تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

هشدار به آمریکای جنوبی درمورد ایران

وزیر خارجه ایالات متحده امروز جمعه به کشورهای آمریکای جنوبی در مورد روابط‌شان با ایران هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، هیلاری کلینتون به این کشورها هشدار داد که در مورد داشتن رابطه با جمهوری اسلامی که به گفته او «حامی تروریسم است» تجدید نظر کنند.

این دیپلمات ارشد ایالات متحده در این باره گفت:
«اگر کسانی می‌خواهند با ایران مغازله کنند بهتر است نگاهی هم به عواقبی که این کار می‌تواند برایشان داشته‌باشد بیندازند.»

خانم کلینتون که در جلسه بحث سیاست ایالات متحده در قبال آمریکای جنوبی سخن می‌گفت افزود:
«و امیدوار هستیم که آن‌ها بار دیگر روی این روابط فکر کنند و اگر چنین کنند از حمایت ما برخوردارند.»

محمود احمدی‌نژاد ماه گذشته به نشانه نزدیکی روابط خود با کشورهای آمریکای لاتین به کشورهای ونزوئلا، بولیوی و برزیل سفر کرد.

«اگر کسانی می‌خواهند با ایران مغازله کنند بهتر است نگاهی هم به عواقبی که این کار می‌تواند برایشان داشته‌باشد بیندازند»

خانم کلینتون در این جلسه افزود:
«امیدوار هستیم آن‌ها این موضوع را به‌رسمیت بشناسند که ایران حامی اصلی، مبلغ اصلی و صادرکننده اصلی تروریسم در جهان امروز است.»

سخنان امروز هیلاری کلینتون شدیدترین تذکر به کشورهای منطقه آمریکای جنوبی در خصوص روابطشان با ایران بود.

رئیسان جمهور چپگرا در آمریکای جنوبی از جمله هوگو چاوز، رئیس جمهور ونزوئلا، اوو مورالس از بولیوی و رافائل کورئا از اکوادور از منتقدان شدید سیاست‌های آمریکا هستند و طی سال‌های اخیر روابط نزدیکی با ایران و روسیه و دیگر کشورهای هم‌نظر برقرار کرده‌اند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

در باره هشدار خانم کلینتون به کشورهای آمریکای جنوبی باید متذکر شد كه البته این هشدار در رابطه با جمهوری اسلامی ایران" تحت حاکمان فعلی" است نه ایران آزاد شده ازقید جمهوری اسلامی, "ایران آینده". زیرا بین ایندو تفاوت زیادی وجود دارد. در مورد ایران تحت حاکمیت کنونی این اخطار به کشورهای آمریکای جنوبی اخطار درستیست و آنها واقعا به نفعشان است كه خود را از این رژیم دورنگه دارند، چه برای زمان حالشان از این نظر كه بمصداق "بگو دوستت کیست تا بگویم کیستی" دوستی با این رژیم به معنی ورود در "محور شرارت" است و همانطور كه این رژیم منزوی و منفور است آنها هم چنین سرنوشتی خواهند داشت و شاید هم اکنون هم کم و بیش به چنین سرنوشتی مبتلا شده اند، وچه برای آینده شان از این نظر كه ایراندوستان، دوستان آینده خود را حالا كه زمان سختی برای آنانست است محک میزند، والا در رفاه و خوشی مگسان گرد شیرینی بسیارند، پس نفع دراز مدتشان را نباید فدای نفع آنی نمایند. و اما ایران آینده ایرانیست كه با همه کشورها بر مبنای احترام متقابل دوستی و رابطه خواهد داشت وبا " آن ایران" ارتباط و مراوده داشتن برای هر کشوری امتیاز و افتخار خواهد بود، چون ایران کشوریست بزرگ با مردمی صلحدوست ومهماندوست، باهوش و سختکوش با تمدنی غنی وامکاناتی فراوان ولی اکنون گروگان حکومتی نادان.

-- شاهد ، Dec 11, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)