تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

کلینتون: ایران باید باز هم تحریم شود

هیلاری کلینتون می‌گوید تلاش‌های تقریبا یک ساله دولت اوباما در خصوص پرونده هسته‌ای ایران، «بی‌نتیجه» بوده و افزایش تحریم‌ها علیه تهران «ضروری» به نظر می‌رسد.

به گزارش آسوشیتدپرس، خانم کلینتون اعمال تحریم‌های بین‌المللی جدید علیه جمهوری اسلامی را برای ایجاد فشار بر سران ایران به منظور شفاف سازی در برنامه هسته‌ای خود مهم ارزیابی کرده است.

مهلت دولت اوباما به ایران برای همکاری با جامعه بین‌المللی در پرونده هسته‌ای‌اش، تا پایان سال جاری میلادی به اتمام می‌رسد.


AP

به گفته وزیر خارجه ایالات متحده، دولت اوباما فرصت شرکت در مذاکراتی «سازنده و معنی‌دار» در خصوص فعالیت‌های هسته‌ای ایران را در اختیار این کشور قرار داد.

وی سویه دیگر رفتار واشینگتن را اتحاد جهانی برای افزایش تحریم‌ها علیه ایران عنوان کرد.

به گفته وزیر خارجه آمریکا «افشای تاسیسات غنی‌سازی اورانیوم ایران در قم و نیز خودداری مقام‌های ایرانی از ادامه مذاکرات هسته‌ای، نگرانی‌ها را افزایش داده است.»

کلینتون اعمال تحریم‌های بین‌المللی جدید علیه جمهوری اسلامی را برای ایجاد فشار بر سران ایران به منظور شفاف سازی در برنامه هسته‌ای خود مهم ارزیابی کرده است

کلینتون بار دیگر تاکید کرد که «فکر نمی‌کنم کسی بتواند در این مورد تردید کند که تلاش‌های ما در این زمینه، نتیجه چندانی نداشته است.»

اظهارات کلینتون در شرایطی مطرح شده که روز جمعه هفته جاری، اعضای گروه ۱+۵ قرار است به صورت تلفنی در خصوص برنامه هسته‌ای ایران مذاکره کنند.

نشست این گروه به خاطر درخواست چین، لغو شده است.

ایان کلی سخنگوی کاخ سفید اعلام کرده است که چین نمی‌تواند در این نشست شرکت کند و به همین دلیل در سال جاری میلادی دیدار اعضای گروه ۱+۵ انجام نخواهد شد.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)