تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

پایان «بازجویی و تحقیقات» از محمد قوچانی

مریم باقی همسر محمد قوچانی، سردبیر روزنامه توقیف شده اعتماد ملی، از پایان «بازجویی و تحقیقات» از همسرش در زندان خبر داده است.

خانم باقی گفته که تحقیقات از آقای قوچانی، ۱۵ روز است که پایان یافته، اما وی همچنان در زندان به سر می‌برد.

محمد قوچانی در حوادث پس از انتخابات در ایران به همراه تعداد دیگری از روزنامه‌نگاران و فعالان سیاسی بازداشت شد.

برخی از روزنامه‌نگاران و فعالان سیاسی در هفته‌های اخیر با تامین وثیقه‌های سنگین، آزاد شده‌اند، اما آزادی قوچانی آن‌طور که مریم باقی گفته با «مخالفت» سعید مرتضوی دادستان سابق تهران مواجه شده و قرار بازداشت وی تمدید شده است.


محمد قوچانی در دادگاه

فرهاد تجری عضو کمیته ویژه مجلس روز گذشته به خبرگزاری مهر گفت که علت تعویق آزادی قوچانی، «طرح موضوعات جدید» در پرونده وی است.

این در حالی است که مریم باقی می‌گوید تحقیقات از همسرش پایان یافته است و مقام‌های قضایی باید دستور آزادی وی را صادر کنند.

خانم باقی همچنین، اتهام «بر هم زدن امنیت كشور از طریق شركت در تجمعات و نوشتن مطالب» که متوجه همسرش شده است را رد کرده و گفته است: «گرچه شركت در تجمعات مسالمت‌آمیز بر طبق قانون اساسی جرم نیست، اما قوچانی در هیچ تجمعی شركت نداشته است.»

او اظهار داشته که محمد قوچانی پس از انتخابات، مطلبی در روزنامه اعتماد ملی منتشر نکرده است، اما گمان می‌کند، «نامه‌ای از آقای كروبی به شورای نگهبان، موجب بازداشت وی شده است.»

مریم باقی گفته است که آزادی محمد قوچانی، با مخالفت سعید مرتضوی دادستان سابق تهران مواجه شده و قرار بازداشت وی تمدید شده است

به گفته مریم باقی، «نامه مذكور پیش از تائید انتخابات توسط شورای نگهبان، نوشته شده» و آقای کروبی مسئولیت آن را بر عهده گرفته است.

باقی اظهار داشت که «اتهام همسرم، مصداق هیچ‌یك از مواد قانونی در بخش جرایم علیه امینت در قانون مجازات اسلامی نیست و مطابق با اصل قانونی بودن جرایم و مجازات‌ها نمی‌توان فردی را به اتهامی كه در قانون مصداقی ندارد، متهم كرد.»

محاکمه محمد قوچانی چندی پیش به همراه گروهی از فعالان سیاسی و مدنی که در حوادث اخیر بازداشت شده بودند، برگزار شد.

تاکنون پنج جلسه رسیدگی به اتهامات بازداشت‌شدگان حوادث اخیر برگزار شده است که اعتراض جناح اصلاح‌طلب و گروهی از مراجع تقلید را در پی داشته است.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)