تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۳۸۸ • چاپ کنید    
رئیس شورای مركزی فراکسیون «خط امام» مجلس:

برخی اعضای سپاه «استعفا» کرده‌اند

حسین هاشمیان رئیس شورای مركزی فراکسیون «خط امام» مجلس، از استعفای برخی اعضای سپاه در اعتراض به دخالت این نیرو در مسائل سیاسی خبر داد.

آقای هاشمیان به وب‌سایت پارلمان‌ نیوز گفت که براساس اطلاعاتی که در اختیار دارد، برخی از سپاهیان استعفا کرده و قصد دارند از این نهاد جدا شوند.

این نماینده مجلس، علت استعفای این افراد را «اعتراض به دخالت سپاه در مسائل سیاسی» عنوان کرده است.

بر اساس قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، دخالت نیر‌وهای مسلح در فعالیت‌های سیاسی ممنوع است، اما محمدعلی جعفری فرمانده سپاه گفته که بخشی از نیرو‌های بسیج که در استخدام سپاه نیستند، می‌توانند فعالیت سیاسی داشته باشند.


هاشمیان

آقای جعفری همچنین هفته گذشته، محمد خاتمی رئیس جمهوری پیشین ایران و علی‌اکبر موسوی خوئینی‌ها عضو ارشد مجمع روحانیون مبارز را به تلاش برای تضعیف آیت‌الله علی خامنه‌ای متهم کرد؛ اتهامی که با واکنش جریان‌های اصلاح‌طلب مواجه شده است.

مجمع روحانیون مبارز اعلام کرده که از آقای جعفری به خاطر اتهاماتی که متوجه دو عضو بلندپایه این مجمع کرده، به قوه قضائیه شکایت می‌کند.

هاشمیان نیز در واکنش به اظهارات هفته گذشته فرمانده سپاه گفته که آقای جعفری «بیش از اندازه به قبه نظامی‌اش مغرور شده و باید حدود فعالیت نظامی‌اش مشخص شود.»

«به خاطر فشارهایی که عده‌ای اوباش می‌آورند، یاران امام از جمله ناطق نوری و خاتمی نمی‌توانند در حرم امام و در کنار او در شب‌های احیا سخنرانی کنند»

او از مقام‌های قضائی خواسته که فرمانده سپاه را به خاطر اظهارات هفته گذشته‌اش تحت تعقیب قرار دهند.

نماینده مردم رفسنجان همچنین گفت که سردار جعفری حتی نمی‌داند که «ولایت فقیه چیست، آن وقت به خود اجازه می‌دهد در این مسائل وارد شود و اظهار نظر کند.»

آقای هاشمیان در عین حال با اظهار تاسف از سخنان این فرمانده سپاه اظهار داشت که «از صحبت‌های بی‌ادبانه جعفری متاسفم و این سخنان نابجا که برخلاف قانون بود، در راستای امام‌زدایی نیز قابل ارزیابی است.»

این نماینده مجلس در بخش دیگری از سخنان خود به لغو مراسم شب‌های قدر در آرامگاه آیت‌الله روح‌الله خمینی اشاره کرد و گفت: «به خاطر فشارهایی که عده‌ای اوباش می‌آورند، یاران امام از جمله ناطق نوری و خاتمی نمی‌توانند در حرم امام و در کنار او در شب‌های احیا سخنرانی کنند.»

نماینده مردم رفسنجان گفت که سردار جعفری حتی نمی‌داند که «ولایت فقیه چیست، آن وقت به خود اجازه می‌دهد در این مسائل وارد شود و اظهار نظر کند»

لغو مراسم شب‌های قدر در آرامگاه آقای خمینی پس از ۲۰ سال با واکنش برخی از روحانیون و جریان‌های اصلاح‌طلب مواجه شده است.

آیت‌الله اسد‌الله بیات زنجانی از مراجع تقلید شیعه امروز یکشنبه به خبرگزاری ایلنا گفته که بیم آن دارد که به زودی درب‌های این آرامگاه به روی مردم بسته شود.

آقای زنجانی گفته که تفکری تلاش می‌کند تا اندیشه‌های آقای خمینی در نحوه اداره امور کشور را حذف کند.

تنش‌ها و اعتراض‌ها در ایران پس از آنکه محمود احمدی‌نژاد در انتخابات به عنوان نامزد پیروز معرفی شد آغاز شده است و همچنان ادامه دارد.

در حال حاضر حدود ۳۰۰ نفر از معترضان به نتیجه انتخابات در زندان به سر می‌برند و برخی از آنها به اتهام دست داشتن در «کودتای مخملی» محاکمه شده‌اند.

برخی از فرماندهان سپاه و رسانه‌های نزدیک به دولت، مهدی کروبی، میرحسین موسوی و محمد خاتمی را عامل «ناآرامی‌های اخیر» معرفی کرده و خواستار بازداشت آنها هستند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

«... لغو مراسم شب‌های قدر در آرامگاه آقای خمینی پس از ۲۰ سال...»
چیزی که من نمیفهمم اینه که خمینی به گواه تاریخ خونریزترین رهبر تاریخ معاصر ایران بوده، پس چگونه است که برخی از ما از او هنوز در بهترین حالت با عنوانهایی چون «آقای خمینی» یاد میکنیم؟ این برام شگفت آوره ! مانند اینکه با عنوانهای محترمانه ای از چنگیز و هیتلر و از این دست یاد بشه .
ما ایرانیها یه خورده عجیبیم !

-- بدون نام ، Sep 6, 2009

بالاخره آقای خامنه ای که نمی تواند یکتنه جواب همه را بدهد، باید یک کمکش کند؛ یک روز آقای فیروز آبادی ، یک روز سردار جعفری، و یک روز هم یکی دیگر .... خب اگر اینها نباشند و بگویند به ما چه مربوط، می دانید آن وقت جه پیش می آید؟

-- خلیل ، Sep 6, 2009

به گواه کدام تاریخ؟ منصف تر باشید

-- بدون نام ، Sep 6, 2009

مثلي است كه ميگويد كه اگر يك فشنگ به گذشته شليك كنيد يك گلوله توپ به آينده ات مي زني. حال ما چه كار داريم كه خميني چگونه بوده است. ولي اكنون قبرش جايي است براي اظهار خشم و پايين آوردن ديكتاتورها شايد باشد.عنوانها نه كسي را بزرگ ميكند ونه كوچك.امروزه تنها همگرايي و اتحاد

-- بدون نام ، Sep 6, 2009

لعنت بر این رژیم دیکتاتوری .....!!

-- بدون نام ، Sep 6, 2009

من پیشنهاد دارم در روز قدس و یا در هرگونه اجتمع مدنی در ایران شعار ها در ارتباط با امام خمینی باشد تا حکومت در مقابله در حالت انفعالی قرار گیرد

-- احمد ، Sep 6, 2009


"ما ایرانیها یه خورده عجیبیم !" - بدون نام

فقط یه خرده؟

به هر حال سعی نویسندگان و خبرنگاران در آن است که نهایت شرط ادب را حتی برای بی ادب ها و جنایتکاران رعایت کنند. این از لازمه های اصلی ژورنالیزم بی طرف است.


-- ایرانی ، Sep 6, 2009

این ....که مطلب بالا را نوشته بسیار گستاخی و بی ادبی کرده است. باید گفت که امام خمینی مهربان ترین رهبر تاریخ معاصر بوده است ولی باید برای استقرار دین خدا با منافقین و کفار جنگید. ولایت فقیهی که امام خمینی می گفت بسیار با اکنون فرق می کند. این که اکنون شاهدش هستیم دیکتاتوری است ولی امام با دیکتاتوری شدیدا مخالف بود. امید وارم انسان نماها به راه انسانیت بر گردند و از دستورات دین خدا تبعیت کنند. و با دیکتاتوری واقعی مبارزه کنند. و از بی ادبی خودداری کنند.

-- بدون نام ، Sep 6, 2009

ضمن تائید سخنان این نظر دهنده گرامی‌ بایستی اضافه کنم که به شهادت تاریخ تمام بد بختی ما ایرانیان از زمان حمله اسلام به کشورمان شروع شده و تا دفن این ....هم ادامه خواهد داشت

-- Reza ، Sep 6, 2009

حالا این آقای جعفری از روی یک دیکته‌ای که بیت رهبری داده دستش یا حفظ کرده یا روخوانی. این بندهٔ خدا که حرفی‌ از خودش نزده و هرگز هم اجازه ندارد که از خود حرف یا نظر یا دید مستقلی داشته باشد. همین حالا بپرسید چی‌ گفتی، همش یادش رفته و ممکن است چیزایی که دارد حفظ می‌کند برای گفتن در مناسبت بعدی را به شما بگوید.این بیچاره یک فرمان بر ذلیلی بیش نیست، گنده اش نکنید.عظما را در هر جنایتی ببینید.

-- aria ، Sep 6, 2009

میبینید؟
چه دوستداران خمینی و چه مخالفان با اندیشه های او امروزه همه یک خواسته دارند. پس سعی کنید به علاقمندی های هم توهین نکنید و مثلا دوستداران شاه با طرفداران جمهوری با عاشقان خمینی با مخالفانش با... عناد نکنند و همه باهم حرف واحد بزنیم. فعلا ماها دهها جناح هستیم و آنها یک جناح.پس خیلی قویتریم.متحد باشیم تا قویتر شویم

-- سهند ، Sep 6, 2009

مطالب بالا نشون میده ما تا رسیدن به دموکراسی و دوری از دیکتاتوری خیلی‌ فاصله داریم، من از کسی‌ که نفر اول را به بی‌ ادبی‌ و گستاخی متهم کرده می‌خوام یه کم بیشتر فکر کنه و ببینه گفتارش شبیه به کیاست؟!

-- Hosein ، Sep 6, 2009

دوست بي نام !
ولايت فقيه هميني هست كه همه شاهدش هستيم !
سرانجام حكومت هاي مذهبي ديكتاتوريه ...

-- Moh3n ، Sep 6, 2009

و البته نکته ای که هست اینه که من فکر نمیکنم حاکمیت فعلی در واقع اصلا دنبال رو نظرات و ایده های خمینی باشه ( که خود خمینی بسیاری از کارهاش آشکار شده ) بلکه به نظر میاد در واقع میخوان خمینی رو هم پاک کنن
اصلا به نظر من این حکومت و سرانش حتی دینی هم نیستند شاید حتی به خدا هم اعتقاد نداشته باشن
وضعیت فعلی ایران به نظرم بیشتر یک نوع برنامه ریزی طولانی مدت بوده نه در سطح یک کشور بلکه کل خاور میانه برای مسائل پشت پرده
بحث خیلی طولانی هست مشکل این 30 سال اخیر هم نیست عمق فاجعه ایران خیلی عمیقتر از این 30 سال هست تنها اثر این حکومت بیشتر کردن عمق این فاجعه بوده
به امید ایرانی واقعا آزاد

-- freedom ، Sep 6, 2009

آن که گفت خمینی یک جنایتکار بود ، روشن ترین واقعیت تاریخ معاصر را گفت . آفرین بر شعور و شرفش . خمینی ....ی سرزمین ایران را نابود کرد . جنایتکارانی مانند احمدی نژاد و خامنه ای چه کردند و می کنند که خمینی نکرده بود ؟ اگر جنبش سبز کمترین نسبتی با خمینی ( عامل اصلی همه ی بدبختی ها ) برقرار کند ، مثل آن است که مردم به ستوه آمده از ستم کمونیسم به استالین پناه ببرند ! دوست هوشیارمان راست گفت که ما آدم های عجیبی هستیم . ایرانیان واقعی ، فرزندان معنوی کوروش اما دیگر هرگز فریب اسلام و آخوند را نخواهند خورد . نسل آینده ی ایران زمین ، خاک نیاکانش را از ....اسلام پاک خواهد کرد . آیا اسلام جز فریب و غارت و جنایت ، چیز دیگری است ؟؟؟
مسلمان دیروزی و زرتشتی امروزی

-- کوروش ، Sep 7, 2009


"امام خمینی مهربان ترین رهبر تاریخ معاصر بوده است ..."

!!!


اما در کمال خونسردی دستور قتل عام هزاران زندانی بی دفاع را در زندانها، آشکار یا در خفا صادر می کند!


"... ولی باید برای استقرار دین خدا با منافقین و کفار جنگید."


پس در این صورت امام و هوادارانش جنگ را
باخته اند چون هنوز پس از سی سال هم "منافقین" وجود دارند و هم کفار و عجیب آنکه بر تعداد آنها افزوده و از نفرات پیروی خمینی کاسته می شود!


"ولایت فقیهی که امام خمینی می گفت بسیار با اکنون فرق می کند. این که اکنون شاهدش هستیم دیکتاتوری است ولی امام با دیکتاتوری شدیدا مخالف بود."


اگر وقتی خمینی به حکومت رسید تنها ده سال جوان تر بود، امروز هنوز زنده می بود و خودش همین نقش را به خوبی بازی می کرد.

او هم خیالهایی برای "خلیفه المسلمین" شدن داشت که پس از فوتش برای پسرش مصطفی به ارث بگذارد که خوشبختانه هم از شانس مصطفی و هم از شانس ملت نشد که بشود. ولی مگر فرقی هم می کند: حالا خامنه ای و مجتبی همان سناریوی بچگانه را دارند تکرار می کنند.

بدون نام گرامی، مرا ببخش، اما گویا از اوضاع ایران و جهان بخصوص در دو ماهه اخیر اصلاً خبر نداری!


-- ایرانی ، Sep 7, 2009

"ميزان راي ملت "بهترين گواه بر دموكراتيك بودن خميني است .ونيز كينه اقتدارگرايان از او ويارانش مويد ديكتاتوري جريان حاكم است

-- بدون نام ، Sep 7, 2009

امام ممکن است که از دیکتاتوری بیزار بوده باشد اما متاسفانه دیدی از دیکتاتوری نداشت! چنانچه که واضح است با تغییر قانون اساسی لیبرال ایران (اولین قانون تنظیم شده بعد از انقلاب) به جمهوری ولایت فقیه بر این نکته تکیه کرد که اگر من(ولایت فقیه) نقش دیکتاتور را بر عهده بگیرم دیکر دیگر دیکتاتوری نیست. نمی شود امور را از مردم گرفت و در دستان یک نفر قرار داد سپس گفت که امام از دیکتاتوری بیزار بوده!

-- روزبه ، Sep 7, 2009

با سلام و عرض ادب
احتمالا به یمن و جود احمدی نژاد و .... سید علی خامنه ای داشتن دیانت اسلام نیز جرم محسوب شده و از مصادیق بارز بر اندازی شناخته میشود

-- فتح الله کیاییها ، Sep 7, 2009

به یمن به قدرت رسیدن احمدی نژاد و از کرامات شیخ بزرگش خامنه ای بزودی زود داشتن دیانت اسلام ( البته شیعه گری آن - چرا که بقیه قبلا غیر قانونی اعلام شده بود) جرم محسوب شده و از مصادیق بارز براندازی نرم شناخته میشود

-- فتح الله کیاییها ، Sep 7, 2009

این آقایی که فرمودند به گواه تاریخ آقای خمینی خونخوارترین رهبر معاصر بوده‌اند،‌ من متوجه نشدم این تاریخ را از کجاشون درآوردند کجای تاریخ این را نوشته؟ اگر معاصر است که هنوز تاریخ نشده! مضافا بر اینکه این تاریخ را چه کسی نوشته؟ سلطنت طلب‌ها؟ یا آمریکایی‌ها؟ یادتان باشد که سال گذشته محمدرضا پهلوی به عنوانی یکی از 10 دیکتاتور بزرگ قرن معرفی شد! به هر حال آقای خمینی (چه ما دوستش داشته باشیم یا نه دچار اشتباهاتی بوده)اگر نگوییم بزرگترین بلکه یکی از بزرگترین انقلاب‌های مردمی و ضد امپریالیستی و ضد صهیونیستی قرن را رهبری و هدایت کرده است. خب کسانی که بر علیه این انقلاب مردمی و مردم اسلحه دست گرفتند (و حالا دموکراسی را بر سر نیزه کرده‌اند) و آن وضع ترورها و انفجارها را پیش آوردند، قضایای هفتم تیر، هشت شهریور، دریوزگی صدام، توقع داشتند که آقای خمینی بشینه و دو دستی حکومت را بده دست آنها؟ مگه در اولین دور مجلس شورا آقای رجوی به عنوان کاندیدای مجلس حاضر نبود که رآی نیاورد؟ راه دموکراتیک که براشون بسته نبود، خب در برابر این خواست ملت آنها چه کردند؟ اسلحه دست گرفتند و جامعه را به خشونت کشیدند. اتفاقا اگر شما کمی از کینه خود کنار میگذاشتید به این فکر میکردید که فرق بین اتفاقاتی که در زمان خمینی رخ داد با الان چیه و چرا زمان ایشان صدای ملت بلند نشد ولی الان صدای ملت بر علیه آقای خامنه‌ای بلند شده. به راستی میتوانید جواب این سوال را بدهید؟

-- ..... ، Sep 7, 2009

جواب VIVA ESLAHAT: ارباب از نوکر میپرسه کجای مرغ خوشمزه است؟ نوکر: قربان کون مرغ> ارباب:پدر سوخته مرا مسخره میکنی؟ رانی، سینه ای و...!نوکر: قربان من فقط کون مرغ را خورده ام و از مزه ران و سینه خبر ندارم. حال از یک حال خارج نیست یا ایشان کون مرغ خورده اند و از دموکراسی چیزی نمیدانند یا ااینکه ذینفع در بقای رژیم اسلامی و جیره خوار و بورسیه و نوکر. .
تاسف اور است. بیچاره فرزاندان ایران زمین.
هر کس که فکر میکند همه میوه ها ان موقع میرسند که توت فرنگی! از انگور چیزی نمیداند.
رفیق تابو را بشکن...

-- بدون نام ، Sep 7, 2009

آقای بدون نام! ممنونم از جواب روشنفکرانه‌تان. واقعا لذت بردم از این منطق و ادب (پیشکش آقای حسین که دیگران را دعوت به فکر کردن درباره شباهت صحبت‌ها میکنه). راستی این جمله‌ای که فرمودید جیره خوار و بورسیه ... چقدر شبیه صحبت‌های آقای خامنه‌ای است که ما ها را جیره خوار آمریکا و انگلیس میدونه و دنبال دستهای هدایت شده خارجی در جنبش سبز مردم میگرده. نه آقاجون، شما و آقای خامنه‌ای و طرفداران هر جفتتون مثل دو تیغه یک قیچی هستید که در ظاهر مخالف هم حرکت میکنید ولی در عمل در حال نابودی ایران و مردم و فرهنگ ایرانی هستید.

-- بدون نام ، Sep 7, 2009

با اینکه گفتارها در این کامنتها گاهی "گاتی پاتی" هستند اما خوشبختانه مسایلی هم روشن می شوند.


بلی، خمینی از "میزان رأی ملت است" هم سخن گفت همانطور که در طول انقلاب در زیر درخت سیب در نوفل لوشاتو نشسته بود و گاهی حرفهای دمکراتیک خیلی پیشرویی هم می زد منجمله این که پس از ورود به ایران گفت آب و برق را مجانی کنند و جالب آنکه اولین کسی که جلوی این "طرح انقلابی" وی ایستاد و برایش توضیح داد که چرا نمی شود این کار را کرد، لیبرال ترین مسلمان تاریخ ایران یعنی مرحوم بازرگان بود! (عکسهای بازرگان با کت و شلوار و کراوات در حال دریافت حکم نخست وزیری دولت موقت از دست خمینی هنوز هم در کتابها و منابع اینترنتی موجود است اما ...)


... اما چیزی نگذشت که "تقیه" کردن امام راحل بر همگان روشن شد: این که چگونه نان را به نرخ روز می خورد و بسته به اینکه دور و برش چه کسانی بیشتر نفوذ داشتند و با هدایت و راهنمایی و تحت تأثیر آنان سخن هایی می گفت که به موقعش بعضی را خوش می آمد و بعضی دیگر را ناخوش و...


به عنوان مثال، در طول انقلاب چون گروههای مختلف مردم در تظاهرات خیابانی در تهران (و بعضی از شهرستانهای بزرگ و کوچک اما بیشتر از همه در پایتخت یا همان مرکز کنترل اداری و نظامی و سیاسی و اقتصادی کشور) شرکت داشتند، حرفهای امام بیشتر "شهرنشینانه" و متمدنانه و به اصطلاح (نه چندان درست) دمکراتیک بود که تا مدتی بعد از انقلاب و تا پیش از ملعون واقع شدن امثال بازرگان و بنی صدر و مانند آنها نیز شعارهای به اصطلاح دمکراتیک امام ادامه داشت تا آن حد که داماد وی صادق طباطبایی یا صادق قطب زاده و بازرگان و بعضی های دیگر با کراوات و لباس روز غربی در مجامع سیاسی ظاهر می شدند هر چند که بعداً کراوات زدن حکم کفر مطلق را پیدا کرد و بعد هم که منت گذاشتند و آزاد شد، تنها برای دکترها آزاد شد و باقی ماجرا...


یا آنکه خمینی اغلب می گفت "اتحاد را حفظ کنید" که خیلی ها فکر می کردند منظور تمام گروههای مردمی اعم از ملی و کمونیست و مجاهد و غیره است در حالیکه مخاطب اصلی خمینی در آن شعار خاص بیشتر گروههای مختلف مذهبی و وفادار به امام و جمهوری اسلامی (و نه جمهوری اسلامی و امام!) بودند که در موارد بسیاری اغلب با یکدیگر اختلاف نظرهای فاحش داشنتد (و هنوز هم دارند) و خمینی سعی می کرد با این شعار جلوی بر هم ریخته شدن اوضاع توسط گروههای مذهبی و خودی را در وهله اول بگیرد. حال اگر گروههای غیر مذهبی یا به ظاهر مذهبی (مجاهدین خلق و امثال آنها) و ملی ها و بقیه هم به خیل گروههای وفادار به امام و اسلام خمینی می پیوستند، خب آنها هم زیر همان چتر قرار می گرفتند و اگر هم نمی پیوستند که باز هم ترس یا نگرانی برای خمینی و "شورای حکومتی" وی وجود نداشت چون در صورت انسجام طرفداران وی، نابود کردن و از میدان به در کردن مخالفان کار سختی نمی بود، و همانطور که دیدیم، واقعاً نه فقط سخت نبود، که وجود و حضور مخالفان، بخصوص نوع "حربی" آن، و جنگ فرمایشی / فرسایشی عراق، حتی باعث اتحاد و یکدستی و همدستی هر چه بیشتر گروههای مختلف مافیایی اسلامی علیرغم تضادهایشان با یکدیگر نیز شد و گرنه آنچه ما امروز به عنوان ورشکستگی رسمی و حتمی این حکومت شاهدش هستیم، حداکثر در ده سال یا پانزده سال اول انقلاب اتفاق افتاده بود!


همینجا است که مفهوم جمله "میزان رأی ملت است" خمینی دست کم برای من روشن می شود: ملت در جمله بالا یعنی "امت" و آنهم امت مسلمان و آنهم "امت مسلمان طرفدار جمهوری اسلامی، ولایت فقیه و خمینی" و هر کس که خمینی تاییدش کند، آنهم تا وقتی که تاییدش را از آن شخص پس نگرفته باشد!


این همان کاری است که هر بار در انتخابات ریاست جمهوری از پس از بنی صدر به این سو انجام شده و عده ای مشخص که باید از صافی تایید نهادهایی معین همچون شورای نگهبان و غیره بگذرند برای ریاست جمهوری (یا پست های سیاسی و صنفی دیگر مملکتی) کاندیدا می شوند. آنگاه ملت (امت مسلمان شیعه طرفدار جمهوری اسلامی امام خمینی صاحب و واضع نظریه ولایت فقیه!) می رود رأی می دهد و یک نفر ار این چند نفر "برنده" می شود و به صورت "دمکراتیک" انتخاب شده و رئیس جمهور می شود تا دوره بعدی، یا دو دوره بعدی و الی آخر...


اینکه این بار در انتخابات تقلب صورت گرفت و بعد هم کار به جاهای باریک کشیده آنقدر که به خاطر اختلافات کوچک این جناح های سبز و سرخ و عنابی حکومت اسلامی با یکدیگر است، به دلیل تفاوتهای عمده آنان با یکدیگر نیست هر چند که به هر حال تضاد درونی بر سر تصاحب مطلقه قدرت در آنها حتماً بسیار عمیق و شدید است تا آنجا که برای دفع حریف و هواداران وی از خشونت و جنایت پنهان و آشکار نیز ابایی ندارند.


دوستی در کامنتی در اینجا به مطلب مهمی اشاره کرده اند و آن اینکه مشکلات ایران در حال حاضر سابقه ای فقط 30 ساله نداشته و آماده سازی این "سناریو انقلاب اسلامی" پیشینه ای بس طولانی دارد و من هم احساس می کنم به شدت با وی در این مورد موافق هستم.


از لازمه های اصلی برای کنترل اقتصاد، تجارت و سیاست جهانی توسط "از ما بهتران" یکی آن است که کشورهایی که هر گونه منابع طبیعی یا نیروی کار انسانی و تولیدی یا هر دو را دارند، حتماً استقلالی هر چند (و ترجیحاً) ظاهری داشته باشند اما در واقع و از پس پرده، هدایت امور در دست کسانی دیگر به غیر از استقلال طلبان واقعی آن کشورها باشد. به همین دلیل است که ما در تاریخ معاصر، به جای امپراطوری های وسیع ساختگی همچون دورانهای باستانی، بیشتر شاهد پادشاهی ها و جمهوری های کوچک یا متوسط "موز"ی (مثل بعضی از کشورهای آمریکای جنوبی) یا سیگار برگی و "شکر"ی (کوبا) یا نفتی (ایران، ونزوئلا، عربستان سعودی، عراق، لیبی و ...) هستیم که از طریق کارگزاران سرمایه سالاران اصلی جهانی (که دولت و ملت آمریکا یا امثال آن فقط بخشهای کوچکی از این "توطئه" را تشکیل می دهند) یعنی CIA یا موساد و دلالان مختلف سیاسی و اقتصادی بر روی کار می آیند، به این ترتیب که برای انقلابات ساختگی زمینه سازی های لازمه و نسبتاً طولانی را برای آماده سازی اذهان مردم انجام داده و در موقع مناسب به دست مردم یا با کودتا یا از هر دو طریق یا از هر طریق دیگری که بشود، تغییرات معمولاً خشونت بار لازمه را انجام داده و بالاخره به ثمر می رسانند و دولتهایی به ظاهر مردمی اما به واقع فاشیستی و انحصارگرا در آن کشورها تشکیل می شود و باقی ماجرا...


البته مسلماً در این میان گاهی هم حرکتهای واقعاً خودجوش و مردمی که کمتر تحت تاثیر هر گونه تبلیغاتی بوده و واقعاً برای آزادیخواهی و حق طلبی است صورت می گیرد، مانند همین حرکتهای اصیل گروههای وسیعی از مردم ایران در چند ماهه اخیر.


به همین دلیل است که هر چه این مردم پاک و خوب و دلیر "محتاطانه" تر عمل کرده و از اشتباهات بعضاً ناگزیر پرهیز کنند، امکان این که واقعاً بتوانند با این مجموعه استعمارگر و استثمارگر جهانی و ایادی داخلی آن درست تر و بهتر رو در رو شده و پیروز و سربلند از این نبرد بیرون آیند بیشتر خواهد بود.


به امید آن روز!


آمین.

-- ایرانی ، Sep 8, 2009

آیت‌الله منتظری پدر انقلاب اسلامی فرمودند: 
حفظ نظام مقدمه ‌است برای حفظ و انجام دستورات اسلامی. اگر بنا باشد به بهانه حفظ نظام، اقدامات ضد اسلامی انجام شود، نه نظام خواهد ماند نه اسلام
بسیجیها برادران و پدران ما هستند ‌ای برادر بسیجی‌آیا وجدانا شما قبول دارید رفتار شما به مردم مسلمان ما، رفتار اسلامی هست
چطور این جمهوریه عزیز اسلامی ما دو‌ام خواهد آورد وقتی‌رفتار دولت با مردم مسلمان ما کاملا غیر اسلامی هست

-- bahara ، Jan 24, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)