تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

نگرانی از «وخامت» وضعیت روزنامه‌نگاران

سازمان گزارشگران بدون مرز با تائید خبر بازداشت ساسان آقایی اعلام کرد که نگران وضعیت «وخیم» روزنامه‌نگاران در ایران است.

ساسان آقایی، روزنامه‌نگار و عضو هیات تحریریه روزنامه فرهیختگان و همکار بسیاری از روزنامه‌های اصلاح‌طلب، از سوی نیرو‌های امنیتی بازداشت شده است.

گزارشگران اعلام کرده که ماموران امنیتی، پس از بازرسی منزل و ضبط وسائل شخصی، این روزنامه‌نگار را به همراه خود برده و به محل نامعلومی منتقل کرده‌اند.


ساسان آقایی

ساسان آقایی، سومین روزنامه‌نگار زندانی روزنامه فرهیختگان است.

دو همکار دیگر وی، رضا نوربخش و مسعود باستانی در حوادث پس از انتخابات، بازداشت و هر کدام به شش سال زندان محکوم شده‌اند.

سازمان گزارشگران با انتقاد از بازداشت روزنامه‌نگاران و صدور احکام حبس علیه آنها، اعلام کرده که «وخامت و سیاهی همچنان بر وضعیت روزنامه‌نگاران» در ایران حاکم است.

سازمان گزارشگران با انتقاد از بازداشت روزنامه‌نگاران و صدور احکام حبس علیه آنها، اعلام کرده که «وخامت و سیاهی همچنان بر وضعیت روزنامه‌نگاران» در ایران حاکم است

در بیانیه این سازمان آمده که «علیرغم محکومیت روشن ایران از سوی سازمان ملل، این کشور به شکنجه روزنامه‌نگاران و دیگر مخالفان زندانی ادامه می‌دهد.»

گزارشگران، از مجمع عمومی سازمان ملل خواسته که «بازداشت‌ها، محکومیت‌های غیرقانونی و خودسرانه روزنامه‌نگاران و مخالفان و فعالان سیاسی» در ایران را محکوم کند.

گزارشگران بدون مرز همچنین یاد آور شده که از ٢٢ خرداد، مقام‌های امنیتی و قضایی زندان اوین، از اطلاع‌رسانی به خانواده‌های زندانیان درباره وضعیت آنها خودداری می‌کنند.

این سازمان در بخش دیگری از بیانیه خود از وضعیت «دشوار» مهدی حسین‌زاده و بهمن احمدی امویی، دو روزنامه‌نگار زندانی ابراز نگرانی کرده است.

گزارشگران، از مجمع عمومی سازمان ملل خواسته که «بازداشت‌ها، محکومیت‌های غیرقانونی و خودسرانه روزنامه‌نگاران و مخالفان و فعالان سیاسی» در ایران را محکوم کند

آقای حسن‌زاده از ٩ مرداد ماه در بازداشت به سر می‌برد و به شدت مورد «بدرفتاری و شکنجه» قرار گرفته است.

ژیلا بنی‌یعقوب همسر بهمن احمدی امویی نیز به گزارشگران بدون مرز گفته که نگران سلامت جسمی همسرش در زندان است.

احمدی امویی بعد از ٦٥ روز سلول انفرادی، به بند ٣٥٠ منتقل شده بود، اما در پی اعتراض به وضعیت «نابسامان» زندان، دوباره به سلول انفرادی در بند ٢٠٩ بازگردانده شده است.

سازمان گزارشگران همچنین از محکومیت رضا رفیعی فروشانی، روزنامه‌نگار مستقل و همکار بسیاری از رسانه‌های داخلی و بین‌المللی به پنج سال حبس قطعی و ٧ سال زندان تعلیقی خبر داده است.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)