تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

هشدار دادستان ایران به خانواده‌های معترضان

دادستان کل کشور با تهدید خانواده‌‌های معترضان و «جعلی» خواندن اظهارات مهدی کروبی، خواستار احضار مهدی هاشمی به دادگاه شد.

غلامحسین محسنی اژه‌ای، امروز سه‌شنبه در یک کنفرانس خبری، به خانواده‌های معترضان به نتیجه انتخابات هشدار داد مراقب فرزندان خود باشند، چرا که در صورت دستگیری، «خانواده‌ها حق گله» ندارند.

آقای اژه‌ای گفته که تحمل «مردم» در خصوص «اغتشاش‌ها» به پایان رسیده است و دستگاه قضایی نیز از این پس «مهلت» نخواهد داد «عده‌ای هر روز نظم عمومی را بر هم زده و به اموال عمومی و دولتی آسیب بزنند.»


دادستان کل کشور اظهار داشت که در حوادث پس از انتخابات، قوه قضائیه در برخورد با متخلفان، «خویشتنداری» کرده است، اما «از امروز به بعد این کار را نخواهیم کرد.»

وی در عین حال ادعا کرد که نیرو‌های امنیتی و انتظامی در برخورد با معترضان به منظور مشخص شدن «خط دشمن»، خویشتنداری کرده‌اند.

‌اژه‌ای باردیگر با «جعلی» خواندن اسناد و مدارک مهدی کروبی، وی را متهم کرد که با واسطه و به صورت مخفیانه با یکی از شاهدان خود که مدعی ناپدید شدن وی است، ارتباط دارد

به گفته دادستان کل کشور، با مشخص شدن مرزها و شناسایی قانون‌شکنان، جمهوری اسلامی از این پس با «هر کس که بر خلاف حقوق، امنیت و نظم جامعه حرکت کرده و آن را بر هم بزنند، به شدت برخورد» خواهد کرد.

در ایران شش ماه است که اعتراض‌ها به نتیجه انتخابات ادامه دارد و طی این مدت، بنابر اعلام مقام‌های رسمی، ۳۲ تن کشته و صد‌ها نفر دیگر زخمی شده‌اند. بیش از چهار هزار نفر نیز دستگیر شده‌اند که تعداد زیادی از آنها پس از مدتی آزاد شدند.

برخورد‌های خشونت‌بار دولتی با معترضان در ایران، واکنش‌های بسیاری در جهان داشته است. بسیاری از کشور‌های غربی، نهاد‌های مدافع حقوق بشر و فعالان سیاسی و مدنی، با انتقاد از این برخورد‌ها خواستار پایان دادن به این خشونت‌ها شده‌اند.

دادستان کل کشور می‌گوید که در حوادث پس از انتخابات، قوه قضائیه در برخورد با متخلفان، «خویشتنداری» کرده است، اما «از امروز به بعد این کار را نخواهیم کرد»

در جریان حوادث پس از انتخابات ایران همچنین گزارش شده که به برخی از دختران و پسران بازداشت شده در بازداشتگاه‌ها تجاوز شده است.

مهدی کروبی دبیرکل حزب اعتماد ملی و یکی از نامزد‌های معترض به نتیجه انتخابات نخستین کسی بود که خبر تجاوز به بازداشت‌شدگان را منتشر کرد.

آقای محسنی‌اژه‌ای در کنفرانس مطبوعاتی خود باردیگر با «جعلی» خواندن اسناد و مدارک مهدی کروبی، وی را متهم کرد که با واسطه و به صورت مخفیانه با یکی از شاهدان خود که مدعی ناپدید شدن وی است، ارتباط دارد.

دادستان کل کشور اظهار داشته که شاهد موردنظر آقای کروبی، در «دسترس» نیست.

تقاضای احضار مهدی هاشمی
غلامحسین محسنی اژه‌ای در بخش دیگری از اظهارات خود، از دادستانی تهران خواست که به موضوع اتهامات مهدی هاشمی رسیدگی و او را احضار کند.

آقای اژه‌ای گفت که «نباید جایگاه‌ها مانع از رسیدگی به اتهامات افراد شود و تفاوتی نمی‌کند که کسی که اتهام متوجه اوست، پسر آقای هاشمی رفسنجانی است یا خیر.»

وی اضافه کرد: «اگر ثابت شد اتهامی متوجه وی(مهدی هاشمی) است، او باید مجازات شود و حتی مجازاتش باید شدیدتر از مردم عادی باشد، اما اگر اتهامی محرز نیست و متوجه وی نیست، آن را نیز سریع‌تر اعلام کنند.»

«اگر من قاضی باشم و اتهامی در مورد مهدی هاشمی ثابت شود، او را شدیدتر از دیگران مجازات می‌کنم»

وی در ادامه از نهاد‌های انتظامی و امنیتی کشور خواست اگر مدرکی دراین زمینه دارند، به دادستانی ارائه کنند تا تکلیف این پرونده هرچه زودتر مشخص شود.

محسنی اژه‌ای درعین حال اظهار داشت: «اگر من قاضی باشم و اتهامی در مورد مهدی هاشمی ثابت شود، او را شدیدتر از دیگران مجازات می‌کنم.»

مهدی هاشمی، فرزند اکبر هاشمی رفسنجانی از سوی برخی دستگیرشدگان حوادث پس از انتخابات با اتهاماتی مواجه شده است.

وی در حال حاضر در لندن به سر می‌برد و اکبر هاشمی رفسنجانی گفته که هر زمان لازم باشد برای دفاع از خود به ایران بازخواهد گشت.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

درود بر شما
آقای اژه‌ای شتاب عجیبی برای درج نام خود در لیست جلادان دارند. تاریخ ایران و وجدان آگاه این مرز و بوم پیکر پوسیده ی کاخ ستم شما را آجر به آجر در خواهد نوردید. به امید آن روز .

-- Reza ، Dec 8, 2009

امیدوارم رأفت اسلامی این اژه ای ها، احمدی نژادها و ملاعمرها شامل حال همه باورمندان به اسلام بشود.

-- رها ، Dec 8, 2009

اژه ای

حواست جمع باشد تاریخ ورق میخورد

روزگار سیاه شما نزدیک است

-- حامد ، Dec 8, 2009

جناب اژه ای! تحمل مردم از دیدن چهره ی منحوس شما به پایان رسیده آدمکشهای وحشی.

-- رضا ، Dec 8, 2009

شما زحمت بکش بشین تا فالتو بگیرن!!! و انرژی درمانیت کنن
کمتر هم بخور خواب بد نبینی

-- بدون نام ، Dec 8, 2009

به قول کارتونیستها خویشتن داریتو بخورم اقای اژهای

-- ناصر.ن ، Dec 8, 2009

تو اگه عرضه داري وظيفه اصلي خودتو انجام بده ، هر كي هر غلطي مي خواد تو اين مملكت مي كنه به روي خودتون نميارين حالا گير دادي به جووناي مردم هرروز يه حرفي مي زني

-- بدون نام ، Dec 8, 2009

پدرجان،
مثلاً بفرمائید چکار خواهد نمود؟ یعنی چه می توانستید که بکنید و نکرده اید؟
جناب اژه ای، عامل اجرایی اعدام پنج هزار زندانی طی سه هفته در دهۀ شصت، آمر قتل های زنجیره ای دهۀ هفتاد، عامل زندانی کردن، محاکمه و شکنجۀ شهرداران در سال هفتاد و شش به واسطة انتقام از پیروزی محمد خاتمی، وزیر اطلاعات کوتولۀ سیاسی یعنی منفورترین دولت تاریخ ایران، عامل سرکوب های اطلاعاتی – امنیتی پس از کودتای بیست و دوم خرداد هشتاد و هشت، جنابعالی چنان به مجموعۀ خصائص و شاخصه های نفرت انگیز و جنایت آمیز تاریخ بشریت، مزین هستید که به سادگی به عنوان متهم ردیف دوم (پس از جناب خامنه ای – رهبر کودتا) جنایت علیه بشیریت تحت تقیب تشریف دارید.
شما شایسته تر آن است در پی سوراخی جهت اختفا باشد، تا رجز خوانی های تکراری پس از انتخابات که بیشتر خنده دار است تا وحشت آور.
شما به زودی به اتهام جنایت علیه بشیریت مورد محاکمه دادگاه بین المللی قرار خواهید گرفت، و این تازه آغاز ماجراست...

-- زوربای یونانی ، Dec 8, 2009

این حلال‌زاده همان دیویست که سعید امامی را دشنه به دست به دنبال فروهرها فرستاد، نوبت او هم بزودی...

-- عین‌الله ، Dec 8, 2009

اسم ایشان را باید به محسنی اژده هایی تصحیح کرد! بدجور یاوه های آتشین سر میدهد!

-- تگار ، Dec 9, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)