تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

آزادی بیشتر اعضای دفتر تحکیم وحدت

۱۵ نفر از ۱۷ عضو شورای مرکزی و شورای تهران دفتر تحکیم وحدت که روز گذشته از سوی ماموران وزارت اطلاعات دستگیر شده بودند، صبح امروز شنبه آزاد شدند.

این افراد روز گذشته جمعه، قصد داشتند در پارک جمشیدیه تهران دور هم جمع شده و درباره رویکرد فعالیت‌های این دفتر برای سال تحصیلی جدید دانشگاه‌ها گفتگو کنند.

این افراد با اتهام «قصد برپایی تجمع غیرقانونی» بازداشت شدند که با گذشت یک روز، آزاد شده‌اند.

خبرنامه امیرکبیر با تائید خبر آزادی این دانشجویان، تعداد آنها را حدود ۲۰ نفر اعلام کرده است. با این حال، این خبرنامه اعلام کرده است که دو تن از دانشجویان به نام‌های عزت تربتی و امین احمدیان هنوز آزاد نشده‌اند.

تحکیم وحدت: «اقدامات کور و شتابزده‌ای از این دست، نه تنها کمکی به آرامش فضای دانشگاه‌ها نخواهد کرد، بلکه به مثابه انداختن جرقه‌ای در انبارهای باروت خواهد بود»

مهدی عربشاهی، میلاد اسدی و فرید هاشمی از اعضای شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت و نسیم سرابندی دبیر کمیسیون زنان دفتر تحکیم وحدت از جمله دانشجویانی هستند به همراه سایر دانشجویان بازداشتی آزاد شده‌اند.

دفتر تحکیم وحدت شب گذشته در واکنش به دستگیری اعضای خود با انتشار بیانیه‌ای هشدار داده بود که «عدم آزادسازی فوری تمامی این فعالان دانشجویی ،توام با پذیرش کلیه عواقب غیرقابل پیش‌بینی آن خواهد بود.»

این جریان دانشجویی در بیانیه خود آورده بود که «اقدامات کور و شتابزده‌ای از این دست، نه تنها کمکی به آرامش فضای دانشگاه‌ها نخواهد کرد، بلکه به مثابه انداختن جرقه‌ای در انبارهای باروت خواهد بود.»

در ۱۰۰ روز گذشته، شمار زیادی از دانشجویان معترض به نتایج انتخابات بازداشت شده‌اند.

در روزهای نخست پس از انتخابات ریاست جمهوری، ماموران امنیتی، انتظامی و لباس شخصی‌ها با حمله به کوی دانشگاه تهران، شمار زیادی از دانشجویان را مورد ضرب و شتم قرار داده و بازداشت کردند.

احمد زید‌آبادی، دبیر کل سازمان دانش آموختگان (ادوار تحکیم وحدت) و عبدالله مومنی، سخنگوی این سازمان از جمله بازداشت‌شدگان پس از انتخابات هستند.

Share/Save/Bookmark

در همین رابطه:
بازداشت گسترده اعضای تحکیم وحدت

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)