تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

انتقاد آیت‌الله خامنه‌ای از سکوت «خواص»

آقای خامنه‌ای می‌گوید که سکوت و کنار کشیدن نخبگان و خواص، «کمک به فتنه» ‌است و آنها باید «در فتنه، با بصیرت به روشنگری جامعه بپردازند.»

به گزارش خبرگزاری‌های ایران، آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی در دیدار با رئیس و نمایندگان مجلس خبرگان رهبری گفت که «بلواهای» بعد از انتخابات، کاملاً برنامه‌ریزی شده بود، اما «این توطئه، شکست خورد و تیر دشمن به سمت خودش کمانه کرد.»

وی هشدار داد: «همه و به خصوص خواص باید مراقب باشند تا با اقدامات و یا اظهارات خود، تکمیل‌کننده طراحی و اهداف معارضان نظام نباشند.»


هاشمی در دیدار اعضای خبرگان با آیت‌الله خامنه‌ای

آقای خامنه‌ای حضور ۸۵ درصدی مردم در انتخابات ریاست جمهوری را «اعلام پایبندی و دلبستگی به نظام اسلامی» دانست و اظهار داشت: «انتخاب رئیس جمهور با رأی بالا و بی‌سابقه، یک نقطه قوت بسیار مهم به شمار می‌آید که مخالفان نظام تلاش دارند این امتیاز را به نقطه تردید و یأس تبدیل کند.»

در سه ماه گذشته، ایران شاهد اعتراض‌های گسترده‌ای به نتایج انتخابات ریاست جمهوری بوده‌ است. معترضان می‌گویند در انتخابات «تقلب» شده و خواستار ابطال آن هستند.

در جریان این اعتراض‌ها، نیروهای امنیتی و انتظامی، هزاران نفر از معترضان را دستگیر کرده‌اند و ده‌ها تن در جریان این ناآرامی‌ها کشته و زخمی شده‌اند.

آقای خامنه‌ای با بیان اینکه ایجاد «تفرقه» یکی از «خطوط اصلی دشمن در جنگ نرم» است، حضور «گسترده» مردم در راهپیمایی روز قدس را یکی از نشانه‌های «وحدت عمومی و همدلی مردم» عنوان کرد.

رهبر ایران هشدار داد: «همه و به خصوص خواص باید مراقب باشند تا با اقدامات و یا اظهارات خود تکمیل‌کننده طراحی و اهداف معارضان نظام نباشند»

در راهپیمایی روز قدس سال جاری، ده‌ها هزار نفر از معترضان با نمادهای سبز در راهپیمایی تهران و شهرهای مختلف شرکت و بار دیگر اعتراض خود را به نتایج انتخابات اعلام کردند.

آیت‌الله خامنه‌ای با انتقاد از اینکه بریتانیا، آمریکا و برخی کشورهای دیگر «از اقدامات برخی افراد تمجید می‌کنند»، گفت: «این دولت‌ها می‌گویند ما طرفدار ملت ایران هستیم، در حالی که مردم جزو نظام اسلامی هستند.»

وی اضافه کرد: «جمهوری اسلامی دارای دو بعد مردمی و اسلامی است که مردمی و جمهور بودن آن نیز ناشی از اسلامی بودن نظام است.»

اعتراض هاشمی به «اهانت» به خانواده آیت‎الله خمینی
اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجلس خبرگان امروز با حضور در آرامگاه آیت‌الله خمینی، بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، گفت: «امروز شاهد شرایط جدیدی هستیم و کسانی‌که از روز اول با این انقلاب سرسازگاری نداشتند و راه امام را نمی‌پسندیدند، فرصت پیدا کردند تا دست‌آوردهای ملت ایران را مخدوش کنند.»

وی با بیان اینکه «این روزها حتی محکمات رفتار امام را گاهی زیر سوال می‌برند»، از اعضای خبرگان رهبری خواست که پاسدار آرمان‌ها و دستاوردهای آیت‌الله خمینی باشند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و مجلس خبرگان، با انتقاد از آنچه «اهانت به بیت امام» نامید، گفت: «اگر روزی کسانی به خود اجازه بدهند که این بیت را و این آثار امام و یادگاران امام را از انقلاب جدا کنند و بین انقلاب و آنها فاصله بیاندازند، بزرگ‌ترین خیانت را مرتکب می‌شوند.»


حضور هاشمی در آرامگاه آیت‌الله خمینی

در هفته‌های اخیر رسانه‌های وابسته به دولت، حسن خمینی، نواده آیت‌الله خمینی را به حبس خانگی تهدید کرده‌اند.

حسن خمینی در ناآرامی‌های پس از انتخابات از معترضان حمایت کرده و به دیدار خانواده‌های بازداشت‌شدگان رفته ‌است.

مجلس خبرگان رهبری، شهریورماه و اسفندماه هر سال اجلاس رسمی برگزار می‌کند. این مجلس، مجلسی متشکل از فقهای «واجد شرایط» است که بر اساس اصل ۱۰۷ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تشکیل شده‌ است.

بیانیه پایانی ششمین اجلاس دوره چهارم مجلس خبرگان روز گذشته با حمایت «قاطع» از عملکرد آیت‌الله علی خامنه‌ای در حوادث پس از انتخابات، صادر شد.

Share/Save/Bookmark

در همین رابطه
حمایت مجلس خبرگان از آیت‌الله خامنه‌ای

نظرهای خوانندگان

ما خامنه ای را این بیست سال شناخته ایم. بند باز ماهریست.
به هیچ اصلی هم غیر از قدرتش پایبند نیست. هر ... و گریه زاری سر هم می کند که دم از تله ببرد، بعد که همه
به خاطر نجابتشان ساکت شدند می آید و شمشیر را از رو می بندد.

-- بدون نام ، Sep 24, 2009

ببینید که چگونه این دشمنان ایران‌زمین از خون شهدایی چون ندا٬ ترانه و سهراب جان میگیرند و به سرنوشت این دیار نیشخند میزنند.

-- سامان ، Sep 24, 2009

اگر ايشان فکر ميکنند که 85% به نظام رای داده اند بنابراين نبايد از برگزار شدن يک رفراندوم برای خروج از بحران مشروعيت واهمه داشته باشند.

-- رضا ، Sep 24, 2009

این راهی را که رهبری پیش گرفته وهمچنین موضعی که اخیرا مجلس خبردگان به حمایت از رهبری گرفت بیش از پیش نا کارامدی ولایت فقیه و مجلس خبرگان را در امر دمکراسی نشان می دهدو باعث شکاف بیشتر بین مردم و ولایت فقیه می شودو از این بابت من خوشحال هستم به امید روزی که ایران دارای یک حکومت مردمی و بدون ولایت فقیه باشد.

-- ایران ، Sep 24, 2009

اقاي خامنه‌اي ما حتما به روشنگري عليه حكومت سياه و ستمگر شما ادامه مي‌دهيم.

-- مراد ، Sep 24, 2009

خامنه ای داره به نیروهای خودش روحیه میده..... الکی عصبانی نشین!مصرف داخلی داره این حرفها

-- Mir Hossein ، Sep 24, 2009

خامنه ای بهتر است برای اثبات گفته اش مبنی بر توطیه دشمن با تشکیل یک هیت بی طرف جهت بررسی انتخابات موافقت کند. اگر تقلب شده باشد خامنه ای واحمدی نژاد و فیروزابادی عامل دشمن هستند و اگر تقلب نشده باشد
ایشان لیاقت ادامه رهبری ایران را خواهد داشت.

-- احسان از نیویورک ، Sep 25, 2009

نظر دهنده ي عزيز به نكته ي بسيار جالبي اشاره كرد. رهبر ايران در بحران هاي مشروعيت زدا اشك به چشم مي آورد و بغض مي كند تا خون چند ده كشته ماست مالي شود و بعد روز از نو روزي از نو. مانند قتل هاي زنجيره اي يا كوي دانشگاه يا انتخابات اخير.

-- سپهر ، Sep 25, 2009

خامنه ای اینبار هدف تویی. اگه تا دیروز اسمی از تو نمی بردیم ، امروز با مشخص شدن نقش تو در کشتارها و تحاوز ها و قتل ها و جنایتها همه مشتهایمان به سوی توست

-- زهرا ، Sep 25, 2009

نمیدانستم که خمینی هم سبز پوش شده است (به عکس نگاه کنید). کی‌ احمدی نژاد او را می‌خواهد دست گیر کند؟؟؟؟؟؟

آیا به امام هم تجاوز میخواهند بکنند؟؟؟؟

یا اینکه امام از ترس آینده که بدست ملت بیفتد از حالا تقیه می‌کند؟؟؟

-- بدون نام ، Sep 25, 2009

باید گفت که باعث بسی امیدواریست که خامنه ای هنوز مذبوحانه میخواهد دست پیش رو بگیرد که پس نیفتد، غافل ازاینکه کار ازاین مراحل گذشته و ایشان و مزدورانش اکنون در تاریکی شب در لبه پرتگاهی وحشتناک قرارگرفته اند و دیگر راه برگشتی ندارند. بنابراین یا باید خودشان را تسلیم ملت کنند و یا خودرا به ته دره تاریک و ژرف پرتاب نمایند.

-- ورق برگشته ، Sep 25, 2009

بابا این که کاری نداره برین خواص رو دستگیر کنین و یا مث منتظری "منتظر خدمتشون" کنین تو خونه بشینن یا مث شریعمتداری مرحوم ترتیبش رو بدین بگین محارب با خدایی چیزی بود! شما که ماشالا زورتون خیلی زیاده و روتون زیادتر از زورتون، پس چرا معطل نشسین؟

-- زورگیر ، Sep 25, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)