تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

نگرانی از وضعیت اعضای ادوار تحکیم وحدت

شماری از سازمان‌های حقوق بشری در آسیا و اقیانوسیه با ارسال نامه‌ای به آیت‌الله صادق لاریجانی، رئیس قوه قضائیه نگرانی خود را از «آزار و اذیت» اعضای سازمان دانش‌آموختگان ایران (ادوار تحکیم وحدت) ابراز کردند.

در شش ماه پس از انتخابات ریاست جمهوری، شماری از اعضای ادوار تحکیم وحدت بازداشت، محاکمه و محکوم شده‌اند.

سازمان‌های حقوق بشری عضو «شبکه سازمان‌های غیر دولتی ناظر بر نهادهای ملی حقوق بشر در منطقه آسیا» (آنی)، از قوه قضائیه ایران خواسته‌اند که پرونده دانشجویان محاکمه شده مجدداً مورد بررسی قرار بگیرد.

به اعتقاد امضاکنندگان این بیانیه بر اساس قوانین بین‌المللی حقوق اعضای ادوار تحکیم وحدت نقض شده و «آزار و اذیت» اعضای ادوار تحکیم از خرداد ماه امسال تاکنون «نظام‌مند و دارای منشاء سیاسی» بوده‌است.

بنا به این بیانیه «آزار و اذیت» اعضای ادوار تحکیم از خرداد ماه امسال تاکنون «نظام‌مند و دارای منشاء سیاسی» بوده‌است

در این بیانیه آمده‌است: «سازمان دانش‌آموختگان ادوار در منطقه آسیا بعنوان گروهی از شهروندان ایرانی شناخته شده‌است که متعهد به بهبود وضع مردم ایران و ارتقاء و حفاظت حقوق بشر مردم به روش‌های مسالمت‌آمیز و غیر خشونت‌آمیز است.»

اعضای شبکه آنی می‌گویند که هیچ مستندی برای محاکمه اعضای ادوار تحکیم وحدت وجود ندارد و در دادگاه‌هایی که تعدادی از اعضای این سازمان محاکمه و محکوم شده‌اند، هیچ سندی ارائه نشده‌است.

احمد زید آبادی، دبیر کل ادوار تحکیم وحدت به شش سال زندان، پنج سال تبعید و منع از فعالیت‌های سیاسی برای تمام عمر محکوم شده‌است.

دادگاه، عبدالله مومنی، سخنگوی این سازمان دانشجویی را نیز به هشت سال زندان محکوم کرده‌است که شش سال آن به‌خاطر ادعای شرکت در تظاهرات‌های اعتراضی پس از ۲۲ خرداد است.

حسن اسدی زیدآبادی، عضو شورای مرکزی دانش‌آموختگان ادوار، محمد صادقی، عضو سازمان ادوار تحکیم وحدت، حجت شریفی و همسر او، نفیسه زارع کهن، موسی ساکت، مسئول شاخه آذربایجان، سلمان سیما، عضو کمیته سیاسی ادوار و کوهزاد اسماعیلی، مسئول سازمان دانش‌آموختگان ادوار در گیلان از دیگر اعضای بازداشت شده ادوار تحکیم وحدت هستند.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)