تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

آلمان به قربانیان افغان غرامت می‌پرازد

منابعی در وزارت دفاع آلمان اعلام کرده‌اند که این کشور سه میلیون یورو به عنوان غرامت به خانواده‌های شماری از غیرنظامیان که در بمباران هوایی در شمال افغانستان جان باخته‌اند، پرداخت می‌کند.

بنابر اظهارات مقامات افغان، ماه سپتامبر سال جاری و در پی تقاضای یک فرمانده آلمانی، هواپیماهای ناتو، دو نفتکش این سازمان که توسط طالبان ربوده شده بود را بمباران کردند که درنتیجه آن، بیش از ۳۰ غیرنظامی جان باختند.

دست‌کم ۷۰ تن از شورشیان طالبان نیز در این حمله کشته شدند.

باوجود ادعاهای مختلفی مبنی بر جان باختن ده‌ها غیرنظامی، تا کنون مشخص نشده که دولت فدرال آلمان جان باختن چه تعداد از غیرنظامیان را پذیرفته است. اما گفته می‌شود یک آلمانی افغانی‌تبار بنام «کریم پوپل» به نمایندگی از ۷۸ تن از بازماندگان قربانیان، در حال مذاکره با دولت آلمان است.

پیش ازاین سه مقام ارشد آلمانی به دلیل آنچه که ارائه نکردن اطلاعات لازم در مورد بمباران ولایت قندوز اعلام شده بود، از مقام‌ خود استعفا دادند.

این نخستین بار است که مقام‌های ارشد نظامی غربی، به خاطر جان باختن غیرنظامیان در افغانستان، از مقامشان کناره‌گیری می‌کنند.

وزیر دفاع آلمان از پارلمان این کشورخواسته است تا حد امکان، از عملیات ارتش این کشور در افغانستان حمایت کرده و چگونگی خروج سربازان آنها از افغانستان را روشن کند.

آلمان در حال حاضر، ۴۵۰۰ سرباز در افغانستان دارد که بیشتر در شمال این کشور مستقر هستند. تاکنون ۳۶ سرباز این کشور در افغانستان، کشته و دست‌کم ۱۲۶ نفر زخمی شده‌اند.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)