تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

کانون نویسندگان: خشونت‌‌ها محکوم است

کانون نویسندگان ایران با انتشار بیانیه‌ای، «تشدید روز افزون» ضرب و شتم، دستگیری، زندان، شکنجه، تجاوز جنسی و اعدام‌ها در ایران را «قاطعانه» محکوم کرد.

این کانون در بیانیه خود از مقام‌های جمهوری اسلامی خواسته که بدون قید و شرط، تمام دستگیر‌شدگان حوادث اخیر را آزاد کنند و هرچه سریع‌تر به «سرکوب و خفقان» پایان دهند.

کانون نویسندگان اعلام کرده که تجمع مسالمت‌آمیز را «حق مسلم» شهروندان می‌داند و به صدور حکم اعدام برای برگزاری ساده‌ترین اعتراض‌ها در ایران انتقاد دارد.

کانون نویسندگان از مقام‌های جمهوری اسلامی خواسته که بدون قید و شرط، تمام دستگیر‌شدگان حوادث اخیر را آزاد کنند و به «سرکوب و خفقان» پایان دهند

در بخش دیگری از این بیانیه آمده که «سرکوب‌گران در مسیری افتاده‌اند که تنها راه ادامه‌ حیات خود را در تشدید خفقان و ارعاب و تنگ‌تر کردن فضای سیاسی جامعه می‌بینند.»

افزایش خشونت‌های دولتی علیه معترضان به نتیجه انتخابات و فعالان سیاسی- مدنی، موجب نگرانی جریان‌های سیاسی اصلاح‌طلب و نهاد‌های مدافع حقوق بشر شده است.

قوه قضائیه ایران در روز‌های اخیر احکام سنگینی برای فعالان سیاسی و مدنی بازداشت شده در حوادث اخیر صادر کرده است.

«سرکوب‌گران در مسیری افتاده‌اند که تنها راه ادامه‌ حیات خود را در تشدید خفقان و ارعاب و تنگ‌تر کردن فضای سیاسی جامعه می‌بینند»

در ایران بیش از پنج ماه است که اعتراض‌ها به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ادامه دارد و نیرو‌های حکومتی با هرگونه تجمع معترضان، به شدت برخورد می‌کنند.

معترضان در این مدت با استفاده از مراسم‌های سیاسی و مذهبی، اعتراض خود را نشان داده‌اند و قرار است در مراسم ۱۶ آذر نیز به اعتراض‌های خود ادامه دهند.

میرحسین موسوی، مهدی کروبی، نهضت آزادی، کانون مدافعان حقوق بشر و سازمان ادوار تحکیم وحدت، پیش‌تر با انتشار بیانیه‌های جداگانه‌ای، افزایش خشونت‌ها علیه معترضان به نتیجه انتخابات را محکوم کرده‌اند.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)