تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

تعطیلی حوزه در اعتراض به «اهانت» به آیت‌الله خمینی

مرکز مدیریت حوزه علمیه قم با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد که حوزه‌های علمیه قم فردا، شنبه ۲۱ آذرماه در اعتراض به آن‌چه «هتک حرمت»آیت‌الله خمینی عنوان کرده، تعطیل است.

صدا و سیمای جمهوری اسلامی، روز ۱۶ آذر در برنامه خبری ۲۰:۳۰ فیلمی را پخش کرده‌است که طی آن افرادی که چهره‌شان مشخص نیست، عکسی از آیت‌الله خمینی را پاره می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس، شماری از طلاب حوزه علمیه قم نیز درنظر دارند با برپایی تجمع در مدرسه فیضیه به «هتک حرمت به آیت‌الله خمینی در جریانات ۱۶ آذر» اعتراض کنند.


این اطلاعیه اعتراض حوزه علمیه قم را هشداری جدی به «فتنه‌انگیزان و سرکردگان آشوب‌ها» دانسته و می‌گوید: «آن‌ها با بهانه‌های واهی و به صورت هماهنگ با دشمنان قسم خورده ملت ایران، بنیان‌های کشور و نظام مقتدر و مظلوم اسلامی را نشانه گرفته‌اند.»

این در حالی است که حمید انصاری، قائم مقام «موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی» در نامه‌ای به عزت‌الله ضرغامی، رئیس سازمان صداوسیما از «حرمت‌شکنی بی‌سابقه صدا و سیما» نسبت به آیت‌الله خمینی، در تصاویر پخش شده از برنامه‌های خبری روز ۱۶ آذر ابراز تاسف کرد.

آقای انصاری می‌گوید آن‌چه از گزارش‌های مختلف افرادی که در صحنه‌های روز دانشجو در دانشگاه‌های مختلف حضور داشته‌اند، استنباط می‌شود آن است که موضوع بدان‌گونه که در برنامه تلویزیون نشر یافته، نبوده و در این روز اهانتی نسبت به آیت‌الله خمینی نشده‌است.

قائم مقام «مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی»: این «اشتباه» تنها مخصوص صدا و سیمای جمهوری اسلامی است

در ادامه این نامه آمده‌ است: «بر فرض آن‌که آن‌چه که در تصاویر تنظیم شده و نامرتبط نشان داده شده‌است در گوشه‌ای از تجمعات آن روز توسط فردی مجهول و مغرض انجام یافته باشد، توسعه آن به گونه‌ای که گویی جو غالب چنان بوده‌است دروغ بیّن و مسلّم است»

آقای انصاری با ابراز تاسف از این‌که در روز شانزدهم آذر «شعارهای ساختارشکنانه دیگری» مطرح شده، می گوید که هتک حرمتی نسبت به آیت‌الله خمینی در آن روز گزارش نشده است.

در اعتراضات اخیر ایران به نتایج انتخابات ریاست جمهوری و رخدادهای پس از آن شعارهایی علیه آیت‌الله خامنه‌ای و فرزندانش داده شده است.

قائم مقام «مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی» ادامه داده‌است: «تنها کافی است تصور کنید که این عکس در یکی از روزنامه‌ها یا نشریه‌های دیگر منتشر شده بود. آیا نمی‌توان عکس‌العمل علاقمندان به اصول انقلاب را ترسیم کرد؟»

وی با «اشتباه» توصیف کردن این اقدام صدا و سیما، می‌گوید که هیچ‌ یک از شبکه‌های خارجی و رسانه‌های دیداری و نوشتاری چنین مطلبی را انعکاس نداده‌اند و این «اشتباه» تنها مخصوص صدا و سیمای جمهوری اسلامی است.

مهدی کروبی هدف از پخش این فیلم را «بدنام کردن اعتراضات واقعی و حقیقی مردم پس از انتخابات» دانست

«موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی» پیش از درگذشت آیت‌الله خمینی با هدف «جلوگیری از تحریف نوشته و ثبت سخنرانی‌ها و نامه‌های» بنیانگزار جمهوری اسلامی ایران تاسیس شد. در حال حاضر ریاست این موسسه را حسن خمینی، فرزند احمد خمینی بر عهده دارد.

مهدی کروبی، رهبر حزب اعتماد ملی، نیز در نامه سرگشاده‌ای به رئیس صدا و سیما گفت که نمایش این فیلم در کنار تصاویر «مونتاژ شده» دانشجویان، درصدد است این موضوع را نشان بدهد که عکس آیت‌الله خمینی از سوی دانشجویان پاره شده‌است.

وی هدف از پخش این فیلم را «بدنام کردن اعتراضات واقعی و حقیقی مردم پس از انتخابات» دانست.

روز شانزدهم آذر امسال به عنوان روز دانشجو شاهد تظاهرات اعتراضی گسترده در شمار زیادی از دانشگاه های ایران بود.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

جالب است! بسیار جالب است که برای اهانت به کسی که به ساحت انسان به ساحت بشریت، به ساحت اخلاق ، به ساحت مردانگی به ساحت شرف، به ساحت هر آنچه ارزش است و سرانجام به ساحت زندگی و ناموس مردم اهانت کرده طلبهگان اینچنین عمامه از سر می درند و قبا و عبا پاره می کنند! تازه کار ، کار خودشان بوده است! اینان برای اهانت به شرف تا کنون حتا ککشان هم نگزیده، حالا دزد فریاد واسارقا سر داده است! در ایند سی ساله که به فتوای امام ین معصومین خمینی و خامنه ای و روحانیت ازاله ی بکارت شد از دخترکان ده ساله، در این سی سال قتل عام، در این سی سال قتل شرف، در این سی سال قتل ناموس، در این سی سال قتل صداقت، در این سی سال قتل ایرانیت، درز این سی سال عزای یک ملت، در این سی سال سنگسار، در این سی سال تجاوز به ایران و ایرانی، در این سال شلاق، در این سی حکومت نحس نحوستها، در این سی که تمامی ثروت ایران و ایرانی به غارت رفت کدام طلبه اعتراض کرد! کدام!
مرگ بر جمهوری اسلامی
لعنت بر خمینی بنیان گذار این همه پلیدی،
مرگ بر خامنه ای جلاد
مرگ بر فرماندهان سپاه و بسیج
مرگ بر فتوا دهندگان تجاوز بدختران و پسران ایرانی
زنده باد جنبش سبز ایرانی
زنده باد جمهوری ایرانی
و باری دیگر خدایش لعنت کناد آنکه بیاد نهاد این حکومت ضد بشری را

-- آرمان از تهران ، Dec 11, 2009

بنده عضو جنبش سبزم به هیچ دینی هم اعتقاد ندارم جز خدای یکتا اما با قاطعیت این حرکت اتش زدن عکس ایت الله خمینی رو محکوم میکنم و قسم می خورم کاره خوده مزدورا بوده

-- بدون نام ، Dec 11, 2009

ای کاش هر روز یک عکسش پاره می شد کلا حوزه تعطیل می شد. حالا فکر می کنندغیرت ایمانی مردم به لرزه می افته حوزه تعطیل بشه !

-- بدون نام ، Dec 11, 2009

ما توهین نکردیم ...
ولی اگر خیلی اصرار دارید
نا امیدتان نمی کنیم...

-- innocent ، Dec 11, 2009

میخوام بگم اینا اینقدر شیفته قدرتند که ازهیچکاری ابا ندارند کاری که صدها هزارنفر معترض به هردلیل انجام ندادند اینها کردند قبل ازانتخابات هاله نور بعدتواصفهان امام زمان حالا م ایت اله خمینی
شدند مصداق هدف وسیله روتوجیه میکنه

-- بدون نام ، Dec 11, 2009

چگونه است ک تصویر خمینی که ٣٠ سال است روی اسکناس که وسیله ای شیطانی است که در امور فحشا و رشوه گرفتن و کاهبرداری و خرید و فروش مواد مخدر و مشروبات الکلی و غیره و غیره بین معاملین آنها رد و بدل می شود هتک امام نبوده و نیست و پاره کردن شمایلش حالا هتک حرمت شد؟؟؟؟؟؟؟
اصلا فرق بین مجسمه و عکس چیست؟؟؟ چرا باید عکسهای خمینی و خامنه ای چون مجسمه هایی بر سر در و دیوار آویزان باشند و یا چرا در نمازهای جمعه بالا سر نماز گذاران باشند که زیر آنها سجده کنند.؟؟؟؟ دین ولایت فقیه صادره و ساخته شده همانا حوزه قم است و نه دین خالص خالق یکتا و ولی مطلق.

-- بدون نام ، Dec 11, 2009

يك سوال : چرا وقتي در چند تظاهرات اخير و خصوصا در 13 آبان مردم عكس خامنه اي را پايين كشيدند و زير پا لگد مال كردند صدا و سيما تصاوير آن را كه اكثر تلويزيون هاي معتبر دنيا پخش كردند پخش نكرد اما تصاوير شبهه بر انگيز سوزاندن عكس ايت الله خميني را نشان داد ؟!! آن را كه عيان است چه حاجت به بيان است . اين سناريو يراي اين طراحي شد تا بگويند خامنه اي خميني ديگر است و همان طور كه عكس خميني را مي سوزانند عكس خامنه اي را هم به آتش مي كشند !! به اين دليل اين كار را كردند كه بگويند جنبش سيز با كل نظام و تماميت قانون اساسي آن مشكل دارد و ساختار شكن است . تا به گمان واهي خود ثابت كنند خامنه اي دارد همان راهي را مي رود كه خميني مي رفت .. اما اين عقب مانده ها حساب اين را نكردند كه بعد از سوزاندن عكس خميني وقتي عليه اين اقدام در حوزه تظاهرات راه مي اندازند مردم مي پرسند چرا وقتي عكس خامنه اي سوزانده شد حوزه ها انگار نه انگار هيچ حرفي نزدند و دفتر خامنه اي هم آن را تكذيب نكرد . علت آن اين است كه سوزاندن عكس خامنه اي واقعيت داشت و دارد اما سوزاندن عكس خميني به عنوان يك حربه از طرف رهبران كودتا طراحي شده بود تا خامنه اي در اين ميان تنها نباشد !!

-- hasan ، Dec 11, 2009

کار کودتا چیان است هر چند که قبر ان جانی را باید به اتش کشید.

-- bahram ، Dec 12, 2009

اعدامهای 60 و 67...راه قدس از کربلا... جنگ چیز خوبیست(خمینی)... اقتصاد مال خر است (خمینی)...ولایت مطلقه فقیه و هر انچه ارمان از تهران گفته ... جلوه ایست از روزهای طلایی دهه 60!

-- نوید ، Dec 12, 2009

كاش به سبب اين واقعه و اعتراض به آن حوزه بطور كلى و برائ هميشه بسته مى ماند وما محروم مي شديم

-- نادر ، Dec 12, 2009

خمينی ايرانی نبود و در جواب آنکه چه احساسی دارد بعد از15 سال به ايران برميگردد گفت هيچي. اين رژيم دشمن ايران و ايرانيست ما احساس گناه بايد بکنيم که عکسش پاره شده. ..، جمله هايش 3 يا 4 کلمه است. خاک بر سر ملتی که با فرهنگهاش و با سوادهاش را فراموش کند. خمينی در خون جوانان ايران، عراق و غيره شنا کرد گفت اين جنگ نعمتي بود.حال امام است و پاک. خمينی زنانه حامله را به جوخه اعدام محوم کرد. خمينی بعد از تيرباران بهترين سربازان ايران در پشت بام مدرسه نماز شکر خواند. با آمدن خمينی دسته دسته ملت مظلوم ايران از کوههای کردستان با پوست گوسفند بر روی کولشان از ايران فرار کردن. اينها دشمن فرهنگ ما ايران ما هستند. ثروت ما را برای فلسطينيها ميخواهند دوباره عکس امام را ببوسيد. برای اين همه زجری که کشيدم او را هگز نميبخشم.

-- l ، Dec 12, 2009

آفرین به تحلیل آقای حسن. پاره کردن عکس قبیحتر است یا گرفتن جان انسانها درخیابانها و زندانها؟ این به اصطلاح مردان معنوی! برای کشتن انسانها احساساتشان جریحه دار نشد؟ این خود نشاندهنده این موضوع است که اینان تا چه میزان شیفته دنیا و موقعیت خود هستند.

-- بدون نام ، Dec 12, 2009

آنها حاضرند براي ماندن خودشان را هم پاره كنند.

-- سبزه‌زار ايران ، Dec 12, 2009

این بیشرمان که سینما رکس را آتش زدنند ، حاضرند خمینی را هم قبر بیرون بکشند تا بتوانند عده ای نا آگاه و متعصب را تحریک کنند.

-- mehrdad ، Dec 12, 2009

این جریان نشان داد که آقای خامنه ای دیگراعتباری درحوزه ودرمیان مردم ندارد برای اینکه بتوانند مثل همیشه استفاده ابزازی از آیت الله خمینی نمایند عکس ایشان راخودپاره کردندتابتوانند به این خاطر معرکه دیگری برپانمایند .وسیمای ولایت مطلقه هم با همین انگیزه آنراپخش نمود .مردم می پرسند چرامسئول صداوسیماعکس لگدمال شده ویاسوزانده شده ویا شعارهای ضدآقای خامنه ای راپخش نکرد ؟چراازمیان مراجع یک نفر به حمایت آقای خامنه ای سخن گفت ودیگران سکوت کردند.ملت ماخوب میدانندکه باچه کسی مشکل دارند .مشکل ملت خامنه ای است نه خمینی

-- ابراهیم ملکی ، Dec 12, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)