استبداد، بيداد و انحراف در جامعه بود»

رئیس جمهوری پیشین ایران، آقای منتظری را انسانی «بزرگ و شریف» دانست و گفت که وی «يکی از ارکان مبارزه با وابستگی، استبداد، بيداد و انحراف در جامعه بود.»

به گفته خاتمی، پیام تسلیت آیت‌الله خامنه‌ای به مناسبت درگذشت این مرجع تقلید شیعه، به معنای آن است که «نظام» می‌خواهد آیت‌الله منتظری مورد «احترام» باشد.

آیت‌الله منتظری از برجسته‌ترین روحانیون منتقد جمهوری اسلامی بود که روز یکشنبه در سن ۸۷ سالگی درگذشت.

در مراسم تشییع پیکر این مرجع تقلید که صد‌ها هزار نفر شرکت داشتند، شعار‌هایی علیه آیت‌الله خامنه‌ای سر داده شد.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

خدارو شکر که تکذیب شد. جالب این بود که دکتر بشیریه دقیقا چنین رفتاری را از در گروه مستکبرین پیشبینی کرده بود که شروع خواهند کرد به تفرقه افکنی. البته این اولیش که خداوکیلی خیلی ناشیانه بود و معلوم بود حتی نقل قول از ادبیات خاتمی هم نبود.
ولی یک سوال، حالا اهمیتی دارد که نظر نظام احترام به مرحوم منتظری است؟ این را اگر برای ما می گوید که نظر نظام برای مردم تعیین کننده این نیست که به چه کسی احترام بگذارند، اگر برای چماق دارهای حکومت می گوید که باز آنها هم نظام و از این حرفها حالیشان نیست، پس جناب خاتمی برای که حرف می زند؟

-- ممدآقا ، Dec 24, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)