تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

یک زن معاون دادستان تهران شد

عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران در حکمی لیلا سادات اسدی را به عنوان معاون آموزش و پژوهش دادستانی تهران منصوب کرد.

خانم سادات اسدی، پیش از این معاون مجتمع قضایی خانواده و مستشار قضایی معاونت حقوقی و توسعه قضایی قوه قضائیه بود.

فقه شیعه، زنان را برای قضاوت صالح نمی‌داند و به همین دلیل است که تاکنون هیچ زنی در جمهوری اسلامی نتوانسته قاضی دادگاه باشد.

در سال‌های پایانی حکومت پهلوی، امکان قضاوت برای زنان فراهم شد، اما با پیرزوی انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷ قضات زن یا از کار منفصل شدند یا رتبه قضایی آنها به رتبه‌های اداری در قوه قضائیه تبدیل شد.

چندی پیش نیز مرضیه وحید دستجردی به عنوان اولین وزیر زن جمهوری اسلامی، توانست از مجلس رای اعتماد بگیرد. خانم دستجردی وزیر بهداشت و درمان در دولت دهم است.

آقای جعفری دولت‌آبادی همچنین در حکم دیگری علیرضا کامکار را به عنوان معاون اول دادستان تهران منصوب کرده است.

محمود سالارکیا نیز همچنان به عنوان معاون دادستان در امور زندان‌ها به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

سالارکیا پیش از این هم معاون امور زندان‌ها در دوران سعید مرتضوی دادستان سابق تهران بود.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

چه ان وزیر غیر مرد و چه وکلای مجلس غیر مرد و چه این شخص، این موجودات که زن نیستند. ذو حیاتین هستند. این ها مردهای ریش در نیاورده و کوسه هستند که بین زن مرد بودن خودشان مشکوکند. و جهت اطلاع تان، بزرگترین دشمن تساوی حقوق حقوق زن و و اصلاح قوانین ازدواج و ممنوعیت چند همسرس و برابری و ازادی زن ها در جامعه هم همین موجودات هستند. دلیل اش هم واضح است. همه شوهران این ها که حالا مدیران دولتی و حزب اللهی ناب هستند و پول و امکانات مالی هم به وفور دارند، ، یا یک و دو تا زن عقدی دیگر دارند و یا صیغه های تاق و جفت در شهر در خانه های سازمانی خوابانده اند. این زن های بدبخت هیچ جرات اعترض و حرف زدن ندارند چون بلافاصله شوهر که دیگر به پست و مقام رسیده و حالا نیازی به این مفلوک ها ندارد ، با تیپا این ها را بیرون می کند و این حق اسلامی شوهر است که هر چند تا زن می خواهد داشته باشد. این خانم ها !! هم دختر ایت اللهی یا مشابه ای هستند که نردبان ترقی شوهر شده اند و حالا که پیر شده و چند تا بچه بزرگ کرده و بر و رویی هم ندارند، اگر روز ی شوهر گردن کلفت لطف کند و رنج همبستری با ایشان را افتخار بدهد، از بوی تن زن دیگر که از تن این مرد به مشام شان می خورد ، چه حالی باید داشته باشند. حقیقت را بگویم، من سال هاست با مدیران دولتی زیادی برخورد دارم و محض نمونه یکی را ندیدم که خارج از زندگی زناشویی اش ، حداقل یک صیغه نداشته باشد. این اصلا قانون است و افت دارد کسی کم بیاورد. خوب این خانم ها (زن اول، مثلا) حقارت و تحقیر و حشتناکی در بین فامیل، بچه های خوشان، و جامعه احساس می کنند.پس این ها دنبال این هستند که این حقارت زن ها و گرفتن صیغه و زن دوم در کشور جا بیفتد تا احساس تحقیر خودشان کم تر شود و سایر زنان جامعه هم در همین وضع ان ها باشند. این ها دنبال محدویت و حقارت زن هستند چون خودشان سرشار از محدویت و توسری خوردن هستند و راه فراری ندارند.و لذا می خواهند نتوانند بگویند همه جامعه همین است. این بدبخت ها زن نیستند. این ها تو سری خور های بزرگ شده در خانه های تیمی علمای دینی و بازاریان سنتی موتلفه هستند که جز با کفن سفید راه گریزی برای خوشان نمی بینند. وای به بچه های بدبخت و نکبتی که بدست چنین مادرانی بزرگ می شوند و قرار بود سران اینده این کشور شوند.

-- ققنوس در قفس ، Oct 7, 2009

آدم یاد اواخر دوره ساسانی میفته که معلوم نبود چه مرگشون بوده پشت سر هم زنها رو تخت سلطنت مینشستن...

-- مردسالار ، Oct 7, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)