تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

آزادی سعید شریعتی و شماری از بازداشت‌شدگان

سعید شریعتی، عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت ایران اسلامی پس از صد روز بازداشت در زندان اوین آزاد شد.

روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب تهران اعلام کرده ‌است که در پی محاکمه و صدور رای این عضو جبهه مشارکت، دستور آزادی وی به صورت موقت صادر شده‌ است.

به گزارش تارنمای نوروز، پایگاه خبری جبهه مشارکت، اشکان مجللی، عطا تهرانچی و مهدیه مینوی نیز از دیگر اعضای این حزب اصلاح‌طلب هستند که روز گذشته آزاد شده‌اند.

اشکان مجللی و مهدیه مینوی، سی‌ام مهر ماه در مراسم دعای کمیل برای آزادی زندانیان سیاسی بازداشت شده بودند. ایمان میراب‌زاده یکی دیگر از بازداشت شدگان این مراسم نیز روز گذشته آزاد شده است.


سعید شریعتی در کنار سعید حجاریان در دادگاه

مجتبی حسین‌خوانی، از اعضای ستاد ۸۸، امین وطانی، از فعالان ستاد جوانان میرحسین موسوی در انتخابات ریاست جمهوری و فرزاد اسلامی، دبیر اسبق کانون دانشجویان مسلمان در دانشگاه آزاد تهران از دیگر افرادی هستند که روز چهارشنبه آزاد شدند.

فرزاد اسلامی، دانشجوی رشته حقوق دانشگاه آزاد تهران مرکز روز ۱۳ آبان پس از تفتیش منزلش از سوی ماموران امنیتی بازداشت شد. این فعال دانشجویی در پی اعتراضات دانشجویی اخیر، از سوی کمیته انضباطی دانشگاه به سه ترم تعلیق با احتساب سنوات محکوم شده بود.

به گزارش خبرگزاری کار ایران (ایلنا)، روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب تهران، تعداد آزادشدگان روز چهارشنبه را ۱۲ نفر اعلام کرده است.

بنا به این گزارش، هفت نفر از افراد آزاد شده در تجمع ۱۳ آبان و پنج نفر در مراسم دعای کمیل سی‌ام مهر دستگیر شده بودند.

در پنج ماه گذشته بیش از چهار هزار نفر از معترضان به نتیجه انتخابات بازداشت شده‌اند. بسیاری از فعالان سیاسی سرشناس، روزنامه‌نگاران، دانشجویان و فعالان حقوق بشر در میان بازداشت‌شدگان هستند.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)