تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

درخواست محکومیت ایران در سازمان ملل

خانه آزادی، از نهادهای غیر دولتی هوادار حقوق بشر، در بیانیه‌ای از دولت‌ها خواست تا از قطعنامه «نقض حقوق بشر در ایران» حمایت کنند.

مجمع عمومی سازمان ملل در حال آماده شدن برای رأی‌گیری قطعنامه‌ای است که «نقض ادامه‌دار» حقوق بشر در ایران را محکوم می‌کند. این قطعنامه با حمایت کانادا تهیه شده ‌است.


خانه آزادی که نهادی بین‌المللی و مستقر در واشینگتن آمریکاست، اعلام کرده‌ که برای به تصویب رسیدن این قطعنامه در کنار فعالان ایرانی اصلاح‌طلب و دیگر گروه‌های حامی حقوق بشر، تلاش خواهد کرد.

پیش‌نویس این قطعنامه که قرار است در آخر هفته جاری در سازمان ملل به رأی گذاشته شود، بر مسئله نقض «ممتد و مکرر» حقوق بشر توسط جمهوری اسلامی تأکید دارد.

پیش‌نویس این قطعنامه که قرار است در آخر هفته جاری در سازمان ملل به رأی گذاشته شود، بر مسئله نقض «ممتد و مکرر» حقوق بشر توسط جمهوری اسلامی تأکید دارد

«شکنجه، اعدام‌های غیرقانونی افراد بالغ و نوجوانان، سرکوب زنان، آزار مذهبی، و محدود کردن آزادی‌های بیان و تجمع» از موارد ذکر شده در این قطعنامه است.

این قطعنامه هم‌چنین از گزارشگران ویژه سازمان ملل می‌خواهد تا توجه ویژه‌ای به ایران داشته ‌باشند و قویاً از دولت این کشور می‌خواهد تا با سازوکارهای بین‌المللی حقوق بشر همکاری کند.

جنیفر ویندزور، مدیر اجرایی خانه آزادی می‌گوید: «اگرچه علاقه‌مند بودیم که یک گزارشگر ویژه جدید برای ایران انتخاب شود، اما رهبری کانادا در این موضوع را تحسین می‌کنیم و از دیگر نیز هیأت‌ها می‌خواهیم تا پیشینه حقوق بشری ایران را محکوم کنند.»

وضعیت حقوق بشر در ایران، در پی اعتراضات گسترده به نتیجه اعلام‌شده انتخابات دهم ریاست‌ جمهوری، «وخیم‌تر» ‌است.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

از اين كه آزاديخواهان جهان در پي نجات مردم آزاده ايران هستند صميمانه سپاسگزاريم. ما همراه با مردم آزاده جهان تمام تلاشمان را براي رهايي كشورمان ايران از چنگ اين دژخيمان متجاوز بكار خواهيم بست. از تمام مردم و دولت هاي جهان خواستار حمايت هستيم.

-- حسين ، Nov 20, 2009

ما ملت ايران پيام آزاديخواهي و صلح طلبي‌مان را به جهان ارائه كرديم. اما حكومت فاسد و ظالم مذهبي حاكم بر ايران فرزندان ما را شكنجه كردند و كشتند و مورد تجاوز قرار دادند. اكنون نوبت جهان است كه به ياري ما بيايند و ما را در اين زمينه حمايت كنند. ملت ما گرفتار اين قوم بد نهاد و شرير قرار گرفته است. اكنون ايران آزموني براي حقوق بشر در جهان است.

-- احسان ، Nov 20, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)