تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

حکم اعدام برای سه معترض انتخاباتی

مدیر روابط عمومی دادگستری استان تهران گفت: سه نفر از متهمان حوادث بعد از انتخابات به اعدام محکوم شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، زاهد بشیری راد در این باره اظهار کرد: «(م. ز) و (الف. پ) به اتهام ارتباط با انجمن پادشاهی ایران و (ن. ع) به اتهام ارتباط با منافقین محکوم به اعدام شده‌اند، این احکام غیر قطعی بوده و قابل تجدیدنظرخواهی در دیوان عالی کشور است.»

وی در ادامه گفت: «احکام صادره برابر مقررات قانونی به وکلای محکوم علیهم ابلاغ شده تا در صورت اعتراض تشریفات قانونی مربوطه را طی کنند.»

بشیری راد افزود: «لوایح اعتراضی ۱۸ نفر از متهمان اغتشاشات اخیر که منجر به محکومیت آن‌ها شده، واصل شده‌است و به زودی به دادگاه تجدیدنظر استان تهران ارسال می‌شود.»

اشاره آقای بشیری راد به نام اختصاری (م. ز.) ظاهراً محمدرضا علی‌زمانی، از بازداشت‌شدگان حوادث پس از انتخابات اخیر و از اعضای انجمن پادشاهی ایران است.

هویت دو فرد نام‌برده دیگر هنوز مشخص نیست.

اعلام محکومیت اعدام سه نفر از بازداشت‌شدگان انتخاباتی در حالی بیان می‌شود که سازمان عفو بین‌الملل روز گذشته (جمعه) با اعلام نگرانی از حکم اعدام محمدرضا زمانی، نسبت به «باز شدن راه برای اعدان‌های بعدی» هشدار داده‌بود.

سازمان عفو بین‌الملل در این بیانیه از مقامات ایران خواست تا حکم اعدام محمدرضا علی‌زمانی را لغو کند.

محمدرضا علی زمانی، از بازداشت‌شدگان حوادث پس از انتخابات اخیر و از اعضای انجمن پادشاهی ایران است که در دومین دادگاه بازداشت‌شدگان اخیر محاکمه شده‌است. «اعترافات» وی در دادگاه، پیش از این از کانال‌های تلویزیون دولتی ایران پخش شده بود.

در پی سرکوب اعتراضات به نتایج اعلام‌شده انتخابات دهم ریاست جمهوری در ایران ۱۴۰ تن از بازداشت‌شدگان در دادگاه علنی محاکمه شدند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

چرا اين به اصطلاح 'اصلاح طلب ها' - مثال مشاركتى ها و مجاهدين انقلاب - حتا يك كلمه در مورد حكم اعدام اخير كه براى يكى از زندانيان اعتراضات پس از انتخابات صادر شده نمى نويسند؟ من هم با فرد محكوم شده هيچ قرابت فكرى و سياسى ندارم، ولى مى پرسم اين بود معناى شعار ايران براى همه ايرانيان؟!
اميدوارم سبب 'غفلتي' بوده باشد (كه البته غفلتى ست بسيار شگفت آور)، نه هيچ عمدى و نه هيچ سياست ورزى هوشمندانه اى!!! كه در اين صورت شرمشان باد از بزرگوارى اين مردم، و واى بر آنان!!!

-- ايرانى ، Oct 10, 2009

اعدام‌ها را بر پا کردید که فضاحت تسلیحات اتمی‌ تان فراموش شود؟ هی‌ به تناوب از این به آن و دوباره از آن به این میپرید. لکهٔ ننگ این وقایع هرگز از دامان شما دولت نامردان جمهوری اسلامی ایران پاک نخواهد شد. لعنت بر همه شما باد. باشد که به زودی یک یک شما را از سوراخ‌های زیر زمین بیرون بکشیم و در داد گاه‌های بین المللی محاکمه کنیم.
حتی ترکیه اخیرا در کنار بسیاری از رفرم‌های دیگر مجازات اعدام را لغو کرده است. مردم ایران مثل همه شهروندان دیگر در هر کشور دیگر حق اعتراض به حقوق ضایع شدهٔ خود را دارند. شرم کنید و با زندگی‌ فرزندان این مملکت این قدر بازی نکنید.

-- ستاره ت ، Oct 10, 2009

حکم اعدام 3 نفر غیر قانونی و غیر مشروع هست
زیرا هیچ کدام از این افراد وکیل در زمان بازجوئی نداشتند
2- زیر شکنجه و زور مجبور به اعتراف شدند
3- در دادگاه هیئت منصفه وجود نداشته است
4- سیستم قضائی جمهوری اسلامی در موارد سیاسی و نقض حقوق بشر پرونده سیاهی دارد وبنابر این باید دادگاه عادلانه ای برای انها بر گزار شود .

سعید سلطانپور
روزنامه نگار
فعال حقوق بشر

-- سعید ، Oct 10, 2009

کجایید آقایان کروبی، موسوی، خاتمی و دیگر امیدواران ملت. مرگ هر انسانی‌ به دست انسان دیگر و مخصوصا این رژیم غیر انسانی‌ باید محکوم شود. اگر امروز این بربریت را محکوم نکنید، فردا به همان میزان شماها نیز به این وحشیگریها باید جواب بدهید. این مردم به امید شما سست پیمانان به خیابانها آمدند. بیدار شوید.

هر روز تلاشم را به عنوانه یک پزشک می‌کنم تا جان یک انسان مریض را نجات دهم، و این وحشیها، جان فرزندان سالم و هوشمند وطنم را به اسانی‌ میگیرند. این مرا تا سر حد جنون عصبانی‌ می‌کند.

-- دکتر میر حسین ، Oct 10, 2009

منهم با آقای ایرانی موافقم!

آیا حتما باید پسر خاله تون باشه تا صداتون حضرات اصلاح طلب هم در بیاید.

اگر کمی به گفته های که آقای مهاجرانی درباره اعدامهای 67 گفته شده بیاندیشید شما هم به این نتیجه خواهید رسید که آنزمان هم کسانی که در برابر اعدامهای 67 و .... سکوت کردند بزرگترین خیانت را به حق انسان و جامعه ی ایرانی و جامعه انسانی روا داشته اند.
سکوت در برابر بیداد و ناهنجاری و....یعنی رضایت!
شایسته بود که همه با هم سردمداران کنونی را از این کار پرهیز می داشتند! تا جامعه به سمت صلح و صفا پیش رود.
پرسش اینجاست : اگر نیروهای حکومتی می توانستند چرا پیش تر این افراد را دست گیر نمی کردند؟

بسی روشن است که نیروهای حکومت
"به ظاهر اسلامی" از این آدمها برای هدف ترساندن استفاده می کنند. و اگر مردم همگی از این کار جلو گیری نکنند این رسم زشت و دیرینه دوباره از سر گرفته می شود.

تا به کی مردم باید افرادی بالا سر خود داشته باشند که هیچ رنگ و بویی از انسانهای بابخشش نداشته باشند.تا به کی باید جمله ای بخوانند " به نام خداوند بخشنده مهربان" و درک نکنند و پس از آن آیه ای دیگر که چهره ای دوگانه می سازد و ببینیم که دست نامهربانی به خون فرزندان میهن آلوده باشد ....
به امید روزی که دیگر اعدام بر چیده شود.

-- مسعود ازپارس ، Oct 10, 2009

مي خواهند ١٣ آبان روز ننگين ترين توطئه سياسي روسي- فقاهتي عليه حكومت دموكراتيك و آزادي هاي سياسي و اجتماعي و آغاز سركوب همه زير بيرق مبارزه باامپرياليسم آمريكا جمع شوند كه چه بگويند؟

مرگ بر آمريكا؟ با خامنه اي و كمونيست هاي روسي و روسيه اشغالگر هم صدا و آشتي مذبوحانه كنند؟
مي خواهند ثابت كنند كه اگر موسوي مي آمد باز مرگ بر آمريكا بود و همين بساط روسي و عربي ؟
مي خواهند انتقام مرگ بر روسيه و نه غزه نه لبنان جانم فداي ايران را از مردم بگيرند و آنها را مجبور كنند دوباره مرگ بر آمريكا بگويند؟
مي خواهند در جام زهر خوردن خامنه اي و غلط نامه امضا كردنش در برابر آمريكا اخلال كنند تا او دوباره به همان مسير معارضه برود تا ايران وارد جنگ و نكبت شود؟
آيا قدرت اينقدر شيرين است ؟ چه فرقي با رجوي داريد شما؟
چرا روز ديگري را بر نمي گزينيد؟
يادتان رفت چه رو دستي در روز قدس خورديد و جنبش سبزتان به لكنت افتاد؟
١٣ آبان به هر شكلي برگزار شود آخرين ميخ بر تابوت جنبش سبز خواهد شد٠ دفتر اين جنبش با دفتر اصلاحات حكومتي بسته مي شود٠
حزب توده و فدائيان و ساير كمو نيست هاي اقماري كار اين جنبش را هم ساختند٠ هيچ جنبشي در ايران به جز يك جنبش ليبرال و همسو با غرب به پيروزي نخواهد رسيد چون متناقض با چيزي است كه مردم مي خواهند٠

آزاديهاي سياسي و حقوق بشر و پيشرفت اقتصادي همه در اردوگاه غرب است نه روسيه و چين ٠ حتي روسيه و چين هم كه آزادي و حقوق بشر ندارند پيشرفت اقتصاديشان را مديون نظامهاي غربي هستند٠

-- daneshjou ، Oct 10, 2009

به آقای اکبر گنجی:
چرا جناب اعتراض شما بلند نمیشود؟ حقوق شهروندی و حقوق بشر که سیاه و سپید, نظامی غیرنظامی, باریش بی ریش و .... نمی شناسد. منتظر لااقل یک اعلامیه خشک و خالی از طرف شما هستیم. مگر اینکه شما به رنگ سبز خیلی حساس باشید.

-- امیر سایه ، Oct 10, 2009

اينكه اين بي گناهان را واقعا اعدام كنند يا "مشمول عفو اسلامي" قرار دهندد و به بيست سال زندان تفريحي محكوم كنند، فعلا دارند زمينه و عكس العمل جهاني را مي سنجند كه اگر جهان باز هم به باج سبيل و نفت اين ها رضايت داد و سكوت كرد و توانستند اين ها بكـُشند، صدها نفر ديگر را هم در صف انتظار دارند. اصلا از روز ي كه نامه منتشر نشده امام خميني را چند ماه پيش بيرون دادند و معلوم شد تنها تاسف امام در زندگيش اين بود كه چرا به كشتن چند صد نفر در اول انقلاب و به دو سه هزار نفر كـُرد بعدا ، و پنج هزار بچه مجاهد در سال 67 اكتفا كرده، و به اندازه كافي از ايرانيان را نكشته است تا اعراب را بر سرتاسر ايران مسلط كند.لذا، تمام برنامه كودتا الان قرار گرفته است بر كشتار سريع يا تدريجي ايرانيان . هر كدام ميسر شد.
اما داستان وحشتناكي كه دوستان پزشك من از منابع داخلي اين ها مرا مطلع كرده اند اين است كه در زندان ها به فعالان سياسي مواد خطرناك از كار اندازنده و اسيب زننده به ارگان هاي حياتي بدن انسان ( بيشتر كبد و كليه ) و يا سرطان زاي هولناكي خورانده ، و گاه به بهانه هاي سرما خوردگي و غيره تزريق مي كنند كه تاثير شان بسيار تدريجي و دراز مدت ، و به قول دكترها "اكومولاتيو" است. ساده ترين ان ها نمك هاي فلزات سنگين است كه هر دو تاثير فوق را دارند. ( كادميوم، كرم، ارسنيك، جيوه ،‌سرب و غيره ). ولي از بعد از اين كه 2 سال پيش روس ها ( كه فراموش نشود معلم اصلي اين ها در اين متدها هستند) با استفاده از پلونيوم در انگيس يك ناراضي روس را كشتند و موضوع لو رفت و بشدت ابرو ريزي شد،‌اين ها در ايران مستقيما و در بيرون از زندان از مواد رايو اكتيو استفاده نمي كنند، فقط در داخل زندان افراد را در معرض تابش اشعه قرارشان مي دهند كه بعدا هرگز به راحتي، ان هم در ايران ، قابل تشخيص و يا پي گيري نيست و سرطان روي شاخش است ، و فلسفه اصلي زندان كردن انفرادي ناراضيان هم همين است . داروها ي مخرب و نابود كننده كه ديگر بي نهايت اند و تامين كننده اصلي چين است. . از ساده ترين داروهاي كورتيزولي بگير براي اسيب پذير كردن و از كار انداختن تدريجي بعدي مفاصل بدن ناراضيان سياسي بعد از ازادي،تا صدها ديگر از داروها كه دكتر ها گفتند حتي به تو هم نمي گوييم چون اين ها جنايت واقعي عليه بشريت ايت و نداني بهتر است.
سرطان هاي وحشتناك بعدي به علت در معرض تابش پرتو راديو اكتيو بودن در مدت زنداني بودن انفرادي شان در اوين كه حتمي است.
.
تازه، فكر مي كنيد با شكنجه هاي رواني و عدم رسيدگي پزشكي و ممانعت از معالجه كه دكتر ملكي را داند، اگر ازادش هم كنند، ديگر چند مدت زنده مي ماند. تازه بيرون از زندان هم مرده است و مريض و پير هم كه بوده ( كه مي بينيم جقدر احترام مريضي و سن اش را دارند) و حكومت مبراست. . بقيه چطور ؟ زيد ابادي و مومني و تاج زاده را چطور مي توانند اجازه دهند خيلي زنده بمانند. نبوي چي ، ليلاز. زن ها كه حتما بايد هر چه زودتر بميرند. بقيه هم همين طور. زياد عمر نخواهند كرد ،‌ان هم جز با درد و رنج هر روزه . اعدام كنند كه طفلكي ها زود تر و بي درد تر راحت مي شوند.

-- ققنوس در قفس ، Oct 10, 2009

چه جالب كمونيست ها و مجاهدين كه هرگز حاضر نشده اند گذرشته پراز اشتباهشان را و تقصيراتشان را در شكست دادن ليبرالها وحاكم كردن ملاها كه نهايتابه كشته شدن مجاهدين در مرصاد و در زندانها انجاميدنقد كنند حالا به يك لييرال كه شجاعانه گذشته اش را نقد مي كند حمله مي كنند٠ توده اي و فدايي مگر به كشتار مرصاد و مجاهدين اسير اعتراض كردند؟ آقاي كوشا كه مخالفين را با لحن دروغين زير نظرهاي مخالف فداي توده اي سرزنش مي كند چرا هيچوقت در اين محل ها پيداش نميشه درس تسامح وتساهل و ادب بده به اين بي ادبان فحاش خوديشان ؟
اخبار روز كه نظر دگرانديشان را سانسور مي كند چرا اين جاها گشاده دستي مي كند ؟
چپها فقط از آزاديخواهي و بزرگواري ليبرالها سوئ استفاده تبليغاتي مي كنندوبعد با دست بالا گرفتن طلب كار مي شوند٠
چرا اين چپهاي پر توقع و خودمحور وقتي يك عضو انجمن پادشاهي حكم اعدام مي گيرد خفقان مي گيرند؟
چرا اخبار فشار بي حدي كه بر روي زيد آبادي روزنامه نگار شجاع ليبرال و مومني تحكيم وحدتي قهرمان است بي اهميت تلقي مي شود ولي براي بهزاد نبوي و موسوي بي روغن سرخ مي شود ؟
اگر مهاجراني و سروش مسئول همه جنايات ج ا هستند موسوي كه نخست وزير بوده و نبوي كه وزير و مسئول اطلاعات و امنيت نخست وزيري بوده چرا مسئول نيستند؟
گروگانها را نبوي آزاد كرد وبرد به فرودگاه وقتي كه مطمئن شد كارتر شكست خورده ٠ او در مورد انفجار مشكوك حزب جمهوري كه به كشته شدن تنها آخوند ليبرال بهشتي شد پرونده نيمه بسته دارد٠
قرارداد الجزاير و قطعنامه ۵٩٨ زير نظر او به اجرا در آمده٠
چطور ساخت و پاخت هاي اينها در آن مقطع مهم نيست ؟
چطور كشتار ٦٧ به همه چيز و همه كس مربوط است ولي كشتارهاي درون سازماني چپ ها و كشتار خياباني مجاهدين و نابود كردن ٦ ميليون از مردم فقط در سيبري بي خيالي است
چطور خسرو روزبه رفيقش را ترور مي كند فدايي ها دو همرزم عاشقشان را و دو بچه معصوم و توده ايها روزنامه نگار شجاع را و كسي از چپ ها تا كنون عذر خواهي نكرده ؟
چرا چپها از نقش اخلالگر انه خود در جنبش هاي مردم ايران به نفع روسيه عذرخواهي نمي كنند؟
چرا چپها از اتهاماتي كه به مصدق و بازرگان و اميرانتظام زدند عذرخواهي نمي كند ؟

-- roozbeh ، Oct 10, 2009

کمی شخصیت داشته باشید. جمهوری اسلامی هم می گوید "منافق" شما هم می گویید منافق؟!!
-----------------
مخاطب گرامی،‌ آن بخش، داخل گیومه و نقل قول از آقای بشیری راد است. دستکاری در جملاتی که نقل قول می‌شوند جایز نیست.

زمانه

-- ali ، Oct 11, 2009

به roozbeh : این حرفهای خاله زنک جیه؟!!! هرکدوم از گزاره هات 1 ادعای کیفریه به احزاب و شخصیتها که بیمحابا پرتابش کردی بیرون! کار زمانه تو انعکاس بدون سانسور این شایعات در حالی که 90% کامنتارو سانسور میکنه مهوع است...

-- چه اهمیتی داره؟!!! ، Oct 11, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)