تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

هاشمی: جلوی اتفاقات ناگوار را بگیریم

اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجلس خبرگان رهبری احتمال داد که غرب درباره برنامه هسته‌ای ایران، «تصمیمات نامناسبی» بگیرد که باید با دیپلماسی فعال جلوی «اتفاقات ناگوار» را گرفت.

آقای هاشمی که در مراسم گشایش ششمین اجلاس از چهارمین دوره مجلس خبرگان رهبری سخنرانی می‌کرد، گفت که دشمنان، «توطئه‌ای» علیه جمهوری اسلامی «طراحی» کرده‌اند که «باید آماده باشیم با همه ابزارهای آنها مقابله کنیم.»


هیات رئیسه مجلس خبرگان

هاشمی به جزئیات این «اتفاقات ناگوار» که نسبت به وقوع آن هشدار داده، اشاره‌ای نکرد.

ایران و گروه ۱+۵ (آمریکا، روسیه، چین، آلمان، فرانسه و بریتانیا) قرار است در مهرماه، دوره جدیدی از مذاکرات را آغاز کنند.

هاشمی هشدار داد که در سازمان ملل، «فتنه‌ای» علیه جمهوری اسلامی در حال شکل‌گیری است و باید «مراقب» بود و خود را «برای هر شرایطی آماده کنیم»

این مذاکرات به منظور بررسی جزئیات بسته پیشنهادی ایران که چندی پیش تحویل نمایندگان این گروه در تهران شد، انجام می‌شود.

ایران اعلام کرده که حاضر نیست درباره فعالیت‌های هسته‌ای‌اش به غیر از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با مرجع دیگری مذاکره کند، اما آمریکا و غرب گفته‌اند که در دوره جدید مذاکرات، موضوع فعالیت‌های هسته‌ای تهران را مطرح خواهند کرد.

هاشمی همچنین هشدار داد است که در سازمان ملل، «فتنه‌ای» علیه جمهوری اسلامی در حال شکل‌گیری است و باید «مراقب» بود و خود را «برای هر شرایطی آماده کنیم.»

او اظهار امیدواری کرد که در آینده، شرایط «ناگواری» برای ایران رخ ندهد.

تلاش برای حل مشکلات
رئیس مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود به مسائل داخلی ایران و اظهارات آیت‌الله علی خامنه‌ای در خطبه‌های نماز عید فطر پرداخت و از تلاش «دلسوزان نظام» برای حل مشکلات سیاسی کشور خبر داده است.

آقای هاشمی افزود که گروهی از فعالان سیاسی، براساس محور‌های سخنان رهبر جمهوری اسلامی قصد دارند اقداماتی انجام دهند تا فضای جامعه بدون مزاحمت و درگیری‌ها، به فضای «نقادی صحیح و دلسوزانه» تبدیل شود.

او اضافه کرد که «نباید اجازه داد هر کس هر چه دلش می‌خواهد بگوید و این به معنای بی‌اعتبار کردن و بردن آبروی افراد است.»

به گفته رئیس مجلس خبرگان رهبری «همه توجه کنند که فضای تهمت و ایجاد ناامنی فکری برای دیگران، و آلوده کردن فضا، به بدبینی منجر می‌شود که مانند خوره همه چیز را می‌خورد.»


اعضای مجلس خبرگان رهبری

وی افزود «چه آنهایی که دست اندر کار هستند، باید مقید به قانون باشند و چه معترضان باید در چارچوب قانون عمل کنند و مجریان و معترضان توقع نداشته باشند که در صورت عمل نکردن به قانون، نسبت به آنها بی‌تفاوت باشند.»

آقای خامنه‌ای نیز در خطبه‌های نماز عید فطر گفته بود که «هیچ‌کس حق ندارد مسائلی را که اثبات نشده، بیان کند و دیگران را زیر بار فشار تهمت قرار دهد.»

در ایران پس از برگزاری دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری که در آن محمود احمدی‌نژاد برنده اعلام شد، نامزد‌های رقیب، هواداران آنها و گروهی از احزاب با اعلام اینکه در روند انتخابات «تقلب گسترده‌ای» صورت گرفته، خواستار ابطال آن شدند.

راهپیمایی‌های مسالمت‌آمیز معترضان به نتیجه انتخابات در هفته‌های اول، با خشونت‌های گسترده دولتی مواجه و منجر به کشته و زخمی شدن ده‌ها نفر شد.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

هیچ راهی نمی بینم به جز یک دایره ی سیاه رنگ که شیاطین در این دایره گیر افتاده اند راه برون رفتی نمی بینم چون دایره افتاده است و چاهی عمیی که در این دایره افتاده است ببخشید اقای رفسنجانی من هر چه را که میبینم نوشتم

-- ... ، Sep 22, 2009

اقازادهها را فاکتورگرفتند. ایشان عبایشان را برگرداندند. رعایا هم به تنها منسبه تاریخی خود را قانع باشند. شاید نعمت دست بوسی نصیبشان شود. السلام علیکم و رح...

-- Okar Hati ، Sep 22, 2009

حضرت آيت الله هاشمی رفسنجاني فرموده اند که بزرگان مشغول تدوين يک متن هستند! خب الهي شکر. انگار مشکلات دارد کم کم حل مي شود. تمام اين مشکلات مملکت، همه حق کشي ها و همه خفقان را قرار است اين متن حل و فصل کند. البته حضرت آيت الله بيشتر از اين موضوع خوشحال هستند که خطر از سر خودشان و خانواده شان رد شده. چون با اظهارات مقام معظم رهبري در نماز عيد فطر، ديگر شکي باقي نمانده که هاشمي و خامنه اي دوباره بهم نزديک شده اند. حالا بايد منتظر روبوسي احمدي نژاد و هاشمي بنشينيم.

-- محمد ، Sep 22, 2009

خبرگان اگر از همان روز اول به وظیفه خود عمل میکردند نه اینچنان رهبری داشتیم و نه چنین رییس جمهور. همه ارگانهای این نظام از مجلس خبرگان گرفته تا مجلس شورای (اسلامی) و سپاه و قدرت قضاییه و ... همگی فقط نمایشی است که بی قانونی ها را کمرنگ کند.
جنبش سبز امید ازادی و نجات از تحجر قرون وسطایی را در دل تک تک ایرانیان زنده کرده و همانطور که تاریخ ایران زمین ثابت کرده اغاز فروریزی نظام اغاز شده است.
زنده باد ازادی
مرگ بر تحجر و استبداد
زنده باد جمهوری ایران

-- Nam ، Sep 22, 2009

هاشمی رفسنجانی بر عکس آنچه گفته می شود هیچ هوش تیزی ندارد! .... اگر به سایت او سری بزنیم این تذبذب و خود بزرگبینی که در نهایت حکایتی شگفت است از خود کوچکبینی به وفور دیده می شود. ایشان در همین دایره ی تذبذب است که گاهی وانمود کرده اند که مثلا طرفدار جنبش سبزند، و گاهی هم ار درایت رهبر فرزانه سخن گفته اند! گاهی گفته اند که باید فیتیله ها را پایین کشید تا آدمکشان ایشان که با خونآشامان رهبری جهان اسلام و حتا همه ی مونین جهان خامنه ای در تاریکی شب بتوانند فرار کنند، گاهی ایشان یار و یاور رهبری معظم هستند، گاهی می فرمایند که به نظام جفا شده، گاهی می فرمایند این نظام مظلم است، گاهی خودشان در کمال مظلومیت اشک تمساح می ریزند، و صد البته هیچ وقت و هرگز یک موضع راست و شفاف نداشته و نخواهند داشت! متاسفانه گاهی کسانیکه که ناخواسته و یا خواسته رهبریت جنبش سبز را دارند فکر کردند که هاشمی شاید بتواند تاری باشد برای قوت تناب ولی اینان سخت اشتباه کردند. اشتباه ایشان بنظر من فقط یک اشتباه موضعی بود! چرا! زیرا موسوی و از پس او کروبی و آحاد ملت نشان دادند که قادرند رفسنجانی را کنار بزنند . رفسنجانی و رهبریت نظام آنقدر دستانشان بخونهای بیشمار آلوده است که این خونها قدرت غرق کردن و خفه کردن همه ی روحانیت دخیل و فرماندهان گناهکار سپاه و بسیج را دارند. سپاه و بسیج و روحانیتی که از هیچ جنایتی و هیچ خونریزی و تجاوزی رویگردان نبوده و نیست!
و اما حالا کم کم رفسنجانی دوباره دارد در حقیقت عذر گناه به پیشگاه رهبری می آورد! او با گفتن اینکه فتنه ای در سازمان ملل است در حقیقت به جنبش سبز گوشزد می کند که بله ما خطری بزرگ در کمین خود داریم و باید اول فکر آن خطر بزرگ باشیم و نه این اختلافات کوچک داخلی، اما رفسنجانی ....ذهنش بقدر کافی این را دریافته که بزرگترین خطری که نظام را تهدید می کند همان چیزی ست که در راستای منافع ملی ست و آن اینکه نهضت و جنبش سبز دارد وارد مرحله ی انفلاب می شود و این امری خجسته برای کشور و برای مردم است و امری نامبارک برای حکومت سرکوب و تجاوز از هر نوع!
متاسفانه رفسنجانی لیاقت بر جا گذاشتن نامی نیک از خود در تاریخ ایران نبوده و نیست. آن کوچک توقعی که اقلیتی مردم ایران به این با هوش نما داشتند خوشبختانه از بین رفته و دارد می رود!

-- بدون نام ، Sep 22, 2009

حزب توده سرانجام با نقاب دفاع از مليت هاي ديگر (روس و عرب) به صحنه آمد تا همگام با توكلي در حفظ نظام ولايت فقيه روس مدار و عرب پرور (البته فقط استعمار گران و تروريست هايشان) بكوشد٠ شعار ريشه دار نه غزه نه لبنان جانم فداي ايران٠جمهوري ايراني و شعار عليه منافع دو غارتگر بزگ حامي كودتا روسيه و چين سخت ماركسيست هاي روسي و نظام ضد ايراني ولايت فقيه استالينيستي را آشفته كرده٠ اين ماركسيست هاي روسي كه سي سال است در ايران شعار مرگ بر آمريكا و انگليس و اسرائيل و ليبرال و نظام سلطنتي و منافق و ٠٠٠ ميدهند يكباره دل نازكشان از اين بي حرمتي به ساحت مقدس كشور استعمارگر روسيه به درد آمده و سعي دارند جنبش سبز را لجني و بعد قرمز روسي كنند٠ خامنه اي با زيركي اين توپ را به زمين جنبش سبز انداخت و روس پناهان و روس محوران دارند با اين توپ بازي مي كنند٠

-- mohayyeri ، Sep 22, 2009

آ شیخ اکبر تو خاطراتش نوشت که مرحوم لاهوتی را کشتند و او فقط گریه کرد در مجلس. از ضرب المثل خشت اول چون نهد معمار کج نگذریم !.. مگر دیوار کج با آن قتل شروع نشد؟ آن گریه آنموقع سودی نداشت ولی آیا این نسخه ها میتواند نوشدارو پس از مرگ سهراب ها و ندا ها باشد .؟؟!!!
نادر

-- Nader ، Sep 22, 2009

جناب mohayyeri خدا وکیلی خودت فهیدی چی میگی؟
...زیادی فلسفی حرف میزنی ....!!!

-- nam ، Sep 22, 2009

قبل از وقوع يا بعد از آن؟ روشن نفرمودند!!

-- نادر ، Sep 23, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)