تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

درخواست آزادی دو فعال دانشجویی در ایران

جمعی از فارغ‌التحصیلان دانشگاه صنعتی شریف با انتشار بیانیه‌ای، خواستار آزادی حجت‌الله شریفی و نفیسه زارع‌کهن شدند.

حجت شریفی، عضو سابق شورای مركزی سازمان ادوار تحکیم وحدت و نفیسه زارع كهن، عضو سابق شورای سیاستگذاری این سازمان، روز ۱۳ آبان دستگیر شدند و در حال حاضر در بازداشت به سر می‌برند.

۱۴۳ تن از فارغ‌التحصیلان دانشگاه صنعتی شریف با امضای این بیانیه، بازداشت این زوج و سایر فعالان دانشجویی را «غیرقانونی» دانسته و نسبت به آن اعتراض کرده‌اند.

آنها از مقام‌های قضایی ایران خواسته‌اند که فعالان دانشجویی زندانی را بدون «هیچ قید و شرطی» آزاد کنند.

متن کامل بیانیه

امضاکنندگان همچنین هشدار داده‌اند که «سرکوب، دستگیری و برخوردهایِ خشونت‌بار، نه تنها صدایِ اعتراضات مسالمت‌آمیز مردمی را خاموش نخواهد کرد، بلکه بر دامنه این اعتراضات افزوده، برای حاکمیت آبرو و مشروعیتی بر جای نمی‌گذارد.»

در این بیانیه آمده که حاکمیت، در چند ماه گذشته تلاش کرده با دستگیری تعداد زیادی از «خوش‌نام‌ترین» فعالان سیاسی و مطبوعاتی، برگزاری دادگاه‌های «نمایشی» و ایجاد «رعب و ناامنی»، جلوی طرح سئوالات را بگیرد

فارغ‌التحصیلان دانشگاه صنعتی شریف در بخش دیگری از بیانیه خود از برخورد‌های خشونت‌بار دولتی با معترضان به نتیجه انتخابات اظهار تاسف کرده و افزوده‌اند: «حاکمیت، امکانات و نیروی خود را به کار بسته تا به هر نحو ممکن صدای این اعتراضات مردمی را خاموش سازد.»

در این بیانیه آمده که حاکمیت، در چند ماه گذشته تلاش کرده با دستگیری تعداد زیادی از «خوش‌نام‌ترین» فعالان سیاسی و مطبوعاتی، برگزاری دادگاه‌های «نمایشی» و ایجاد «رعب و ناامنی»، جلوی طرح سئوالات را بگیرد.

سازمان ادوار تحکیم وحدت نیز روز گذشته با انتشار بیانیه‌ای از مقام‌های جمهوری اسلامی خواست که اعضای زندانی این سازمان را آزاد کرده و به «شکنجه‌ها» در زندان‌ها خاتمه دهند.

۹ تن از اعضای سازمان ادوار تحکیم وحدت در حوادث پس از انتخابات دستگیر شده و اکنون در زندان به‌سر می‌برند.

وب‌سایت امیرکبیر نیز امروز شنبه در گزارشی، از بازداشت شش دانشجوی دانشگاه علامه طباطبایی و شهید بهشتی در تهران خبر داده است.

به گزارش این وب‌سایت، حمید قهوه‌چیان، علیرضا موسوی، احمد میرطاهری، علیرضا زرگر، امیر کاظم‌پور و یاسر معصومی، عصر روز پنج‌شنبه در یک کافی‌شاپ در تهران بازداشت شده و به مکان نامعلومی انتقال داده شده‌اند.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)