تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۳۸۸ • چاپ کنید    
احمد خاتمی غرب را تهدید کرد:

«سوخت ندهید، خودمان تولید می‌کنیم»

احمد خاتمی خطیب نماز عید قربان، کشور‌های غربی را تهدید کرد در صورتی که سوخت مورد نیاز ایران را تامین نکنند، تهران اقدام به تولید آن خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری دولتی ایرنا، آقای خاتمی همچنین گفت که اگر سوخت ایران تامین نشود، جمهوری اسلامی از راه‌های دیگری با کشور‌های غربی «مقابله» خواهد کرد.

محمد البرادعی، دبیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و غرب، پیشنهاد ایران مبنی بر مبادله همزمان سوخت در تهران را رد کرده‌اند.


براساس پیشنهاد آقای البرادعی، قرار بود ایران سوخت مورد نیاز رآکتور تحقیقاتی تهران (اورانیوم با غنای ۲۰ درصد) را در ازای تحویل ۱۲۰۰ کیلوگرم اورانیوم با غنای ۳.۵ درصد، از روسیه دریافت کند.

ایران اعلام کرده تنها در صورتی که این مبادله در خاک این کشور انجام شود، حاضر به پذیرش این پیشنهاد آژانس است.

شورای حکام آژانس در واکنش به این پیشنهاد ایران، روز گذشته با صدور قطعنامه‌ای، از مقام‌های جمهوری اسلامی خواست ضمن همکاری با آژانس، ساخت و ساز تاسیاست اتمی «فردو» را نیز متوقف کنند.

خطیب نماز عید قربان افزود که ایران با «فشار‌ها و تطمیع‌ها» عقب‌نشینی نخواهد کرد و همچنان به فعالیت‌های هسته‌ای خود ادامه خواهد داد

مقام‌های تهران نیز اعلام کرده‌اند که حتی «یک کلمه» از قطعنامه روز گذشته آژانس را اجرا نخواهند کرد.

به گفته احمد خاتمی، قطعنامه اخیر شورای حکام علیه تهران، «قبل از اینکه علیه ایران باشد، علیه خود آژانس و شورای حکام است» که این مسئله باعث از دست رفتن «حیثیت» آن شده است.

خطیب نماز عید قربان افزود که ایران با «فشار‌ها و تطمیع‌ها» عقب‌نشینی نخواهد کرد و همچنان به فعالیت‌های هسته‌ای خود ادامه خواهد داد.

تصویب قطعنامه آژانس علیه ایران، احتمال برقراری دور جدید تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی را افزایش داده است.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

تو برو مهر و تربت از پیکر پوسیدها تولید کن، شمع تولید کن، کفن تولید کن ترا چه به سوخت هسته ای که غرب آنرا پیدا کرده ساخته، راستی جنتی کجاست، از ترس مردم قایمش کرده اید، شاید هم رفته توی چاه جمکران با امام عج محاسقه می کند! و محاسقه یعنی جدل فیزیکی! و آن یزدی چه، نکند همه ی اینها کم کم کردانیزه شوند!
...
زنده باد جمهوری ایرانی

-- بدون نام ، Nov 28, 2009

به این ...نادان باید گفت اگر توانایی تولید سوخت را دارید چرا تا حالا این کار را نکرده اید و از خارج وارد می کنیید؟؟؟

-- بدون نام ، Nov 28, 2009

ای وای که چه روزگاری بر سر ما آمده است این ...رجال روزگار ما شده اند و سکان رهبری را را بدست گرفته اند. باید گفت ای... اگر توان تولید داری چرا پس وارد می کنی؟ دیگر بسیجی ها هم گول شما را نمی خوردند و مجبورید با هزینه های گزاف اجیرشان کنید. به امید روزی که دیگر مجبور نباشیم وقتمان را با چرندیات شما هم سر کنیم و هزیان های امثال تو را انتقاد کنیم. آن روز است که روز غلبه نور بر روشنایی و خرد بر حهل است.

-- داریوش ، Nov 28, 2009

من جداً به همه توصیه میکنم متن خطبه های نماز جمعه آقای خاتمی رو بخونند. به نظر من، ایشون مواضع رژیم رو به صورت بی پرده و کاملاً مستقیم و رک بیان میکنند.
همونطوری که پیشتر در مورد سرکوب معترضان حرف زندن و از هفته بعد شاهد عملی شدن مو به موی حرفهاشون بودیم.

-- بهرام ، Nov 28, 2009

آخه تورو خدا قدرت تحلیل این برادر‌ها یا خواهر‌هایی‌ که نظر دادن رو نگاه کنید "اگه میتونید چرا تا‌حالا نساختید، چرا وارد می‌کنید؟" بابا آدم این نظر هارو می‌خونه میفهمه ملت در عین نادانی چه اعتماد به نفسی‌ دارن!

-- بدون نام ، Nov 28, 2009

پدرجان،
تواید سوخت هسته ای و اصولاً مابحث انرژی که مثل کودتا کردن، آدم کشتن در خیابان، اسیر مثله کردن در زندان نیست که نیازمند وقاحت و وحشیگری و درنده خویی باشد!! این امر نیازمند دانش و سواد است که اساساً تو، رهبر کودتا، رئیس دولت کوتوله سیاسی، و مابقی آدم کشهای حکومت از آن بهره ای ندارید!

-- زوربای یونانی ، Nov 28, 2009

ایران نباید به هیچکس از جمله ترکیه اعتماد کند. بنظر می آید که ترکیه برای قاپیدن جایگاه ایران که همیشه در تاریخ قدرت منطقه بوده است سعی دارد با عرضه کردن خود بعنوان کار چاق کن منطقه بنفع آمریکا موقعیت ویژه های برای خود کسب کند. ایران نباید دوباره گول غرب و صهیونیسم و نوکرانش را بخورد. ...

-- بدون نام ، Nov 28, 2009

زوربای یونانی گرامی،
با نظرت موافقم. ولی فکر نمیکنی کار برد کلمات «پدر جان» در خطاب کردن این موجودات ارزش معنی اصلی این دو واژه را تا حد زیادی تقلیل میده، حتی اگر در قالب طعنه باشه که هست؟
در ضمن، خود مطلب ارزش هیچ نوع انتقادی رو نداره.

-- رفیق زباندوست ، Nov 29, 2009

....دريغ از مملكتي كه با امثال شيخ سهروردي و علامه طباطبائي و.. ميشناختنش كارش به روزي افتاده كه خطيب نماز جمعش يه همچين عتيقه اي باشه ...هزاران دريغ و درد...!!!

-- مبينا ، Nov 30, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)