تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

پلیس: در کهریزک تجاوزی روی نداده است

اسماعیل احمدی‌مقدم فرمانده پلیس می‌گوید که در بازداشتگاه کهریزک به هیچ‌‌یک از بازداشت‌شدگان تجاوز نشده است.

آقای احمدی‌مقدم روز چهارشنبه در مراسم گشایش نمایشگاه تخصصی پلیس راهنمایی و رانندگی افزود که تحقیقات پلیس نشان می‌دهد در حوادث پس از انتخابات در بازداشتگاه کهریزک «تجاوزی» صورت نگرفته است، اما مسائل پیش آمده در این بازداشتگاه، تمام «زحمات نیرو را تحت‌الشعاع خود قرار داده» است.

این فرمانده پلیس، پیش از این گفته بود که حوادث بازداشتگاه کهریزک، «بزرگ‌نمایی» شده است و «ما حوادث و اخبار دیگر» را قبول نداریم.


اسماعیل احمدی‌مقدم، فرمانده پلیس

او افزوده بود که بین هفت تا ۱۰ مامور متخلف این بازداشتگاه، دستگیر و به سازمان قضایی نیروهای مسلح معرفی شده‌اند.

بازداشتگاه کهریزک که در جنوب شهر تهران واقع شده است، تحت نظارت پلیس اداره می‌شد و در جریان ناآرامی‌های پس از انتخابات، محل نگهداری گروهی از معترضان بود.

از این بازداشتگاه‌ها گزارش‌هایی مبنی بر «تجاوز» به تعدادی از بازداشت‌شدگان و قتل چهار معترض به نتیجه انتخابات گزارش شده است.

مقام‌های پلیس ایران طی سه ماه گذشته، تنها به بروز برخی تخلف‌ها در بازداشتگاه کهریزک اشاره کرده‌اند و حاضر نیستند به جزئیات بیشتری از مسائلی که در این مکان روی داده، بپردازند

برخی از بازداشت‌شدگانی که در این محل نگهداری می‌شدند، پس از آزادی اعلام کردند که از سوی ماموران این بازداشتگاه مورد تجاوز قرار گرفته‌اند.

مهدی کروبی دبیرکل حزب اعتمادملی، نخستین کسی بود که با انتشار نامه‌ای خطاب به اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، از تجاوز به برخی دختران و پسران بازداشت‌شده در حوادث اخیر خبر داد.

هیات نظارت قوه قضائیه که به منظور بررسی وضعیت بازداشت‌شدگان تشکیل شده، اظهارات و اسناد آقای کروبی را «جعلی» دانسته است.

مقام‌های پلیس ایران طی سه ماه گذشته، تنها به بروز برخی تخلف‌ها در این بازداشتگاه اشاره کرده‌اند و حاضر نیستند به جزئیات بیشتری از مسائلی که در این مکان روی داده، بپردازند.

کمیته ویژه مجلس که با هماهنگی شورای عالی امنیت ملی و مجلس ایران تشکیل شده، قرار است تا هفته آینده، نتیجه تحقیقات خود از حوادث اخیر را به هیات رئیسه مجلس ارائه کند

کمیته ویژه مجلس که با هماهنگی شورای عالی امنیت ملی و مجلس ایران تشکیل شده، قرار است تا هفته آینده، نتیجه تحقیقات خود از حوادث اخیر را به هیات رئیسه مجلس ارائه کند.

سعید مرتضوی دادستان سابق تهران که گفته می‌شود در حوادث پس از انتخابات و بازداشتگاه‌ کهریزک مسئولیت داشته، دو روز پیش با انتشار نامه‌ای این گزارش‌ها را رد کرد.

آقای مرتضوی گفته که برخی رسانه‌ها و افراد «مسئله‌دار» تلاش دارند با «سوء استفاده» از حوادث کهریزک با «نیروهای فداکار و مجاهدانی که در خنثی نمودن اغتشاشات و فتنه و بلوای اجتماعی پس از انتخابات نقش کلیدی داشتند» تسویه حساب کنند.

۲۱ شهریور ماه نیز شکرالله بهرامی، دادستان نظامی تهران اعلام کرده بود که در ارتباط با حوادث بازداشتگاه کهریزک، ۱۰۴ نفر به دادسرا احضار شده‌اند.

به گفته این مقام قضائی، ۹۰ نفر از احضارشدگان به طرح شکایت پرداخته و ۱۵ تن دیگر نیز به عنوان شاهد، مسائل خود را بازگو کرده‌اند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

خیلی رو دارید بابا ای کاش سر بچه هاتون بیاد تا مزشو بچشید که میاد

-- majhool ، Oct 7, 2009

فقط یک جمله:
از روباه پرسیدند, شاهدت کیست؟ گفت: دم خودم!!!

-- امیر سایه ، Oct 7, 2009

تو گفتی‌ و ماهم باور کردیم.از روباه پرسیدند شاهدت کیست گفت دمم. احمدی مقدم اگر راست می‌گوید پرونده‌های پزشک قانونی را رو کند تا مردم حقیقت امر را ببینند. تجاوز‌های شما از قوم لوط هم رسوا تر است به امید روزی که در یک دادگاه عادلانه محاکمه و به سزای اعمالتان برسید.

-- بدون نام ، Oct 7, 2009

من با اِعمال هر گونه ترور مردان برجسته کشور مخالفم و اصولا اساسا بشدت خشونت نسبت به انان پرهیز را توصیه می کنم. بخصوص که مرگ یک لحظه است و تمام می شود و این نازنینان تا اخرین لحظه حیات از مواهب قدرت وماشین ضد گلوله و لذات شهوانی بهره مند بوده اند و تازه شهید بازی و رسیدگی به خانواده هاشان و چه جنگولک بازی ها شروع می شود . ملت و ظیفه دارد بچه های همه این ها را بکشد و ان ها را زنده بگذارد تا درد را برای تا اخر عمرشان حس کنند ( شوکه شدید، عجب؟ صبر خدایی تان را می بینم، پس خشم خدایی تان کجاست؟ مگر ان هایی که در عنفوان جوانی بدست این ها کشته شدند یا رحم شان را دریدند، حق نداشتند بچه دار شوند و خانواده داشته باشند.) به بچه های این ها باید تجاوز کرد تا از خونریزی بمیرند، تا این ها بدانند که مادران و پدران دیگر چه کشیده اند. نه، این ها باید زنده بمانند و هر روز قصاص پس بدهند. حتی خداوند هم در جهنم هر روز پوست تازه به شما اعطا می کند که دوباره بسوزید. به فرمان خدای خود گردن نهید..

-- رنج مادری که دخترش از خونریزی مرد، و سوخته او را تحویل گ ، Oct 7, 2009

veghahate in ashkhas had va marzi nadarad va tanha ba tavajoh be tanaghozguyihaye khodeshan ast ke mitavan pey be haghighat bord.

-- shaghayegh ، Oct 7, 2009

پلیس: در کهریزک تجاوزی روی نداده است


درست می گوید چون "تجاوز در »بازداشتگاه« کهریزیک روی داده است" نه در خود منطقه کهریزک.

-- متجاوز ، Oct 7, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)