تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۳۸۸ • چاپ کنید    
هشدار موسوی به فرماندهان بسیج:

مردم بترسند، نمی‌توان از کشور دفاع کرد

میرحسین موسوی به فرماندهان بسیج هشدار داد اگر مردم از اقدامات «سرکوب‌گرایانه»‌ آنها بترسند، «پای قدرت‌ها به مرزهای» ایران باز می‌شود و در آن زمان نمی‌توان با «اسباب‌بازی‌های جنگی از تمامیت کشور» حفاظت کرد.

آقای موسوی در پانزدهمین بیانیه خود پس از انتخابات که امروز چهارشنبه منتشر کرده است، اعلام کرد که اگر شجاعت ملت ایران «خدشه‌دار» شود و بیگانگان در دلاوری و استواری آنها «تردید» کنند، «خواب‌های سی‌ساله» تعبیر خواهد شد.

بیانیه میرحسین موسوی در آستانه سی‌امین سالگرد تاسیس بسیج مستضعان به دستور آیت‌الله روح‌الله خمینی صادر شده است.


این بیانیه همچنین در شرایطی صادر شده که در ایران برای دفاع در برابر حمله احتمالی به تاسیسات هسته‌ای جمهوری اسلامی، رزمایشی هوایی در جریان است.

نخست وزیر پیشین ایران در بیانیه خود آورده که «اقلیت اقتدارطلب» به نیرو‌های بسیج، لباس‌های «مخوف» می‌پوشانند تا هم‌وطنان خود را «مرعوب» کنند و فکر نمی‌کنند با این «رفتارهای کوته‌بینانه، چگونه امنیت ملی کشور را در معرض خطر قرار می‌دهند.»

موسوی خطاب به مردم گفته که در حال حاضر، «ضرورتی، حتی به مراتب مهم‌تر از آرمان‌های جنبش سبز، ما را مجبور می‌کند که اجازه ندهیم کسی در ترسیدن ما طمع کند.»

موسوی می‌گوید که «اقلیت اقتدارطلب» به نیرو‌های بسیج، لباس‌های «مخوف» می‌پوشانند تا هم‌وطنان خود را «مرعوب» کنند

او افزوده: «بدانیم که بالاتر از سیاهی رنگی نیست. ترساندن، آخرین تیر ترکش است.»

این نامزد معترض به نتیجه انتخابات در بیانیه خود آورده است: «نسل جدیدی که بسیجی نامیده می‌شود، امروز در بوته تاریک‌ترین شبهه‌ها و فتنه‌ها قرار دارد.»

متن کامل بیانیه

در حوادث پس از انتخابات ایران، نیرو‌های بسیج و لباس شخصی‌ها به همراه پلیس در «سرکوب» معترضان نقش مهمی داشته‌اند.

«ضرورتی، حتی به مراتب مهم‌تر از آرمان‌های جنبش سبز، ما را مجبور می‌کند که اجازه ندهیم کسی در ترسیدن ما طمع کند»

فرماندهان سپاه پاسداران اعلام کرده‌اند که پس از انتخابات، مسئولیت امنیت شهر تهران به مدت دو ماه در اختیار این نیرو بوده است.

نخست وزیر پیشین ایران با انتقاد از رفتار‌های خشونت‌بار بسیج با معترضان به نتیجه انتخابات، گفته که «اقلیت اقتدارطلب»، بسیج را «ماشینی سرکوبگر» می‌‌خواهد برای «زدن و گرفتن و آزار و حتی قتل انسان‌هایی که تنها جرمشان، دعوت به دادگری است.»

آقای موسوی در بخش دیگری از بیانیه خود با اشاره به راه‌اندازی سازمان جدیدی به نام «بسیج مستضعفین» اظهار داشته که این سازمانی «بی‌نیت» است که «بفرموده، چشمانش را می‌بندد و دست ‌و پای خواهران و برادرانش را می‌شکند.»

موسوی در بیانیه خود آورده است: «نسل جدیدی که بسیجی نامیده می‌شود، امروز در بوته تاریک‌ترین شبهه‌ها و فتنه‌ها قرار دارد»

رئیس فرهنگستان هنر در بیانیه خود با «برادر» خطاب کردن نیرو‌های بسیج، از آنها پرسیده است «چرا باید چهره‌ای که با زحمات گذشتگان شما پدید آمد، به کدورت‌ها آلوده گردد؟ شما خود با مردمید و از مردمید.»

او از نیرو‌های بسیج پرسیده که «کدام زشتی در نام‌هایی چون آزادی وجود دارد که وقتی بر زبان می‌آید، قلب بعضی(بسیجی‌ها) را مشمئز می‌کند، گویی که نام بزرگترین گناهان باشد؟»

موسوی افزوده که بسیجی که آیت‌الله خمینی می‌خواست در مقابل «ملت قرار نمی‌گرفت» و «ابزاری برای قدرت حاکمان» نبود.

موسوی با اشاره به راه‌اندازی سازمان جدیدی به نام «بسیج مستضعفین» اظهار داشته که این سازمانی «بی‌نیت» است که «بفرموده، چشمانش را می‌بندد و دست ‌و پای خواهران و برادرانش را می‌شکند»

او یاد‌آور شده که در جمهوری اسلامی، قرار نبود «بسیج جیره‌خوار دولت شود و به ازای دستگیر کردن مردم در اجتماعات، پاداش سرانه بگیرد» و از اینکه این نیرو تا حد یک حزب سیاسی «تنزل» کرده، متاسف است.

این نامزد معترض به نتیجه انتخابات همچنین تاکید کرده که «قرار نبود بسیج به دستگاهی تبدیل شود که اختیار انتخاب و آزادی رای را از مردم بستاند.»

نیروی‌های نظامی در ایران حق دخالت در مسائل سیاسی و انتخاباتی را ندارند، اما فرماندهان سپاه اعلام کرده‌اند که آنها وظیفه دارند از آرمان‌های انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی پاسداری کنند.

پیش از انتخابات ریاست جمهوری، برخی از رهبران و احزاب اصلاح‌طلب نسبت به دخالت سپاه و بسیج در سیاست و انتخابات هشدار داده بودند، اما فرماندهان سپاه گفته‌اند که آن بخش از نیرو‌های بسیج که در استخدام سپاه نیستند، می‌توانند فعالیت سیاسی داشته باشند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

راست میگه ایشون. چون اگر جنگ بشه هیچ کسی ندارید که بفرستین جبهه کشته بشه. آقا زاده های خودتون که همه کانادا و آمریکا هستند. آقای موسوی احسنت به شما. ولی نگران نباشید. چون مشابه جنگ ایران و عراق مردم رو به زور می گیرن می برن جبهه.

-- بدون نام ، Nov 25, 2009

من هوادار بنی صدر نیستم. به بسیاری از کارهایش هم انتقاد دارم. اما همین حرف موسوی را چند روز پیش بنی صدر بشکل مستدل تری مطرح کرد. گفت اگر مردم توی خیابانها و جنبش نباشند خطر حمله ی خارجی بیشتر است. این حرف را شما که چاپ نکردید. اگر هم می کردید به چند آدم بی ادب اجازه می دادید که مثلن کامنت بگذارند و هر چرندی را نثار بنی صدر بکنند.

-- ali ، Nov 25, 2009

سلام به تمام ايرانيها
آقاي موسوي من هم جزو مردم ام ديگه پس مي خوام از شما چند سوال كنم
شما گفتيد بسيجيها كه من ميگم همه مردم نگاه كنن و ببينن اگه كسي دروغ ميگه به هيچ وجه از او حمايت نكنن به خاط مشخص شدن دروغ گو من حالا از شما سوال دارم اگه البته من هم كه طرفدار شما نيستم جزو مردم حساب بشم
از 22خردادبيش از چهار ماه ميگذره و هر چند بگوييم صدا و سيما در اختيار شما نيست ولي هم سايت ها و هم روزنامه هاي زيادي هستند كه شما كه در پي شفاف سازي هستيد مي توانيد سوالات قشري كه به گفته شما فريب احمدي نژاد را خوردند مي توانيد پاسخ دهيد.
1- شما و آقاي كروبي در اكثر و نزديك به تمام صندوق ها(50هزار صندوق و 45هزار ناظرشماو 15هزار ناظركروبي)حضور داشته اندچگونه تمام نمايندگان شما ها صحت صندوق ها را تاييد كردهاند؟
2-گوييم كه در جمع آرا تقلب رخ داده آيا با اينكه وزارت كشور تفكيك آرا را صندوق به صندوق اعلام كردنمي توانستيد به راحتي اين اختلاف يازده ميليوني را آشكاركنيد؟
3-شما گفته ايد كه تقلب قبل از 22خرداد هم بوده است،پس چطور شما ابطال انتخابات را بعد از 22خرداد مي خواهيد و اصلا چرا در انتخاباتي كه مي دانستيد تقلب انجام شده است شركت كرديد
4-شما هدفتان را اجراي قانون اساسي اعلام كرديد،آيا شوراي نگهبان جزو قانون اساسي نيست. بالاخره يا قانون اساسي را قبول داريد و يا نداريد كه اگر نداريد چرا در اين حكومت كه قانون اساسيش را قبول نداريدنامزد رياست جمهوري شده ايد؟
5-شما و دوستانتان به نظرسنجي اشاره كرديد،من دانشجوي بيكار بيش از پانزده سايت رسمي نظر سنجي خارجياعم از آمريكايي و غير آمريكايي را سرزده امكه اگه بخواهيد به وبلاگم بياييد تا تمام ريز آدرس را به شما بدهم،چرا در همه آنها احمدي نژاد با اختلاف فاحش از شما جلو است؟شما آمارتان را از كجا گرفته ايد بگوييد تا بدانيم؟
6- خانم شما يكي از دلايل ايجاد تقلب را راي زياد احمدي نژاد در آزربايجان و لرستان مي داند، امااولا كه شما در آذربايجان راي بالاتري آورديدو ثانيا اگر در ايران بحث بر قوميت بود كه ايران هم اكنون به صد تكه ترك و لر و كردو سيستاني و بلوچ و گيلكي و... تبديل شده بود.
7- شما داعيه خط امام را داريد آيا اين كلام امام نبود كه هنگامي كه دشمن و غرب از شما تعريف كرد احساس خطر كنيدآيا شما فقط نشان خط امام را مي خواهيد؟
8- من مصاحبه شما را در سال65 با خبرگزاري جمهوري اسلامي خواندم شما گفته بوديد با نظارت شوراي نگهبان و مردم دولت نمي تواند در انتخابات دخالت كند ، اما حالا چه اتفاقي افتاده كه شما داعيه تقلب 12 ميليوني را در جلوي ديد مردم و با همكاري شوراي نگهبان مطرح مي كنيد؟
9- ولايت فقيه هم جزو قانون اساسي ما است و بنابر اين شما اگر از شرع آن صرفنظر كنيد نمي توانيد از محدوده قانوني آن صرفنظر كنيد مگر اينكه به اين قانون اساسي اعتقاد و التزام نداشته باشيد كه باز هم چرا نامزد ي را در اين حكومت اختيار كرده ايد؟و اگر داشته باشيد كه ايشان حرف آخر را زدند؟
من از تمام خوانندگان عزيز مي خواهم تا اين سوالات و چندين سوال ديگر را براي من روشن نمايند تا اگر فريب خورده ام باز گردم و اگر فريب نخوردهام دروغگو را بشناسم
به اميد بازتاب اين مطلب

-- salaam-irani.blogfa.com ، Nov 26, 2009

بسيج اكنون مدافع سلطان جائر و مواجب بگير آن شده است. از آن بسيجي‌هايي كه از ايران دفاع كردند اثري نمانده است. اينها بسيج نيستند مزدوراني هستند كه پول مي‌گيرن و مي‌ايستند.

-- بدون نام ، Nov 26, 2009

آقاي موسوي بايد خيلي آزاد انديش بود تا به يك ملت آزاد فكر كرد و دوباره در دام توهمات بر آمده از اين سي سال استبداد ولايت فقيه تحت هر عنوان نيفتاد. خود اين ولايت مطلقه قاتل آزادي و سد راه آزادي ايرانيان است. البته بايد گام به گام خطاها را اصلاح كرد. بزرگترين خطاي ما ايرانيان دادن اختياراتمان به موجود مخوفي به نام ولايت فقيه بود. اين ديو شايسته اين مردم آزاده نيست.

-- رهام ، Nov 26, 2009

فقط برای تایید خانم ویا آقای بی نام قبلی.

-- بدون نام ، Nov 26, 2009

پاسخ به دوستي كه موارد نه‌گانه را مطرح كردند. من يكي از مردم ايران هستم. پاسخ‌ها يك به يك داده مي‌شوند:
1. در مورد تعداد نمايندگان كروبي و موسيوي بايد عرض كنم اگر اين تعداد ده برابر هم مي‌شدند چون در تمام مراحل رآي گيري حضور نداشتند و از ابتدا تا انتهاي اعلام نتايج انتخابات نبودند امكان پيگيري نبود. ضمن اينكه كودتاچيان با تغيير جاي اين نمايندگان بخشي از وقت آنها را در نظارت تلف كردند. از طرفي همه ما در سناريوي كودتاگاني شركت كرديم كه نتايجش از پيش تنظيم و در ستاد مخفي وزارت كشور با مأموريت محصولي و ... نفر ديگر صورت گرفت. آنهم با آن سرعت غير قابل باور. با اين فرض ديگر حضور يا عدم حضور هر تعداد آدم به نفع موسوي يا كروبي بر سر صندوق‌ها چه اهميتي دارد. ملتي فريب خورده‌اند اين چند هزار نفر كه سهل است.
2. آراي واقعي مردم ناديده گرفته شد و سناريوي موازي وزارت كشور كودتاگران آماري را منتشر كرده بود كه ناشيانه هم تنظيم شده بود. بنابراين شكايت بر اساس آراي مهندسي شده مرغ پخته را به خنده وا مي‌دارد.
3. نه تنها موسوي بلكه بسياري ديگر نيز بر ساختگي و تقلبي بودن اين انتخابات صحه گذاشتند. اما مشاركت بالاي مردم ايران و از جمله مهندس موسوي اين بود كه با مشاركت بالاي 85 درصدي روسياهي كنوني را براي كودتاگران رقم زند. بله آقاي خامنه‌اي رهبر كودتاگران به درستي گفتند كه «اين انتخابات با اين حجم مشاركت نصاب جديدي را رقم زد» اما ايشان فراموش كردند كه بگويند براي ملت ايران نصاب جديدي را رغم زد و نه براي ايشان و ساير دستياران كودتاگرش.آري مشاركت 85 درصدي مردم ايران در گلوي خودكامه گير كرده است نه پايين مي‌رود و نه بالا مي‌آيد. و فقط خفگي به همراه دارد. مشاركت 85 درصدي دست مستبد را رو كرد. آنها سناريوي كودتا را نوشتند ولي نتوانستند به پايان ببرند.

4. سناريوي كودتاگران شتابزده را صبح روز شنبه در ساعات اوليه صبح رهبر كودتاگران همان كه بعداً كوشيدند «فصل الخطاب» بنامندش تكميل كرد. گفتي شوراي نگهبان رهبري و خود رهبر تابع قانون هستند. حالا به اين سؤال جواب بده كه چرا رهبر قانونمند شما پيش از اعلام نظر شوراي نگهبان نظر نهايي را اعلام كرد و در رسانه‌هاي كودتاگران مكرر فرمان غير قانوني وي را در بوق و كرنا كردند. رهبر كودتاگران ابتدا به صورت يكطرفه و غير قانوني و در پروژه سناريوي كودتا رئيس جمهور را اعلام و سپس به ساير كانديداها مي‌گويد برويد شكايت كنيد. اكنون بگو قانون كجاست؟ دوست عزيز قانون همين قانون ناقص برجاي مانده بازيچه رهبر مستبدي شد كه شعله‌هاي خشم ملت در رزوهاي پس از انتخابات تومارش را درهم پيچيد و وي را از نظرها انداخت تا جايي كه خود به نماز آمد و غرشي آنچنان از سر ترس نمود و روز پس از آن به فرمان شرعي اين موجود مستبد و مخوف جوانان وطن را دريدند و مورد تجاوز قرار ادند. اما همين رهبرتان چندين بار چندين سيلي محكم از ملت ايران خورد. فقط نداي آقا سلطان چنان خوفي در جان وي انداخت كه تا ابد نه وي و نه همدستان كودتاگرش فراموش نكنند. تا بياموزد كه به قانون عمل كند و سياه بازي و شارلاتان بازي در نياورد. وراي قانون نيز ملت است كه منشا و مصدر قانون آنها هستند. بايد بياموزد كه دست خيانت در امانت مردم نبرد. و اكنون به تابلوي عبرتي براي ساختن آينده آزاد ايران شده است. خوب به افعالش نگاه كن. كه نه راه پس دارد و نه راه پيش.
5. اخيراً اعلام شده كه نظر سنجي‌هاي خود دولت كودتاگر نشان مي‌دهد كه انتخابات به دور دوم كشيده مي‌شد. ضمن اين كه در جريان انتخابات روند فزاينده اقبال موسوي بيش از احمدي‌نژاد با همه سيب‌زميني‌هاي كه داد و سهام‌هاي كه اين دست و آن دست كرد و وعده‌هايي داد. با همه آنه همه امكانات موسوي تا قبل از انتخابات در سربالايي اقبال و احمدي نژاد در سراسيبي سقوط قرار داشت. و اين روند هنوز هم با گذشت چند ماه از انتخابات ادامه دارد. مي‌تواني نظر سنجي كنيد.
6. به هر حال اين دليل نمي‌شود كه اينگونه ناشيانه و مهندسي شده رأي مردم دزديده شود. اين همه در قالب همان سناريوي اصلي قابل توجيه است. ثانيا تجربه شخصي خود من در روز انتخابات حكايت از تقلبي گسترده دارد. شماره ملي كارتم ثبت نشد. تبليغات احمدي جمع نشده بود. كدهاي انتخاباتي و شماره رديف مخلوط شده بود. با اين حال مي‌خواهم بگويم كه اين سرقت ناشيانه چنان در سطح كلان برنامه‌ريزي شده بود كه به كرامت انسان‌هايي كه هم طرفدار احمدي و هم موسوي و ... بودند اهانت شد. به نظر من رآي طرفداران احمدي هم به نفع كودتاگران سرقت شد و به آنها خيانت شد.
7. اولا آن موقع امام بود و شرايط آن موقع نيز به گونه‌اي نبود كه ملت اين گونه از دولت جدا باشد. ثانيا مهندس موسوي هم اكنون نيز در همان راستا به تكليف خود در برابر ملت ايران كه امام آنها را ولي نعمت خود مي‌أانست عمل مي‌كند. هم اكنون هم اين كودتاگران هستند كه از خط امام جدا شده‌اند و نه موسوي و مردم آزاديخواه ايران. از طرفي شرايط زمانه كنوني با زمان امام متفاوت است. رهبر كودتاگران همه نهادهاي مدافع مردم به اختيار خود گرفته است. و آنها را از ماهيت اصلي‌شان تهي نموده است و به نهادهاي شخصي خود تبديل كرده است. ما اكنون سپاه خامنه‌اي، بسيج خامنه‌اي و ... داريم . نه نهادهاي حافظ ملت. از سوي ديگر ذكر نام مهندس موسوي در رسانه‌‌هاي غربي روسياهي رسانه غير ملي و شخصي خامنه‌اي را مي‌رساند. در ضمن از امام خميني هم در ضمن انقلاب در رسانه‌هاي غربي زياد ياد مي‌شد و اين منافاتي ندارد. در هنگام انقلاب اخبار ما را همين رسانه‌ها انعكاس مي‌دادند.
8. پاسخت را قبلا داده‌ام اين هم يكي از نهادهاي شخص رهبر كودتاگران است كه همسو با وي و ضد مردم عمل مي‌كند. و رئيسش سالها به ايرانيان خيانت كرده است. و ساير اعضايش نيز توسط رهبر مستقيم يا غير مستقيم انتخاب مي‌شوند. دل به اين دور باطل رهبري نبند. و به شعور خود و ديگران توهين نكن. تو خوب مي‌داني كه در ايران همه راهها به رُم يعني رهبر ختم مي‌شود.
9. باز هم به شعور خودو ديگران احترام بگذار. در اين دوره قانون اساسي ملت جزو اختيارات رهبر شده است. و رهبر به موجودي فرا ملت و فرا قانون تبديل شده است. براي مطالعه بيشتر بنگريد به مصبح يزدي و سري هم به انجمن حجتيه بزنيد.

در پايان به شما دوست عزيزم بگويم كه تو در مقابل اين حكومت مستبد بي دفاعي و تقريبا هيچ حقوق فردي و شهروندي نداري. اكنون كنجكاوي كن و بخوان ببين درست مي‌گويم يا خير. اين دولت و اين حكومت اختيارات ما را ربوده است.

-- مسلم مصلحي ، Nov 26, 2009

با سلام به آقاي مصلحي
از شما تشكر مي كنم كه وقت گذاشتيد و جواب داديد
اما به نظر من چند اشكال در صحبت هاي شما وجود دارد.
1- معمولا نمايندگان كانديداها از قوي ترين و بهترين افراد كانديدا مي باشد.چرا هرگز اين نمايندگان موارد خلاف قانون را در انتخابات اعلام نكردند.جالب است چند سالي است كه صندوق ها به جاي جعبه هاي پارچه پيچ شده از سطل هايي استفاده مي شود كه درون آنها مشخص است بنابراين اگر راي ها قبل از راي گيري وارد شوند مشخص مي شود و بعد از راي گيري هم كه صندوق ها در حضور افراد شمارش مي شوند و نمايندگان هم با نتيجه نهايي صندوق از محل خارج مي شوند بنابر اين نمي توان در صندوق ها با حضور نمايندگان كانديدا ها دست برد
2- گوييم كه وزارت كشور ناشيانه آراي صندوق به صندوق را اعلام كرد بنابراين بهتر موسوي با كمك نمايندگان صندوق هايش مي توانست به تقلب سند ببخشد چرا اين كار را نكرد
3-من خودم نظرسنجي سايت وزارت امور خارجه آمريكا را ديده ام كه در سايت american.govاعلام كرده بود و چندين نمونه ديگر كه گفتم اگر بخواهيد به وبلاگم بياييد و درخواست در قسمت نظرات بدهيد تا با ريز آدرس به شما اعلام نمايم
آيا آمريكا هم به دنبال راي آوردن آقاي احمدي نژاد بود كه در نظر سنجي ها دست ببرد و به نفع ايشان اعلام نمايد
در ضمن در صحبت هاي 25خرداد رييس مركز صدا و سيما اعلام نمود كه بر اساس نظر سنجي هاي ماآقاي احمدي نژاد هميشه با25درصد جلوتر از آقاي موسوي بودند
در ضمن شما مي توانيد به نتايج نظرسنجي واشنگتن پست هم مراجعه كنيد
4-حضور85درصدي مردم هرچند در انتخابات رياست جمهوري بي نظير بود اما مردم در انتخابات انقلاب 98 درصد شركت كرده بودند. در ضمن چرا شما نمي گوييد كه قسمتي از اين حضور به دليل نوع تعامل دولت در دوره قبل و اميد دوباره آنان مي باشد.
5- اگر به سوابق تمام انتخابات مراجعه نماييد رهبري هميشه فرداي انتخابات اين پيام را صادر كرده اند البته ايشان به تمديد مهلت اعتراضات و حمايت از اعلام قانوني اعتراضات پرداخته اند.
6-شما در قسمت6 مطالبتان مي گوييد كه جاي كدها عوض شده بود و... اين مسايل جزو مسايلي است كه نمايندگان نامزدها به راحتي مي توانند به آن پي ببرند چرا هرگز چنين اعلامي نكرده اند حتي خود آقاي موسوي هم اين ادعا را نكرد.
به هر حال باز هم ممنون مي شوم مرا راهنمايي كنيد

-- salaam-irani.blogfa.com ، Nov 29, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)