تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

۲۱ میلیارد دلار «بدهی خارجی» ایران

خبرگزاری مهر به نقل از جدید‌ترین گزارش بانک مرکزی، بدهی خارجی ایران در پایان خرداد ماه امسال را ۲۱ میلیارد و ۵۷۵ میلیون دلار اعلام کرد.

میزان بدهی خارجی دولت در ۹ ماهه منتهی به آذرماه سال ۸۷ رقمی معادل ۲۲.۷ میلیارد دلار اعلام شده بود.

براساس گزارش نهاد‌های مالی و پولی، بالاترین میزان بدهی‌های خارجی ایران مربوط به سال ۸۶ بوده و پایین‌ترین آن مربوط به سال ۸۰ است که در این سال، بدهی‌های خارجی کشور، ۹ میلیارد دلار اعلام شده است.

براساس گزارش نهاد‌های مالی و پولی، بالاترین میزان بدهی‌های خارجی ایران مربوط به سال ۸۶ بوده و پایین‌ترین آن مربوط به سال ۸۰ است که در این سال، بدهی‌های خارجی کشور، ۹ میلیارد دلار اعلام شده است

شهریور ماه امسال، سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا اعلام کرد که ایران با ۲۱.۹۲ میلیارد دلار، در رتبه ۶۸ کشور بدهکار جهان قرار دارد.

بنابر اعلام این سازمان، در چهار سال گذشته، بدهی خارجی ایران روند رو به کاهشی داشته است.

«تمایل نداشتن سرمایه‌گذاران خارجی برای ورود به بخش‌های مختلف اقتصادی، وجود تحریم‌های بین‌المللی برای سرمایه‌گذاران خارجی و عدم جذابیت قراردادها و پیشنهادهای طرف ایرانی»، از جمله عوامل کاهش بدهی‌های ایران طی چهار سال گذشته اعلام شده است.

«وجود تحریم‌های بین‌المللی برای سرمایه‌گذاران خارجی و عدم جذابیت قراردادها و پیشنهادهای طرف ایرانی»، از جمله عوامل کاهش بدهی‌های ایران طی چهار سال گذشته اعلام شده است

خبرگزاری مهر به نقل از بانک مرکزی گزارش کرده که درآمد‌های دولت در سه ماهه اول سال ۱۳۸۸ بیش از ۶۷ هزار و ۵۰۹ میلیارد ریال بوده است.

بانک مرکزی همچنین پرداخت‌های هزینه‌ای دولت در این مدت را بیش از ۱۱۵ هزار و ۹۲۴ میلیارد ریال اعلام کرده است.

در این گزارش، جمعیت ایران ۷۳ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر عنوان شده است.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)