تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

«تکذیب» تهدید به استعفای هاشمی رفسنجانی

دفتر آیت‌الله علی خامنه‌ای گزارش‌ها درباره تهدید به استعفای اکبر هاشمی رفسنجانی از کلیه سمت‌های حکومتی در اعتراض به اقدامات رهبر جمهوری اسلامی را تکذیب کرد.

به گزارش خبرگزاری دولتی ایرنا، یک مقام آگاه در دفتر آقای خامنه‌ای روز گذشته گزارش‌ها درباره مذاکرات هاشمی رفسنجانی و رهبر جمهوری اسلامی را «به طور کلی نادرست» خواند.

سایت اینترنتی شبکه تلویزیونی العربیه سه روز پیش از این خبر داده بود که آقای هاشمی در دیدار با علی خامنه‌ای هشدار داده است که در صورت بازداشت مهدی کروبی، از تمام سمت‌های حکومتی خود استعفا خواهد کرد.


این وب‌سایت نوشته که حکم بازداشت کروبی، از سوی آقای خامنه‌ای صادر شده است و هاشمی در دیدار با اعضای مرکز تحقیقات استراتژیک وابسته به مجمع تشخیص مصلحت، اظهارات خود با رهبر جمهوری اسلامی را بازگو کرده است.

در این گزارش آمده که آقای هاشمی خطاب به رهبر جمهوری اسلامی گفته است: «شما نباید دستور دستگیری مهدی کروبی را صادر می‌کردید، با ادامه این روند، اوضاع پیچیده‌تر خواهد شد.»

گزارش شده که هاشمی خطاب به رهبر جمهوری اسلامی گفته است: «شما نباید دستور دستگیری مهدی کروبی را صادر می‌کردید، با ادامه این روند، اوضاع پیچیده‌تر خواهد شد»

مهدی کروبی ماه گذشته با انتشار نامه‌ای اعلام کرد اسنادی در اختیار دارد که نشان می‌دهد به برخی از بازداشتی‌ها تجاوز شده است.

این نامه کروبی، واکنش‌های زیادی به همراه داشت تا اینکه هیات سه نفره قوه قضائیه، کلیه اسناد وی را «جعلی» خواند و خواستار بازداشت وی شد.

با طرح این درخواست بود که رسانه‌های نزدیک به دولت، از مقام‌های قضائی خواستند مهدی کروبی را تحت پیگرد قرار دهد.

کروبی روز گذشته با انتشار نامه سرگشاده‌ای، به گزارش این هیات سه نفره پاسخ داده و از دستگیری خود استقبال کرد.

مهدی کروبی و میرحسین موسوی، دو نامزد معترض به نتیجه انتخابات هستند که دولت برآمده از آن را «نامشروع» دانسته و اعلام کرده‌اند که با آن به صورت قانونی مبارزه خواهند کرد.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

دیر یا زود جناب آقای رفسنجانی از ریاست مجمع تشخیص برکنار و با اشاره بزرگان از ریاست مجلس خبرگان که سهل است_ از عضویت در آن هم محروم میشوند. آفرین... بر تکذیبهای مصلحت جویانه تان ادامه دهید!

-- کیارش ، Sep 15, 2009

هاشمی اگر غیرت داشت زمانی که آبروی پسرش را در صدا و سیما بردند، زمانی که خبرگان مثل مترسک نشست و کشتار مردم را تماشا کرد، زمانی که...استعفا میداد. در این مملکت که همه برای مقام همه کار میکنند کسی استعفا نمیدهد.

-- گشتاسب ، Sep 15, 2009

توده ايهاي عصبي كه تا نام يك ليبرال شجاع مثل كروبي مي آيد از خجالت سكوت ممتد موسوي كانديد به اصطلاح اصولگراي اصلاح طلب چپشان فورا پارازيت منفي ميفرستند با همان لحن شريعتمداري متحد ضد ليبرال ارتجاع سياهشان٠ موسوي غير از بيانيه هاي كلي دادن تا حالا حتي رودر روي اين رژيم نايستاده ...

-- sysadi ، Sep 15, 2009

سیسادی خان ناراحت نشو! اما مارک هم نزن موسوی کجایش توده ای ست! آخر چرا بیربط حرف می زنی! موسوی کجایش روسی ست! اگر روسی بود که مثل حاج محمود بود! پس حرفت را پس بگیر برادر! یا خواهر! کروبی و موسوی دو بال این جنبشند، هر کس هر کدامشان را بکوبد به هر دوشان و به جنبش بد کرده است.
سرت سلامت هممیهن

-- بدون نام ، Sep 15, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)