تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

آزادی ابطحی با وثیقه ۷۰۰ میلیون تومانی

محمدعلی ابطحی، عضو مجمع روحانیون مبارز و مشاور ارشد مهدی کروبی در انتخابات، پس از تودیع وثیقه ۷۰۰ میلیون تومانی از زندان آزاد شد.

آقای ابطحی پس از موافقت رئیس شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب با توديع قرار وثيقه وی، از زندان آزاد شده است.

حسین لطفی رئیس دادگاه‌های انقلاب تهران نیز صبح امروز با تائید صدور حکم شش سال حبس تعزیری برای محمدعلی ابطحی، گفته بود که برای آزادی وی، وثیقه تعیین شده است.


عکس از فیس بوک محمدعلی ابطحی

این مقام قضایی همچنین افزوده که ابطحی به اتهام «اقدام علیه امنیت ملی» محکوم شده است.

آن‌طور که رئیس دادگاه‌های انقلاب تهران گفته، پرونده مربوط به اتهام در اختیار داشتن اسناد محرمانه آقای ابطحی در دادگاه انقلاب نیز مفتوح است.

اولین پست ابطحی پس از آزادی

بنابر اعلام لطفی، رای صادره شده برای ابطحی قابل تجدید‌نظر است.

ابطحی در دوران ریاست جمهوری محمد خاتمی، معاون وی بود و در انتخابات ریاست جمهوری از مهدی کروبی حمایت می‌کرد.

وی ۲۶ خرداد از سوی ماموران امنیتی بازداشت شد.

آن‌طور که رئیس دادگاه‌های انقلاب تهران گفته، پرونده مربوط به اتهام در اختیار داشتن اسناد محرمانه آقای ابطحی در دادگاه انقلاب نیز مفتوح است

صدور حکم بدوی برخی بازداشت‌شدگان حوادث پس از انتخابات با واکنش جریان‌های سیاسی اصلاح‌طلب و نهاد‌های مدافع حقوق بشر مواجه شده است.

دادسرای عمومی و انقلاب تهران هفته گذشته اعلام کرده که حکم ۸۹ تن از بازداشت‌شدگان حوادث اخیر صادر شده است.

پنج تن از این بازداشت‌شدگان به اعدام محکوم شده‌اند که این احکام، اعتراض هیلاری کلینتون وزیر خارجه آمریکا را به همراه داشته است.

واکنش ایران به اظهارات کلینتون
رامین مهمانپرست سخنگوی وزارت امور خارجه امروز یکشنبه در واکنش به اظهارات وزیر امور خارجه آمریکا گفت که خانم کلینتون براساس «اطلاعات نادرست» اظهارنظر کرده است.

آقای مهمانپرست در گفتگو با خبرگزاری دولتی ایرنا افزوده که تهران انتظار دارد که کشور‌ها به حاکمیت قانون و استقلال قوه قضاییه در قبال جرایم قضایی در ایران احترام بگذارند.

هیلاری کلینتون، وزیر خارجه آمریکا پنج‌شنبه گذشته، صدور حکم اعدام برای پنج تن از بازداشت‌شدگان معترض به نتیجه انتخابات در ایران را «تأسف‌برانگیز و نگران‌کننده» دانسته بود.

سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به اظهارات وزیر امور خارجه آمریکا گفت که خانم کلینتون براساس «اطلاعات نادرست» اظهارنظر کرده است

برخی وب‌سایت‌ها گزارش کرده‌اند که حامد روحانى‌نژاد، ناصر عبدالحسینى و محمدرضا على‌زمانى از کارکنان «رادیو تندر» وابسته به انجمن پادشاهى ایران از جمله کسانی هستند که در رابطه با حوادث اخیر به اعدام محکوم شده‌اند.

از رضا خادمى و آرش رحمانى‌پور نیز به عنوان دو متهم دیگر که به اعدام محکوم شده‌اند، نام برده می‌شود.

تاکنون پنج جلسه محاکمه بازداشت‌شدگان حوادث پس از انتخابات ریاست جمهوری از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی به ریاست قاضی صلواتی برگزار شده است.

برخی مراجع تقلید شیعه، احزاب و سازمان‌های مدافع حقوق بشر نسبت به روند برگزاری این دادگاه‌ها اعتراض کرده و خواستار پایان دادن به این‌گونه محاکمات شده‌اند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

به امید آنروز که هر ایرانی در حکومت عدل علی علیه ... یک وثیقه داشته باشد!
...!

-- بدون نام ، Nov 22, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)