تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۳۸۸ • چاپ کنید    
آیت‌الله خامنه‌ای:

خامنه‌ای: اختلافات جزئی کنار گذاشته شود

آیت‌‌الله علی خامنه‌ای از کسانی که به گفته وی، بدنبال «مصالح» کشور هستند، خواست از «اختلاف‌های جزئی و غیر اصولی» صرف‌نظر کنند.

در ایران بیش از پنج ماه است که اعتراض‌ها به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ادامه دارد و در این مدت ده‌ها تن در اثر خشونت‌های دولتی کشته و صد‌ها تن دیگر زخمی شده‌اند.

در این مدت همچنین، بیش از چهار هزار نفر دستگیر شده‌اند که بسیاری از فعالان سیاسی و مدنی اصلاح‌طلب نیز در میان آنها دیده می‌شوند.


آن‌طور که رسانه‌های اصلاح‌طلب گزارش کرده‌اند، دستگیرشدگان تحت «شکنجه»، مجبور به اعترافاتی درباره صحت نتیجه انتخابات شده‌اند.

آقای خامنه‌ای امروز چهارشنبه در جمع بسیجیان، باردیگر با انتقاد از ادامه اعتراض‌ها به نتیجه انتخابات، از مردم و جریان‌های سیاسی خواست که در مقابل افراد «معدودی» که به گفته وی، «مخالف اصل انقلاب و استقلال» کشور هستند، ایستادگی کنند.

رهبر جمهوری اسلامی بدون اشاره به نام فرد یا جریان خاصی گفت که «عناصر خودفروخته» سعی کردند با ایجاد «تردید» در انتخابات، دل‌های مردم را نسبت به یکدیگر و مسئولان نظام، «چرکین» کنند که به نتیجه نرسیدند.

رهبر جمهوری اسلامی گفت که «عناصر خودفروخته» سعی کردند با ایجاد «تردید» در انتخابات، دل‌های مردم را نسبت به یکدیگر و مسئولان نظام، «چرکین» کنند که به نتیجه نرسیدند

وی افزود که این افراد قصد دارند کشور را به «آمریکا و استکبار» تقدیم کنند و از مردم خواست که با «بصیرت، صحنه‌گردان اصلی قضایا و عناصر خائن و بدخواه» را شناسایی کنند.

آقای خامنه‌ای در بخش دیگری از اظهارات خود از عملکرد برخی مطبوعات و رسانه‌ها که به گفته وی بدنبال ایجاد «اختلاف، بدبینی و شایعه‌سازی» هستند، انتقاد کرد و افزود: «این‌گونه کارها در جهت خواست دشمن است.»

او اظهار داشت که سران قوا و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، کسانی هستند که «زمام کشور را بدست دارند و مردم باید به آنها اعتماد و حسن ظن داشته باشند.»

رهبر جمهوری اسلامی همچنین اظهار داشت «نمی‌شود هر فردی را به دلیل یک خطا منافق نامید و همچنین نمی‌توان هر فردی را بدلیل اختلاف نظر و دیدگاه، ضدولایت فقیه خواند.»

آقای خامنه‌ای افزود که افرادی قصد دارند کشور را به «آمریکا و استکبار» تقدیم کنند و از مردم خواست که با «بصیرت، صحنه‌گردان اصلی قضایا و عناصر خائن و بدخواه» را شناسایی کنند

وی گفت: «نباید با برخی اظهارات و حرف‌ها فضا را به گونه‌ای مغشوش کرد که مردم سردرگم و نسبت به یکدیگر و نسبت به نخبگان و مسئولان بدبین شوند.»

آقای خامنه‌ای نخستین کسی بود که یک روز پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، با اعلام پیروزی محمود احمدی‌نژاد از نامزد‌ها و احزاب سیاسی خواست نتیجه انتخابات را بپذیرند.

با گذشت بیش از پنج ماه از خواسته رهبر جمهوری اسلامی، اعتراض مهدی کروبی و میرحسین موسوی دو نامزد رقیب احمدی‌نژاد و هواداران آنها همچنان ادامه دارد.

آنها اعلام کرده‌اند که دولت احمدی‌نژاد را «مشروع» نمی‌دانند و در چارچوب قانون با آن «مبارزه» خواهند کرد.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

پدرجان،
خیر جناب رهبر کودتا، اساساً این اختلافات جزئی نیست بلکه بسیار هم کلی است و شامل جنابعالی به عنوان رهبر کودتا، جناب کوتوله سیاسی به عنوان رئیس دولت کودتا، و تمامی ابواب جمعی شما در قوه مجریه، قضائیه، و مقننه و نیز کل نیروی های مسلح می شود.
ملاحظه می فرمائید که موضوع اصلاً جزئی نیست! بحث رفتن شماست و این تازه آغاز بازی است...

-- زوربای یونانی ، Nov 25, 2009

کدام انسان واقعی‌ می‌‌تواند با تو... پس از این همه جنایت بیعت کند؟ خون پاک فرزندان بیگناه این کشور هنوز خشک نشده.

-- ستاره ت ، Nov 25, 2009

خوشحالم که در بین جملات این شخص آثاری از ترس و ناتوانی عمیق میبینم. تقلاهای آخر بخوبی هویداست.

-- برگ برنده ، Nov 25, 2009

آیت‌الله خامنه‌ای:
اختلافات جزئی کنار گذاشته شود!
بجان شما اختلافات خیلی عمیق تر از انیست که فکر میکنی! و تا وقتیکه جنابعالی از تخت سلطانی کله پا نشدی اختلافات شدیدتر خواهد شد! وبعد از ان خدا بیامرزد ولایت فقیه را البته برای همیشه!
موسی

-- بدون نام ، Nov 25, 2009

از خودتان شروع كنيد. از مردم بابت اين همه خشونت آشكار و ثبت شده عذرخواهي كنيد. رآي مردم را به آنها بازگردانيد، انتخابات تقلبي را باطل كنيد. زندانيان سياسي را بدون شرط آزاد كنيد و از خانواده‌هاي شهداي جنبش سبز دلجويي و اجازه دادخواهي را به آسيب ديدگان بدهيد. صدا و سيما كذاب را ملي اعلام كنيد و دست از آزار دگرانديشان ايراني برداريد. كردها را اعدام نكنيد. بلوچها را تهديد نكنيد، دانشجويان را تهديد، محروم و زنداني نكنيد. اجازه خدمت به ايران را به نخبگان و شايستگان آزاده ايراني بدهيد. سهميه‌هاي اساتيد و دانشجويان بسيجي كم سواد را برداريد و اجازه دهيد آنها نيز مانند ساير ايرانيان مردانه و شرافتمندانه درس بخوانند. نيروهاي نظامي بسيجي را از دانشگاهها بيرون كنيد. لباس شخصي‌ها را به ملت معرفي و در برابر عدالت مجازات نماييد. و ... آيا مي‌توانيد دست از همه منويات خود برداريد. تاريخ نشان داده است با ملت نجيب ايران صادق نبوده‌اييد. اين حرفها نيز از سر ضعف و ناشي از به خطر افتادن موقعيت نامشروعتان است. آقاي رهبر ملت ايران ديگر خر نمي‌شود. چطور كشتار مردم را اختلافات كوچك مي‌نامي. چطور دزديدن امانت مردم و خيانت به امانت مردم را جزئي مي‌شماري. نه نه نه ما ديگر فريب نمي‌خوريم؟!

-- پايدار ، Nov 25, 2009

این مرد چقدر اظهارات سخیف و احمقانه خود را هی تکرار می کند.

-- بدون نام ، Nov 25, 2009

از سخنان کینه توز انه آقای خامنه ای، این عقل کل ،این امام عادل!!! انوشیروان خشکش زد.شتر غلاف کرد .خرخندید.گل خرزهره دیگر نروئید ودیوانه عاقل شد.

-- نادره ، Nov 25, 2009

«بی آن‌که بدانی حرف زده‌ای
بی‌آن‌که بدانی زنده بوده‌ای
بی‌آن‌که بدانی مُرده‌ای

ساعت را بپرس کمکت می‌کند
از هوا حرف بزن کمکت می‌کند
نام مادرت را به یاد بیاور
شکل و تصویر کسی را

سریع! از چیز کوچکی آغاز کن
مثلا رنگ‌ها مثلا رنگ زرد
سبز، اسم چند نوع درخت

به مغزی که نیست فشار بیاور
فصل‌ها را، مثلا برف
سریع باش، سریع
چیزی برای بودنت پیدا کن، دُور بردار
ممکن است بقیه چیزها یادت بیاید
سریع! وگرنه
واقعا
به مرگت
عادت، کرده‌ای.»

شهرام شیدایی

-- کاوه ، Nov 25, 2009

با سلام : به این حرفها نیست . این رشته سر دراز دارد. و روزی به طناب ضخیمی تبدیل خواهد شد . و برگردن آنها خواهد افتاد .چون صدام.

-- ahmad ، Nov 25, 2009

.... مرد با باتوم و چوب جارو و با آلت جنسی مقدس پاسداران و بسیجیان ولایت و هم با آلات جنسیه و قتاله برادران لبنانی و فلسطینی به خواهران برادران و دختران و پسر ان ما تجاوز کرده و آنها را زیر این تجاوز شهید کرده حالا حرف مفت از اختلافات جزیی می زند! این .... آمده تا دامی دیگر بگسترد!
تو باید سرخاب و سفیداب بمالی و با چادر مبدل از ایران فرار کنی حتما اسراییل ترا با آغوش باز خواهد پذیرفت!...
بزودی بامداد خمار تو... فرا خواهد رسید. باش تا صبح دولتت بدمد، کین هنوز از بجاه چاه جمکران است!

-- بدون نام ، Nov 25, 2009

یاد یکی از سخنرانیهای رهبر حزب راست افراطی فرانسه افتادم که مرگ ٦ میلیون یهودی را در کوره های ادم سوزی یک اتفاق جزیی جنگ دوم جهانی خوانده بود و در چند دادگاه محکوم شد.
حال این سید علی سی سال استبداد و کشت و کشتار و تجاوز و نابودی اجتماعی و اقصادی کشور را اختلافات جزیی میخواند. این اقا باید جوابگوی این جنایات باشد و ای کاش به جای اراجیف گویی لااقل صدای مردم را میشنید / هر چند که دیر شده خیلی دیر شده.

-- Nam ، Nov 25, 2009

آدم نبايد تا وقتی که فوت شود چرت و پرت بگويد، ميشود بازگشت، برگرد جناب رهبر الکی.

-- قلدنگ ، Nov 26, 2009

منظور آقا اختلاف بین راستگرایان افراطی و اصولگرایان است ایشان اصلا اصلاح طلبان و ملّت سبز را آدم حساب نمیکنند و ۲-۳ تا روزنامه دیگر ا هم تعطیل میکنند که خیالشان راحت شود

-- ali ، Nov 26, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)