تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

تاکید ناتو بر ادامه حضور در افغانستان

پآندرس فوگ راسموسن، دبیر کل جدید ناتو، در نخستین سخنرانی‌اش در آمریکا به تعهد این پیمان به برقراری ثبات در افغانستان تأکید کرد.

این درحالی است که جنگ افغانستان به همراه مسائلی نظیر انرژی هسته‌ای ایران و صلح گریزان از خاورمیانه، از اصلی‌ترین دغدغه‌های باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، در حیطه سیاست‌های خارجی آمریکا است.

به گزارش خبرگزاری رویتر، مشکلات جهان هم به مشکلات اوباما در آمریکا افزده شده است؛ مشکلاتی که اوباما با آنها در آمریکا مواجه است شامل نزدیک به 10 درصد بیکاری، تشکیل مجمعی برای بهبود بخشی وضعیت خدمات بهداشتی و همچنین محدود کردن تولید گاز که منجر به گرم شدن بیشتر زمین می‌شود، است.

در همین حال، به گزارش بی‌بی‌سی نیوز، راسموسن، دبیر کل ناتو (سازمان نظامی پیمان آتلانتیک شمالی)، روز دوشنبه ۲۸ سپتامبر، اعلام کرد که نیروهای این سازمان تا زمان حصول موفقیت در افغانستان باقی خواهند ماند.


دبیر کل ناتو، تأکید کرد در طی هشت سالی که از سقوط طالبان گذشته، هفت میلیون کودک در افغانستان به مدرسه رفته‌اند. به گفته او زنان اکنون وضعیت بهتری دارند، آنها می‌توانند کار کنند و در پارلمان این کشور عضو شوند.

دبیر کل ناتو، در دیدارش با ژنرال استنلی مک کریستال، فرمانده نیروهای نظامی ناتو و آمریکا در افغانستان، در مورد پیشنهاد وی مبنی بر افزایش ده‌ها هزار نیروی نظامی در افغانستان به گفتگو پرداخت.

به گزارش فاکس، مک کریستال معتقد است که جدول زمانی و تعیین استراتژی خروج از افغانستان اشتباهی استراتژیک است. در این حال، بسیاری از اعضای حزب دموکرات در کنگره آمریکا با اعزام نیروی نظامی بیشتر به افغانستان مخالف هستند.

این درحالیست که باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا، گفته است که نمی‌تواند زمان مشخصی را برای خروج نیروهای نظامی‌اش از افغانستان اعلام کند، اما این حضور نظامی در افغانستان نامحدود نیست.

به گفته هیلاری کلینتون وزیر امورخارجه آمریکا، اوباما پس از روشن شدن سرنوشت انتخابات ریاست جمهوری در افغانستان در مورد اعزام نیروهای نظامی بیشتر به این کشور تصمیم خواهد گرفت.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)