تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

آمریکا به «ربودن» یک تبعه ایرانی متهم شد

منوچهر متکی وزیر خارجه می‌گوید که تهران اسنادی در اختیار دارد که نشان می‌دهد آمریکا در ناپدیدشدن یک تبعه ایرانی در عربستان «دخالت» داشته است.

آقای متکی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت به خبرنگاران گفت این اسناد نشان می‌دهد آمریکایی‌ها مسئول «به اصطلاح بازداشت و دستگیری» شهرام امیری هستند.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، متکی به شغل این تبعه «ناپدید شده» ایران هیچ اشاره‌ای نکرد و تنها اظهار داشت که تهران وضعیت این فرد را به عنوان تبعه‌ای که «سفری طبیعی به خارج از کشور» داشته، پیگری می‌کند.


این در حالی است که روزنامه الاشرق الاوسط، چاپ لندن، شهرام امیری را کارمند تاسیسات هسته‌ای قم که به عربستان پناهنده شده، معرفی کرده است.

حسن قشقاوی، سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی نیز روز دوشنبه با تائید خبر ناپدید شدن آقای امیری، گزارش‌ها درباره شغل وی را «تحریف شده» خواند.

آقای قشقاوی گفته که «شهرام امیری برای انجام سفر عمره مفرده به عربستان سفر کرده و در این کشور ناپدید شده است.»

آن‌طور که سخنگوی وزارت خارجه ایران اظهار داشته، تهران و خانواده این فرد «به شدت» پیگیر سرنوشت وی هستند.

همسر این ایرانی ناپدید شده به خبرگزاری ایسنا گفته است که همسرش «پژوهشگر فیزیک» بوده و «هیچ» سمت دولتی نداشته است

خانواده امیری اعلام کرده‌اند که وی ۱۰ خرداد ماه امسال وارد عربستان شده و سه روز بعد ناپدید شده است.

همسر این ایرانی ناپدید شده به خبرگزاری ایسنا گفته است که همسرش «پژوهشگر فیزیک» بوده و «هیچ» سمت دولتی نداشته است.

او افزوده که همسرش پروژه‌های مختلفی در حوزه کاری خود انجام داده است، اما وی از آخرین پروژه‌ای که در آن فعالیت می‌کرده، «اطلاعی» نداشته است.

ایران در حالی آمریکا را به ربودن شهرام امیری متهم می‌کند که یک مامور سابق اف‌بی‌آی از مارس ۲۰۰۷ در جزیره کیش ناپدید شده و تاکنون اطلاعی از او در دست نیست.

وزارت خارجه ایالات متحده بارها از ایران خواسته که اطلاعاتی درباره رابرت لوینسون، مامور سابق اف‌بی‌آی به واشینگتن ارائه کند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

واقعا جمهوری اسلامی با این مدیران تحصیل کرده در نا کجا اباد تحفه های قرن را جمع اوری کرده تا دنیا را مدیریت کند.هر نا بالغی میفهمد که این نوع ادعا ها برنامه ریزی برای معامله کردن روی اقای لوینسن است که در خاک ایران یعنی جزیره کیش دزدیده شده است.جمهوری اسلامی با فرهنگ گروگان گیری اغاز بکار کرد و با همین حربه هم پرونده سیاهش بسته خواهد شد.شاید دنیا و نسل حاضر بخصوص نسل بگروگان گرفته شده ایرا ن نیز قبل از پایان عمرشان چند صباحی راد ر فضای ازاد زندگی کنند.

-- Hossein ، Oct 7, 2009

سرویس های جاسوسی بیت رهبری اعلام کردند که بزودی رهبری را اسراییلی ها خواهند دزدید! بنا بر گزارشات شخصی که نخواست نامش فاش شود قرار در این ربودن رهبری که توسط سرویسهای اطلاعاتی اسراییل انجام می شود دگمه قبای رهبر فرزانه و مقدس ایران عمدا کنده شود، و رهبری به اورشلیم ارسال گردد، بعد کماندهای اسراییلی با هفت هلی کوپتر و سیصد کماندو در بیت رهبری در خیابان کاخ، فلسطین سابق پیاده شوند و بدون اینکه پاسداران نظام ولایت اسلام ناب حتا از خواب بیدار شوند آن دگمه را پیدا کرده و با خود ببرند. و بعد اما حاج آقا متکا (ببخشید ولی این واقعا نام متکی در ایران است) بله بعد حاج آقا متکا بازهم اعلام خواهد کرد که رهبری توسط قوای فرانسوی و یا آلمانی ربوده شده است.
سلام مرا به رهبری قریب المسروقه اعلام دارید!

-- شبگرد ، Oct 7, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)