تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

فرمانده سپاه: تا مرز براندازی رفتیم

محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران با «فتنه» خواندن اعتراضات به نتیجه انتخابات، گفت: «در این فتنه تا مرز براندازی رفتیم.»

به گفته وی، حوادث اخیر، بزرگ‌ترین «خطر» برای نظام جمهوری اسلامی بود و حتی از «جنگ هشت ساله ایران و عراق» نیز خطرناک‌تر بود.

به گزارش خبرگزاری فارس، وی که در گردهمایی مسئولین بسیج دانشجویی ۳۱۳ دانشگاه کشور سخن می‌گفت، افزود: «دعوای اخیر که از ۱۰-۱۲ سال پیش در کشور شروع شده، دعوا بر سر اصول و محتوای نظام بوده ‌است.»


فرمانده سپاه

در چند ماه گذشته، ایران شاهد اعتراضات گسترده معترضان به نتیجه انتخابات بوده ‌است. در جریان این اعتراضات، بیش از چهار هزار نفر بازداشت شده‌اند.


فرمانده سپاه با بیان اینکه «ضربه‌ای حیثیتی» به نظام وارد شده ‌است، گفت: «این حوادث، وحدت و انسجام داخلی را خدشه‌دار کرد و به اعتبار نظام ضربه زد.»

به گفته جعفری، سال‌ها طول می‌کشد تا این «آثار منفی» جبران شود.

محمدعلی جعفری، ادامه داد: «هدف دشمنان در این اتفاقات، از بین بردن اسلامیت نظام جمهوری اسلامی بود و ابزار آنها برای رسیدن به این هدف جمهوریت بود، یعنی به دنبال سکولاریزه کردن نظام دینی ایران بودند و می‌خواستند جایگاه ولایت فقیه را تضعیف و تشریفاتی کنند.»

فرمانده سپاه: «خواصی که در حوادث پس از انتخابات سکوت کرده‌اند، اکنون نیز سکوت کنند و دم از وحدت نزنند»

فرمانده سپاه با بیان این‌که اتفاقات پس از انتخابات، از «جنگ نرم» به حالت «نیمه سخت» تبدیل شد، ادعا کرد ۱۵ روز بعد از انتخابات، دستور پایان دادن به اعتراضات خیابانی از خارج از کشور رسیده‌ است.

وی درباره طرح‌های مطرح شده درباره وحدت ملی نیز گفت: «هرگز با قانون‌شکنان و مخالفان آرای ملت نمی‌توان طرح وحدت ریخت. این افراد اول باید از ملت عذرخواهی و به آرای مردم تمکین کنند.»

این فرمانده نظامی، با انتقاد از «خواصی» که در حوادث پس از انتخابات سکوت کرده‌اند، اظهار داشت که این افراد باید اکنون نیز سکوت کنند و دم از وحدت نزنند.

اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت در جلسه سالانه مجلس خبرگان از طرح وحدت ملی برای «برون رفت» از وضعیت فعلی کشور خبر داده بود.

محمود احمدی‌نژاد نیز در واکنش به این طرح‌ها گفته بود که «مگر وضعیت فعلی چه شکلی است؟»

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

حالا خوشحال نباش فکر نکن ماجرا تمام شده تازه اول کاره شب های درازی در پیش دارید ...

-- ایمان ، Oct 2, 2009

صحبتهای این آقای سرلشگر دو چیز را به روشنی لو می دهد: 1. فاش می گوید که تقلب بزرگ یا بهتر بگوییم کودتای انتخاباتی به رهبری سپاه به صورت قطعی انجام شده است. دلیل ساده اش این است که به گفته خود او این دعوای فعلی یک دعوای خاص که اط پس از انتخابات اخیر واقع شده نیست بلکه از نظر سپاه یک براندازی تمام عیار بوده که از زمان آقای خاتمی شروع شده است. اگر این مدعا را که راست هم می نماید به نکته دیگری بیفزاییم که عبارت است از رسالتی که سپاه بی هیج تعارفی برای خود در پیشگیری از تغییر نظام قائل است پس باید اقدام آنها در جلوگیری از ورود آقای موسوی به هرقیمتی در خرداد ماه معنادار باشد. 2. سطح درک و تحلیل و تعقل بسیار نازل این اقاست که حتی در سطح یک سرگرد ساده ارتشهای امروزی دنیا نیز نمی باشد. یعنی نه بلد است تحلیل سیاسی کند و نه حتی مثل یک نظامی کارکشته آرام بنشیند. اما بالاخره، وای بر ملتی که سرنوشت وطنش را این چنین عقول نازله و البته خشونت طلبی به دست گرفته اند. خدا به ملت ایران رحم کند زیرا از چنین مغزهای کم عمق و نازلی هر جنایتی بر می اید.

-- محمدی ، Oct 2, 2009

تا مرز براندازی رفتیم؟
پس معلومه مثل ... از اعتراض مردم ترسیدن

-- بهمن ، Oct 2, 2009

راست می گوید بنده خدا. در جنگ کلی غنیمت از دشمن و دوست گرفتند تا با آن این عربده کشی ها را بکنند. حالا چی

-- بدون نام ، Oct 2, 2009

از آن قسمتی که به هاشمی تیکه انداخته که شما لازم نیست طرح وحدت بدهی، معلومه که اختلاف شدیدی بین اینها بوجود اومده و خامنه ای هم دیگر کنترلی بر روی اینها نداره

-- فرد ، Oct 2, 2009

از کی تا حالا ، جابجا شدن قدرت رو براندازی تعبیر میکنند! مگر در نظامهای دیکتاتوری

-- HIM ، Oct 2, 2009

دروغ بزرگترین معضل جامعه امروز ما شده.اعتراض بحق مردم خود ایرانمان را در خیابان با گلوله جواب می دهند و سینه دختران و پسرانمان را می شکافندو سپس آنرا "فتنه"می خوانند.

-- eagle ، Oct 3, 2009

در انقلاب ٥٧ مردم شعار میدادند ازهاری گوساله نوار که پا نداره ( در جواب ازهاری که گفت من با دوربین خاص دیدم کسی در پشت بام الله اکبر نمیگوید واین صداها از نوار ظبط صوت است) امروز هم مردم در جواب پرت و پلاهای خامنه ای ( شاه) و احمدی نژاد و جعفری (ازهاری) میگویند دروغ گو ٦٣ در صدت کو. چرا بیرون نمایند واز ارایشان دفاع کنند. به هر حال ملت برای ایجاد دمکراسی و شمارش ارایش راهی جز حذف ولایت فقیه (شاه*) را ندارد.

-- احسان از نیویورک ، Oct 3, 2009

«همه فلسفه انقلاب این بود که حکومتی تشکیل شود که بر اساس اصول قرآن و دستورات الهی، سیره پیامبر و اهل بیت و در چارچوب مبانی اسلامی و فقه شیعی باشد و با این حکومت به سمت تشکیل انقلاب اسلامی، نظام اسلامی، دولت اسلامی، جامعه اسلامی و در نهایت حکومت جهانی اسلام پیش برویم»

الحق که راست میگه. امپراطوری باستانی ایرانیان فقط تا اروپا و آفریقا گسترش پیدا کرد، اما امپراطوری دروغ و تقلب حکومت اسلامی تا آمریکا هم پیش روی کرده!

-- آرش ، Oct 3, 2009

رنگ لباس سردار جعفری هم باید عوض بشه. چون ایشون مخالف موسوی و جنبش سبزه.اما لباس خودش سبزه.

-- سرباز گمنام امام زمان ، Oct 3, 2009

خدایا این ملت زجردیده را از دست این کوته آستینان دراز دست در پناه خود نگه دار.

-- بدون نام ، Oct 3, 2009

... ... فتوای قتل می دهند، فتوای تجاوز می دهند، دستور اعدام خودسرانه می دهند، با ساطور و قمه به مردم حمله می کنند، از مغولها و صدامیان بدتر می کنند، آنچه را با «دشمن صهیونیستی » نتوانستند بکنند، آنچه را با «دشمن آمریکایی » نتوانستند بکنند، آنچه را با «دشمن دشمن » نتوانستند بکنند، دارند با ما می کنند، تجاوز جنسیشان در تاریخ مدرن ایران و جهان سابق ندارد، تنها استالین بود که در تاریخ مدرن فتوا داد تا به زنان برلینی تجاوز کنند، آنهم در نصف روز چنان آلمانها را بر شوراند و فتوایی دیگر صادر کرد مبنی بر غدقن کردن تجاوز! آما فرق استالین با ارباب عماعم این است که او دست کم فتوای تجاوز به یک کشور خارجی را صادر کرد، اما اینان با الهام از تعلیمات خود فتوای تجاوز و نه تنها «باآلت جنسی» بلکه با « اشیاء سخت و گاهی باتوم » چنانکه در نامه ی شجاعانه ی کروبی آمده، و نه تنها با باتوم بلکه باشکست چوب جارو در مقعد تجاوز شده که منجر ربه شهادت او شده را آنجام داده اند. حالا شما نوشته ی این و آن را بجرم یادآوری آن و به جرم اشاره بسرچشمه این تعفن سانسور می کنید. شما که در برکه های امن نشسته اید حتا به این خاطر که بزبان فارسی هم سخن می گویید و می نویسید می بایست دیدتان و شجاعتتان برتر از ما که در این سایه نحس زندگی می کنیم باشد. ما حتا برای فرستادن یک نظر ساعتها وقت می گذاریم و از طریق های مختلف و با گذشتن از سایتهای مختلف که یکی دوتا از آنها را هنوز سربازان گمنام پیدا نکرده اند می فرستیم. بنا بر این عادلانه نیست که شما پیامهای ما را رد و یا سانسور کنید، البته من و دوستان دیگر معذورات شما را درک می کنیم، اما شما بفرمایید وقتی آی دی ان ده نفر را در مجاری تناسلی یک دختر و یا پسر ایرانی که در زیر تجاوز شهید شده است پیدا می کنیم در برابر این عمل چگونه باید بنویسیم و چگونه باید عکس العمل نشان دهیم. اعمالی که همگی با فتوا و با دستور دین و قرآن انجام می شود. آخرینش همین فتوای دست بکار شدن در سرکوب و کشتار مردم است در دانشگاهها توسط همین... فرمانده جعفری.
با اینهمه نمی توانم از سپاسگزاری از سایت شما طفره روم. شاد باشید.

-- امضاء محفوظ ، Oct 3, 2009

این آقای جعفری ریاضیش عالی ها میگه پانزده روز بعد از اعتراضات از خارج گفتند تمام کنید.
چی میگی مرد حسابی مردم سه ماه است هنوز دارن اعتراض می کنند......
جیران

-- بدون نام ، Oct 3, 2009

از دست این حکومت فقط باید به امام زمان عج پناهنده شد! زیرا در این صورت او ترا خودی خواهد دانست و شفاعتت خواهد کرد!
این دین خیلی با حال است! فکر همه چیز را کرده بود غیر از اینترنت!
وگرنه یک آیه هم آورده بودکه: ....یعنی هر کس بی اذن خدا با فقره اینترنت معامله کند حرام است مگر به اذن الله، یعنی با اجازه ی خدا! اما ترس من همه از این است که این ارباب مسجد و حسینه این آیه شریفه ی مرا بردارند و فردا بر بالای منابر بخوانند و بگویند که خود حضرت حق در گوش ولیش زمزمه کرده! که آن روز مباد!

-- بدون نام ، Oct 3, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)